ممکن است پرچمدار مایکروسافت دارای اسکنر عنبیه چشم باشد

ممکن است پرچمدار مایکروسافت دارای اسکنر عنبیه چشم باشد
  • 1393/12/22
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

به نظر می رسد تلفن های بعدی لومیا دارای تعدادی از پیشرفته ترین قابلیت های تکنولوژیک باشند تا بتوانند آنها را از سایر تلفن های مبتنی بر ویندوز ۱۰ متمایز کنند.

مایکروسافت اعلام کرده است که تا زمان عرضه نهایی ویندوز ۱۰ هیچ پرچمداری راهی بازار نخواهد کرد. این یعنی چند ماهی تا عرضه پرچمدار لومیا فرصت باقی مانده است. هنوز اسم این تلفن هوشمند نیز قطعی نشده است اما احتمال دارد دستگاه جدید با نام لومیا ۹۴۰ شناخته شود.

اسکنر چشم و داک در لومیا ۹۴۰

به گفته منابع نزدیک به کمپانی، پرچمدار مایکروسافت دارای نوآوری هایی خواهد بود. در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان از روش های امنیتی بیومتریک مانند اسکنر اثر انگشت استفاده می کنند اما مایکروسافت به دنبال راهی جدید است.

گفته می شود این کمپانی در حال کار بر روی اسکنر چشم است. مزیت استفاده از اسکنر عنبیه تقریباً واضح است. کاربر نیازی به لمس صفحه یا کلید ندارد بنابراین می توان از این روش در زمانی که اسکنر اثر انگشت قابلیتی ندارد استفاده کرد. همچنین به نظر می رسد راهبرد مایکروسافت استفاده از تصویربرداری مادون قرمز نزدیک (near-infrared) خواهد بود که باعث می شود این تکنیک در نور کم هم قابل استفاده باشد. مطمئناً مشکلاتی مانند لزوم برداشتن عینک آفتابی نیز در این روش وجود دارند که البته در مقایسه با مزایای آن قابل چشم پوشی هستند.

ویژگی جالب بعدی یک داک است. گفته می شود لومیا ۹۴۰ ممکن است اولین تلفن هوشمند ویندوزفون با پشتیبانی از داک باشد. به این ترتیب می توان آن را در کنار سایر دستگاه ها به کار برد و یا در برخی شرایط از آن مانند یک رایانه مستقل استفاده کرد (چیز شبیه به طرح مفهومی Motorola Atrix).

سایر مشخصات

لومیا ۹۴۰ مانند سایر تلفن های ویندوزی مبتنی بر پردازنده های کوالکوم خواهد بود. پیشتر گفته می شد که مایکروسافت به دنبال استفاده از پردازنده ۲۸ نانومتری اسنپ دارگون ۸۰۵ است اما اکنون اخباری درباره استفاده از اسنپ دراگون ۸۱۰ و ۲۰ نانومتری به گوش می رسد.

البته باید توجه داشت که شایعات مربوط به تجهیزات لومیا ۹۴۰ چند ماه پیش منتشر شده اند و با توجه به اینکه هنوز چند ماه تا معرفی این دستگاه باقی مانده، احتمال دارد مایکروسافت تغییراتی در آن ایجاد کند تا پرچمدار خود را به روز نگاه دارد.

همچنین یکی دیگر از اخبار مربوط به لومیا ۹۴۰، استفاده این تلفن هوشمند از سنسور بین۲۰ تا ۳۰ مگاپیکسلی برای دوربین به همراه ۳ LED است.

در هر صورت مشخصات قطعی همچنان نامشخص هستند و نمی توان با قطعیت درباره اخبار منتشر شده قضاوت کرد.

[منبع: Fudzilla ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *