روزنگار ؛ ساخت قدرتمندترین لیزر جهان/ رایگان شدن بازی Modern Combat و بیشتر

روزنگار ؛ ساخت قدرتمندترین لیزر جهان/ رایگان شدن بازی Modern Combat و بیشتر
  • 1393/12/28
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

قدرتمندترین لیزر جهان ساخته شد

۱۶۲۲۴۴۰

به گزارش گویا آی تی، در آمریکا محققان آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور ( LLNL) توانستند به وسیله ی چیدمان و آرایش دیود ها قدرتمند ترین لیزر جهان را بسازند. آنها در آزمایشات اولیه ی خود، رکورد ۳.۲ مگاواتی به ثبت رساندند تا بتوانند قدرتمند ترین و قوی ترین دستگاهی را بسازند که با چینش دیود ها ساخته شده است. برای ساخت پرتوهای لیزری با این قدرت باید جریان های الکتریکی را به دیود ها فرستاد تا از تولید گرمای زیاد و همینطور از بین رفتن دیودها جلوگیری شود.

گوشی هوشمند اندرویدی Xolo Q1001 معرفی شد

xolo-q101

شرکت Xolo آخرین گوشی هوشمند اندرویدی خود را در هند معرفی کرد. این گوشی هوشمند Xolo Q1001 نام دارد و آن را با قیمت ۱۰۰ دلار در دسترس قرار داده است. Xolo Q1001 دارای سیستم عامل اندروید ۴٫۴٫۲ کیت کت است و اندازه صفحه نمایش آن ۵ اینچ FWVGA با وضوح ۸۵۴ در ۴۸۰ پیکسل می باشد. دیگر مشخصات این دستگاه شامل پردازنده چهار هسته ای ۱٫۳GHz MediaTek MT 6582M و رم ۵۱۲ مگابایتی است. حافظه داخلی آن ۴ گیگابایت بوده که به لطف وجود اسلات کارت میکرو اس دی تا سقف ۳۲ گیگابایت قابل ارتقاء است.

همکاری مشترک اینتل و تگ هویر برای ساخت ساعت هوشمند

Logo_TAG_Heuer

به گفته رویترز، به نظر می رسد شرکت سوئیسی تگ هویر امروز از دستگاه جدید خود رونمایی کند. اگر یادتان باشد این شرکت قبلاً و پس از معرفی Apple Watch اعلام کرده بود به دنبال تولید ساعت هوشمند مخصوص خود است. حالا گفته می شود که شرکت LVMH، که همکار تگ هویر در این پروژه است، برای ساخت مدل دیجیتالی از معروف ترین ساعت این شرکت به نام Black Carrera با اینتل همکاری می کند. با توجه به اخبار، این ساعت هوشمند شبیه به نسخه غیر دیجیتالی خود خواهد بود اما می تواند موقعیت جغرافیایی، مسافت پیموده شده و ارتفاع از سطح دریا را محاسبه نماید.

مایکروسافت Lumia 430 را به عنوان مقرون به صرفه ترین لومیا معرفی کرد: تنها ۷۰ دلار!

Microsoft-Lumia-430-photos

مایکروسافت یک تلفن هوشمند جدید لومیا را معرفی کرد و این گوشی مقرون به صرفه ترین عضو از سری لومیا تا به امروز است. مایکروسافت قیمت لومیا ۴۳۰ را تنها ۷۰ دلار اعلام کرده است و این حرکت به معنای آوردن برنامه های محبوب و خدمات مایکروسافت برای مخاطبان گسترده تر است. در حال حاضر، شما احتمالا فکر می کنید که با ۷۰ دلار می شود یک گوشی هوشمند اندرویدی داشت؟ بله ممکن است اما داشتن یک گوشی هوشمند با یک صفحه نمایش ۴ اینچی و رزولیشن ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل، پردازنده دو هسته ای اسنپ‌دراگون ۲۰۰ SOC با فرکانس کاری ۱٫۲ گیگاهرتز، حافظه رم ۱ گیگابایت، و حافظه ذخیره سازی ۸ گیگابایت قابل ارتقا آن هم با پلت فرم ویندوز فون جذاب به نظر میرسد. دوربین اصلی، این لومیا فقط ۲ مگاپیکسل است و از دو سیمکارت هم پشتیبانی می کند. همه این مشخصات سخت افزاری در واقع با توجه به قیمت گوشی مناسب و معقول است. ویندوز فون حتی در دستگاه های ضعیف هم به خوبی کار می کند، و داشتن حافظه رم ۱ گیگابایت هم باید برای تمام برنامه های موجود در ویندوز فون کافی باشد.

نسخه ۱۰۰۴۱ ویندوز ۱۰ با منوی استارت شفاف و تغییر ظاهری Task View ارائه شد

۲۲۱۴۶۲-۱۲۸۰

اگر شما هم یکی از افرادی هستید که بروزرسانی های سریع مایکروسافت را دریافت می کنید، اکنون می توانید آخرین نسخه از ویندوز ۱۰ نسخه ۱۰۰۴۱ را دانلود کنید. تغییرات کوچکی در این نسخه اعمال شده اند اما تغییر عمده ای در آن به چشم نمی خورد. شاید بارزترین ویژگی اضافه شده، ظاهر نسبتاً شفاف منوی استارت باشد. با این حال متن و کاشی ها همچنان غیر شفاف باقی مانده اند. تصویر پشت زمینه نیز دیگر تک رنگ و ساده نیست.

نیتندو و دنا مشغول ساخت بازی خود برای گوشی های همراه

custom_nintendo_logo_in_celebration_of_e3_2013_by_digitalgreenteav-d63pe7d

چند روز پیش شرکت نیتندو همه را شگفت زده کرد زمانی که  خبر داد که با شرکت ژا پنی دنا شروع به همکاری کرده است تا یا همکاری هم یک بازی برای تلفن های همراه بسازند. در اینحا یک سوال بزرگ وجود دارد که نیتندو چه سیاستی را برای فروش بازی های خود پیشنهاد میکند. آیا یک پیشنهاد بزرگی  دارد تا بازی خود را به فروش برساند و یا اصلا نمی خواهد بازی را به فروش بگزارد و می خواهد با استفاده از پرداخت های درون برنامه ای کسب در آمد کند.

مقایسه Galaxy S5 و Galaxy S6

مقایسه Galaxy S5 و Galaxy S6

به عقیده سامسونگ شش عدد مقدسی است. این غول صنعت موبایل اخیراً در کنگره جهانی موبایل در بارسلون Galaxy S6 را معرفی کرد و از آن زمان به بعد سایت های تکنولوژی پر از مطالب مختلفی در ستایش طراحی و قدرت سخت افزاری این تلفن هوشمند هستند. کاملاً واضح است که GS6 از دید ظاهری نسبت به برادر بزرگترش تغییرات بسیار زیادی داشته است.Galaxy S6 در کنگره جهانی موبایل همه چشم ها را به سوی خود خیره کرده بود و شاید عمده دلیل این اتفاق طراحی بسیار زیبای آن باشد. اما اگر آن را با GS5 مقایسه کنیم چطور؟ آیا دستگاه جدید توانسته انتظارات را برآورده کند؟ در ادامه به بررسی این دو تلفن هوشمند خواهیم پرداخت.

آموزش برنامه نویسی اندروید [جلسه سوم – جابجایی بین اکتیویتی‌ها]

آموزش برنامه نویسی اندروید [جلسه سوم – جابجایی بین اکتیویتی‌ها]

همانطور که می دانید مدتی است در گویا آی تی در حال آموزش برنامه نویسی اندروید هستیم. در درس اول با مقدمات کار و آماده سازی برای ورود به دنیای برنامه نویسی اندروید آشنا شدید و در جلسه دوم نیز با ساختارهای کلی و اصلی در طراحی اپلیکیشن های اندرویدی بخوبی آشنا شدید. در این درس که جلسه سوم آموزش برنامه نویسی اندروید در گویا آی تی محسوب می گردد، می خواهیم جابجا شدن بین اکتیویتی‌ها را به شما عزیزان آموزش دهیم. لازم به ذکر است که این آموزش ها فعلا ترتیبی هستند. پس ابتدا باید دو جلسه قبل را خوانده باشید.

در این ساعت به پایان روزنگار امروز گویا آی تی رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین اخبار حوزه فناوری منتشر شده امروز را برایتان مرور کردیم. همچنین می توانید در زیر لینک سایر مطالبی که امروز در گویا آی تی منتشر شده اند را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه نمایید.

آموزش ایجاد تصویر زن وحشت زده در جنگل با فتوشاپ

۹ پروژه چوبی زیبا برای دفتر کار خانگی شما

معرفی برنامه MiXplorer برای اندروید

گوگل سرعت بارگذاری جاوا اسکریپت را در آخرین نسخه از کروم افزایش داد

با آبیاری رنگ گل ها تغییر می کند!

مایکروسافت به پشتیبانی از Windows RT خاتمه داد

در سال آینده دو دارو ی مهم ضد سرطان تولید خواهد شد

آینده‌ی فناوری از نگاه مایکروسافت [تماشا کنید]

سامسونگ طراحی سفارشی برای هسته چیپ ست های موبایل اگزینوس انجام میدهد

با اپلیکیشن PicsArt Photo Studio در گوشی خود به ویرایش حرفه ای تصاویر بپردازید

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *