طرح‌های شماتیک گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹ و گوشی میان‌رده نوکیا ۸ فاش شد

طرح‌های شماتیک گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹ و گوشی میان‌رده نوکیا ۸ فاش شد
  • 1396/1/26
  • مقدم
  • 0

تقریباً مشخص است که شرکت نوکیا به‌زودی از گوشی پرچم‌دار جدیدش با نام نوکیا ۹ رونمایی خواهد کرد و این شرکت، هم‌چنین در نظر دارد تا به همراه نوکیا ۹، دو گوشی میان‌رده نوکیا ۸ و نوکیا ۷ را به بازار عرضه نماید. هدف شرکت نوکیا از عرضه گوشی‌های مختلف، پوشش دادن بازه‌های قیمتی متفاوتی است که هم‌اکنون محصولات شرکت‌های چینی در آن‌ها یکه‌تازی می‌کند؛ البته در رابطه با بخش رده‌بالا و پرچم‌دار، چنین چیزی صحت ندارد و شرکت‌ سامسونگ و اپل به عنوان یک سازنده کره‌ای و آمریکایی، بیشترین فروش را به خود اختصاص داده‌اند.

به‌تازگی، طرح‌های مفهومی توسط وب‌سایت NPU منتشر شده است که ادعا می‌شود به گوشی میان‌رده نوکیا ۸ و گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹ ارتباط دارد. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با وب‌سایت گویا آی‌تی همراه باشید.

تصاویر شماتیک جدید، نشان می‌دهد که حاشیه‌های اطراف نمایشگر در هر دو گوشی نوکیا ۸ و نوکیا ۹ بسیار کم است؛ شاید نوکیا ۷ نیز به عنوان نسخه ضعیف‌تر و هم‌چنین کوچک‌تر نوکیا ۸، با طراحی نزدیک به آن عرضه شود. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌شود، نوکیا ۸ و نوکیا ۹ از یک دوربین دوگانه با چینش عمودی برای شاترها استفاده می‌کند و به احتمال زیاد، لوگوی شرکت سازنده هم‌چنان در حاشیه بالایی وجود خواهد داشت.

اینکه طرح‌های مفهومی جدید تا چه اندازه صحت دارد، چندان مشخص نیست اما اگر شرکت نوکیا تمایل دارد تا گوشی پرچم‌دار جدیدش را تا پایان سه ماهه دوم به بازار عرضه نماید، بسیار بعید است که نوکیا ۹ به سنسور تشخیص اثرانگشت در حاشیه پایین نمایشگر مجهز شده باشد. هم‌چنان، در تصاویر شماتیک جدید، هیچ حفره‌ای برای سنسور تشخیص عنبیه چشم در نظر گرفته نشده است که با شایعات پیشین مبنی بر عرضه نوکیا ۹ با حسگر تشخیص عنبیه چشم، هم‌خوانی ندارد.

برخلاف طرح شماتیک فاش شده از نوکیا ۹ که دقیق نیست، طرح مربوط به نوکیا ۸ واقعی‌ به‌نظر می‌رسد و همان‌طور که در تصویر مشاهد می‌کنید، سنسور تشخیص اثرانگشت در حاشیه پایین نمایشگر وجود دارد. این، بدین معنی است که احتمالاً، هیچ‌یک از گوشی‌های هوشمند امسال نوکیا با سنسور تشخیص اثرانگشت در بدنه پشتی، ارائه نمی‌شود.

نوکیا ۹ بنابر شایعات، به نمایشگر ۵٫۵ اینچی Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز خواهد بود و چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام با هشت هسته پردازشی به آن قدرت می‌دهد. شش گیگابایت رم، دوربین دوگانه ۲۲ مگاپیکسلی، دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از دیگر قابلیت‌هایی است که انتظار داریم نوکیا ۹ به آن‌ها مجهز شده باشد. یک باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت برای نوکیا ۹ در نظر گرفته شده است و هم‌چنین، ادعا می‌شود که نوکیا ۹ به لطف دریافت گواهی IP68 از مقاومت بسیار خوبی در برابر آب و گرد و غبار برخوردار است.

منبع: Phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *