با جوهر الکترونیکی فناوری چاپ سه بعدی دگرگون شد

با جوهر الکترونیکی فناوری چاپ سه بعدی دگرگون شد
  • 1393/12/19
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی، عده ای از محققان دانشگاه هاروارد در فناوری چاپ سه بعدی توانستند با کمک جوهر الکترونیکی به دگرگونی بزرگی برسند، آنها شرکت نوپا و دانش بنیان Voxel۸ را راه اندازی کردند که در آن رویکرد جدیدی را برای توسعه فناوری چاپ سه بعدی طی می کنند. ایده ی استفاده از مواد جدید با قابلیت های متعدد که مبنای عمل دستگاه های چاپ سه بعدی است و در رأس آن جوهر الکترونیکی قراردارد، توسط محققان این شرکت ارائه شد.

به تازگی پهباد کوچکی در این شرکت طراحی و ساخته شده است که ماده ی اصلی به کار رفته در آن جوهر الکترونیکی می باشد. این پهباد نوآوری جدید و نمایش دیدنی در فناوری چاپ سه بعدی محسوب می شود که اندازه ی کف دست است و از قابلیت های منحصر به فرد دستگاهی که فرآیند چاپ سه بعدی  در این شرکت را انجام می دهد، جوهر ویژه با رسانایی بالا می باشد که به این جوهر، جوهر الکترونیکی می گویند.

محققان این شرکت با کمک نگرش جدید توانستند نسل جدیدی از مدارهای الکترونیکی را همراه با پلت فورم های پلاستیکی طراحی کنند و همچنین موفق شدند برای کارهای متنوعی از جوهر الکترونیکی استفاده کنند که از کاربرد های مهم آن تولید و ساخت قطعات متنوع الکترونیکی از جمله آنتن است و در مورد پهباد های تولید شده ی این شرکت باید گفت آنها از طریق روش تزریق لایه به لایه مواد و با قطعات الکترونیکی نظیر LED ساخته شده اند.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *