سفری به گذشته تلفن‌های همراه؛ نوکیا ۳۳۱۰ بزرگترین گوشی تمام تاریخ!

سفری به گذشته تلفن‌های همراه؛ نوکیا ۳۳۱۰ بزرگترین گوشی تمام تاریخ!
  • 1393/12/25
  • مجتبی
  • 0

همانطور که می دانید از آنجا که شرکت نوکیا بخش موبایل خود را کاملا به مایکروسافت فروخته عملا دیگر آن نوکیای گذشته را نداریم، اما همه خوب می دانیم که این شرکت فنلاندی در زمان های نه چندان دور چند سال پیش، چه تلفن های همراهی را روانه بازار نمود.

در اواخر دهه ۹۰ میلادی و اوال سال ۲۰۰۰، نوکیا یکی از دوست داشتنی ترین گجت های همراه جهان را معرفی کرد که هنوز هم از آن به عنوان بزرگترین گوشی تمام تاریخ یاد می کنند. در سال ۱۹۹۶ میلادی اولین تلفن همراه نوکیا که می شد آن را هوشمند نامید از سری ۹۰۰۰ این رکت تولید گشت که مجهز به یک مودم داده و دسترسی اینترنت بود و نیز امکان ارسال و دریافت ایمیل در آن وجود داشت. همچنین به لطف وجود صفحه کلید فیزیکی QWERTY این دستگاه، و رزولوشن ۶۴۰ در ۲۰۰ پیکسل آن، لقب تلفن هوشمند آن هم برای زمان خودش بسیار برازنده این گجت بود.

اما در اواخر سال ۱۹۹۹ و اوایل ۲۰۰۰ میلادی بود که گوشی نوکیا ۳۳۱۰ متولد شد که ترکیبی از قیمت خوب و اندازه مناسب را به بازارهای زیادی ارائه کرد. این دستگاه قادر به ارسال پیام های متنی کوتاه یا همان SMS بود و برای اولین بار بازی معروف مار (Snake) بر روی آن قرار داده شد. این گوشی اولین تلفن همراه اقتصادی‌ای بود که به بازار عرضه شد و از آنتنی بهره میبرد که کاملا داخلی بود. اگر یادتان باشد موبایل های آن زمان همگی دارای یک آنتن بودند که ظاهر دستگاه را بسیار زشت می نمود.

در ادامه مطلب با این سفر خاطره انگیز به دنیای گوشی نوکیا ۳۳۱۰ با گویا آی تی همراه باشید.

P1140120-650-80

تلفن همراه دیگری با نام نوکیا ۳۲۱۰ هم ساخته شد که آنهم مانند ۳۳۱۰ به موفقیت های زیادی دست یافت. این دستگاه نیز اندازه ای کوچک داشت و تمام قابلیت های ۳۳۱۰ را نیز در خود جای داده بود اما اینبار در فریمی کوچکتر با ورز ۱۳۳ گرم که نسبت به وز ۳۳۱۰ که ۱۵۳ گرم بود سبکتر محسوب می شد. همچنین در گوشی نوکیا ۳۲۱۰ از نظر نرم افزاری و سخت افزاری بهبودهایی صورت پذیرفت که کار با آن را لذت بخش تر می کرد.

جالب است بدانید این محصول آنقدر طرفدار و خریدار داشت که از زمان عرضه آن که روز اول سپتامبر سال ۲۰۰۰ بود، ۱۲۶ میلیون عدد از آن بفروش رسید. تصور کنید در آن زمان شبکه های موبایل و اپراتورها نیز به اندازی زمان حال حاضر زیاد نبودند و افراد کمی از موبایل استفاده می کردند. اندازه این محصول ۱۳۳ در ۴۸ در ۲۲ میلیمتر بود و همانطور که گفتیم ۱۵۳ گرم وزن داشت. جنس بدنه این گوشی مانند بیشتر تلفن های همراهی که نوکیا ساخته برای زمان خودش خیلی خوب بود و یک حالت لاستیک مانند داشت.

صفحه نمایش محصول مورد بحث مانند صفحه نمایش های QHD امروزی نبود و فقط ۸۰ در ۴۸ پیکسل کیفیت داشت و نور زمینه آن هم سبز و تک رنگ بود. از امکانات داخلی و نرم افزاری نوکیا ۳۳۱۰ می توان به ماشین حساب، بازی مار، ساعت هشدار، امکان ارسال اس ام اس، زمانسنج، تقویم، ساعت و تبدیل کننده واحد ها اشاره نمود. قیمت مدل آنلاک و بدون قرارداد این گوشی ۱۲۹/۹۹ یورو بود. آیا شما هم از این گوشی استفاده کرده اید؟

[منبع: techradar]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *