نگاهی به تبلت اکسپریا Z4 سونی، اکسپریا M4 Aqua و E4g در MWC 2015

نگاهی به تبلت اکسپریا Z4 سونی، اکسپریا M4 Aqua و E4g در MWC 2015
  • 1393/12/14
  • مبين
  • 0

همانطور که اطلاع دارید کنگره جهانی موبایل در حال برگزاری است و شرکت سونی جیزهایی را در کنار هر شرکت ژاپنی آماده کرده بود ما از غول تکنولوژی نا امید نشدیم چراکه محصولات خوبی را در این نمایشگاه ارائه داد حتی اگر آخرین گوشی هوشمند خود یعنی اکسپریا Z4 را به تعویق انداخته بود.

شرکت سونی نسل جدید تبلت های خود را با نام اکسپریا Z4 که اندازه صفحه نمایش آن ۱۰٫۱ اینچ است رونمایی کرد. این تبلت از دسته تبلت های فوق باریک و سبک همراه با پانل Retina-grade IPS محصوب می شود که عملکرد آن بسیار قوی است و این جزء ویژگی های پرچم دار بودن آن می باشد.

اکسپریا M2 Aqua دارای گواهینامه IP68 که معرفی آن مربوط به چند ماه پیش است. سونی از اکسپریا M4 Aqua پرده برداری کرد و سخت افزار های قابل توجهی دارد که شامل صفحه نمایش اچ دی، پردازنده ۶۴ بیتی  Snapdragon  و رم دو برابر است.

همچنین سونی طیف وسیعی از لوازم جانبی را به ارمغان می آورد که از جمله اینها می توان به صفحه کلید بلوتوث برای تبلت اکسپریا Z4 اشاره کرد که آن را به یک اولترابوک اندرویدی تبدیل می کند. علاوه بر این سونی  اسپیکر بی سیم و هدست بی سیم را برای این محصول آشکار کرد.

در ادامه با گویا آی تی همراه باشید.

نگاهی به تبلت اکسپریا Z4 سونی

در کنگره جهانی موبایل سال جاری شرکت سونی نسل بعدی تبلت اکسپریا یعنی Z4 را به نمایش گذاشت البته هیچ خبری از گوشی هوشمند اکسپریا Z4 نیست.

gsmarena_002 (12)

این دستگاه به عنوان یک تبلت سخت افزارهای قابل توجهی دارد. اندازه صفحه نمایش آن ۱۰٫۱ اینچ WQXGA با وضوح ۲,۵۶۰ در ۱,۶۰۰ پیکسل و تراکم ۳۰۰ppi است. نسل قلی این دستگاه دارای تراکم پیکسل ۲۲۴ppi بود و ما از این ارتقاء بسیار خوشنود هستیم.

gsmarena_006 (1)

صفحه نمایش این دستگاه IPS بوده و در ساخت آن از تکنولوژی RILUMINOUS و X-Reality استفاده شده  که کنتراست خوبی دارد و زاویه دید آن گسترده است. تبلت اکسپریا طراحی خوبی دارد نه تنها نسبت به نسخه قبل تغییرات سخت افزاری داشته بلکه ۳٫۵mm باریک تر شده است.

gsmarena_007

ابعاد آن ۲۵۴ در ۱۶۶ در ۶٫۱ mm می باشد و سبک ترین تبلت ساخته شده کنونی توسط سونی است و وزن آن از ۳۹۶ به ۳۹۲ گرم رسیده است. همچنین دارای اتصال های Wi-Fi/LTE می باشد هرچند که باتری استفاده شده در آن همان ۶۰۰۰mAh در تبلت اکسپریا Z2 است اما برای یک تبلت مناسب بوده و موفق به کسب گواهینامه IP68 شده است.

gsmarena_008

داخل تبلت Z4 سخت افزارهای قدرتمندی وجود دارد که شامل پردازنده از نوع Snapdragon 810 ، رم ۳ گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی می باشد که با اسلات کارت میکرو اس دی قابل ارتقاء است.

این تبلت پر قدرت دارای یک دوربین ۸٫۱ مگاپیکسلی با سنسور  Exmor RS و دوربین جلویی آن ۵٫۱ مگاپیکسل است که کیفیت بالایی را برای تماس تصویری به ارمغان می آورد.

داک صفحه کلید

gsmarena_102

در کنار تبلت اکسپریا Z4 یک صفحه کلید اختصاصی وجود دارد که به BKB50 مشهور است. این صفحه کلید از طریق بلوتوث به تبلت اکسپریا Z4 متصل می شود و آن را به یک اولترابوک تمام عیار تبدیل خواهد کرد که  البته با آن هم امکان استفاده از ویژگی تاچ یا لمسی وجود خواهد داشت.

gsmarena_012 (1)

نگاهی به گوشی هوشمند اکسپریا M4

متاسفانه گوشی هوشمند اکسپریا Z4 در غرفه سونی وجود ندارد اما این شرکت اکسپریا M4 Aqua را به ارمغان آورده است که موفق به کسب گواهینامه IP67/IP68 نیز شده است.

gsmarena_101

اندازه صفحه نمایش این دستگاه ۵ اینچ بوده و وضوح آن ۷۲۰p با تراکم پیکسل ۲۹۳ppi است. پانل IPS  آن رنگ دقیق را ارائه می دهد و زاویه دید گسترده ای دارد که در ساخت آن از تکنولوژی TRILUMINOUS استفاده شده است. ابعاد اکسپریا M4 بر حسب میلی متر ۱۴۵٫۵ در ۷۲٫۶ در ۷٫۳ است و وزن آن تقریبا ۱۳۶ گرم است.

gsmarena_018

قدرت اکسپریا M4 با چیپ ست Snapdragon 615 و رم ۲ گیگابایتی تامین می شود و دارای حافظه داخلی ۸ گیگابایتی بوده و نسخه ۱۶ گیگابایتی آن هم موجود است همچنین اسلات کارت میکرو اس دی می تواند ارتقاء آن را انجام دهد. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با سنسور Exmor RS  لذت یک تصویر برداری فوق العاده را به ارمغان می آورد و دوربین ۵ مگاپیکسلی با لنز زاویه گسترده ۸۸ درجه ای می تواند برای مکالمه های تصویری و تصویر بردرای سلفی بسیار مناسب باشد.

gsmarena_021

متاسفانه این روزها دکمه شاتر روی کمتر گوشی هوشمندی مشاهده می شود اما خوشبختانه M4 دکمه شاتر اختصاصی را دارد.

gsmarena_022

گزینه های اتصالی اکسپریا M4 کم نیست و می توان به ۲G/3G  و همچنین cat.4 LTE با سرعت دانلود ۱۵۰Mbps اشاره کرد. قیمت این دستگاه €۲۹۹ خواهد بود و در رنگ های مرجانی، سیاه و سفید عرضه خواهد شد.

gsmarena_027

اسپیکر بلوتوث Sony BSP60

دستگاه های سونی به همینجا ختم نمی شود و برخی ابزارهای جالب تر را نیز دارد که می توان به اسپیکر بلوتوثی BSP60 اشاره کرد. از توانایی های برجسته این دستگاه می توان به یکپارچه سازی با سیتم عامل سخت گفت که صدای هشدار زنگ را از آن پخش خواهد کرد. این صرفا یک اسپیکر ساخته شده ساده نیست می توان NFC را فعال کرد و از طریق صفحه نمایش ۴ اینچی آن کنترل را به دست گرفت.

gsmarena_100 (1)

این دستگاه بیش تر از یک اسپیکر بوده و می توان آن را یک دستیار صدا زد و اطلاعات گوشی های هوشمند را نشان می دهد. از کارهای ساده ای که این دستگاه می تواند انجام دهد می توان به راه اندازی زنگ هشدار، چک کردن آب و هوا و پشتیبانی از تلفن همراه اشاره کرد.

gsmarena_031 هدست بلوتوثی سونی SBH70

سونی یک هدست بلوتوثی را با نام SBH70 که استریو است را ارائه داده است و به گونه ای طراحی شده که به راحتی در پشت گردن جای می گیرد. باتری این هدست در پشت گوش قرار گرفته و گوشی آن به گونه ای است که عاری از انواع نویز می باشد.

gsmarena_028

SmartWatch 3 سونی (ساعت هوشمند)

SmartWatch 3  یا ساعت هوشمند این شرکت محصول جدیدی نیست اما سونی تصمیم به چیزی فراتر از آن را داشته است. سونی این ساعت را از جنس فولاد ضد زنگ در رنگ های قهوه ای چرم و سیاه و سفید طراحی کرده است.

gsmarena_035

نگاهی نزدیک به اکسپریا E4g

گوشی هوشمند اکسپریا E4g مدتی قبل از نمایشگاه MWC 2015 به عنوان نسخه بروز شده اکسپریا E4 معرفی شد گه دارای صفحه نمایش کوچک تر ۴٫۷ اینچی IPS با وضوح qHD است. دارای چیپ ست قدرتمند تر MediaTek MT6732 بوده و  ثابلیت اتصال LTE را نیز دارد.

E4g تنها دو هفته پس از اکسپریا  E4 معرفی شد. قدرت این دستگاه توسط پردازنده چهار هسته ای ۱٫۵GHz Cortex-A53, رم ۱ گیگابایتی و ۷۶۰MP2 GPU تامین می شود که هردو نسخه تک سیم کارته و دو سیم کارته آن نیز وجود دارد.

gsmarena_001 (29)

اکسپریا E4g دارای حافظه ذخیره سازی ۸ گیگابایتی است و دوربین پشتی آن ۵ مگاپیکسل بوده که قابلیت ضبط فیلم های ۱۰۸۰p را دارد. این دستگاه در غرفه سونی نمایشگاه MWC سال جاری به نمایش گذاشته شده است که با وجود اکسپریا M4 Aqua و اکسپریا Z4 یک پیشنهاد معقول به نظر می رسد.

gsmarena_008 (1)

صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی IPS این دستگاه تصاویر باکیفیت را با رنگ های زیبا و واقعی ارائه می دهد و وجود پردازنده ۶۴ بیتی و همچنین اندروید ۴٫۴ کیت کت می تواند بر جزابیت آن بیافزاید. قیمت آن €۱۳۰ بوده اما متاسفانه هنوز هیچ اطلاعاتی درباره تاریخ عرضه به بازار منتشر نشده است.

شرکت سونی امسال در کنگره جهانی موبایل بسیار فعال بوده است و نگاهی به تمامی محصول های ارائه شده توسط این شرکت انداخیتم. نظر شما درباره نحوه عملکرد سونی در MWC 2015 چیست؟

[منبع: gsmarena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *