خانه‌ی شناوری که با انرژی خورشید کار می‌کند و از مواد بازیافتی ساخته شده است

خانه‌ی شناوری که با انرژی خورشید کار می‌کند و از مواد بازیافتی ساخته شده است
  • 1393/12/25
  • مجتبی
  • 0

ساختن خانه بر روی زمین چیزی است که امروزه شاهد آن هستیم و در ابعاد بزرگی در سراسر جهان صورت می گیرد. اما زمین رفته رفته به حد اشباع خواهد رسید و در آنجاست که می توان به گزینه های دیگر هم فکر کرد. اما شما چه راهی را پیشنهاد می کنید؟ بگذارید در مورد یک ایده بسیار جالب صحبت کنیم. نظر شما در مورد یک خانه شناور چیست؟

یک معمار ایتالیایی به نام Giancarlo Zema اخیرا طرح مفهومی یک خانه شناور را برای EcoFloLIfe تهیه کرده. این طرح همانطور که می توانید در تصویر هم آن را مشاهده کنید اساسا یک خانه را بر روی آب قرار می دهد. موادی که در ساخت خانه مورد بحث استفاده شده همگی از ماده های بازیافت شده مانند آلومینیوم بازیافتی هستند.

در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید.

این خانه همچنین به پنل های خورشیدی تجهیز شده که به عنوان سقف خانه هم از آن استفاده می شود. بنابر این نه تنها از باران، باد، برف و غیر می تواند ساکنین خانه را محافظت کند، بلکه قادر است در طول مدت روز، انرژی لازم مثلا نیروی برق را برای اهل خانه تامین نماید. البته اگر شما هم مانند ما به خرید این خانه علاقمند شده اید باید بگوییم که فعلا این پروژه در حد یک طرح مفهومی است.

در هر حال ایده یاد شده بسیار جذاب بنظر می رسد و در صورتی که به مرحله انجام برسد، قطعا خیلی از افراد وجود دارند که در آینده از آن استقبال خوبی کنند. تصور کنید که با خانه شناور خود از شهری به شهری دیگر بروید! جالب است نه؟ در زیر می توانید تصاویر بیشتری از خانه شناور یاد شده ببینید.

۱

۲

۳

۴

۵

[منبع: Ubergizmodo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *