روزنگار ؛ نگاه نزدیک به Galaxy E7/ کنسول بازی جدید انویدیا و بیشتر

روزنگار ؛ نگاه نزدیک به Galaxy E7/ کنسول بازی جدید انویدیا و بیشتر
  • 1393/12/14
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

قابلیت رمزنگاری حافظه در اندروید ۵ از حالت اجباری به حالت اختیاری تبدیل می‌شود

gsmarena_001

سال گذشته میلادی، زمانی که گوگل از اندروید ۵ آبنبات چوبی رونمایی کرد، یکی از قابل توجه ترین ویژگی های آن، امکان رمزنگاری کامل حافظه ذخیره سازی دستگاه بود که دسترسی غیر مجاز افراد به داده های موجود بر روی حافظه دستگاه کاربران را غیر ممکن می ساخت. در حالی که شیوه کار این قابلیت، بسیار خاص طراحی شده و نیاز به یک رمزعبور برای قفل کردن آن دارید، همچنان باعث افزایش امنیت خواهد شد.

نگاه نزدیک به تلفن هوشمند میان رده Samsung Galaxy E7

galaxy-e7-bannerدر پی رونمایی از گلکسی S6 و S6 edge, شرکت سامسونگ تلفن هوشمند جدید خود را در MWC بارسلونا به نمایش درآورده است. تلفن میان رده ی گلکسی E7 بسیار مقرون به صرفه است و درواقع نسخه ی ضعیفتر گوشی گلکسی A7 می باشد. ما این شانس را داشتیم که چند دقیقه ای را با این گوش سر کنیم و در این پست شما می توانید اولین برداشت ما از این گوشی را دنبال کنید.

انویدیا کنسول تلویزیونی اندرویدی Shield 4K را معرفی کرد

shield-nvidia-640x360

حتما با کنسول های Shield شرکت انویدیا آشنایی دارد. جن هسون هوانگ مدیر عامل شرکت انویدیا محدوده ای جدید از محصولات Shield را معرفی کرد. Shield یک جعبه ست تاپ باکس بوده و قدرت آن توسط چیپ ست Tegra X1 که چندی پیش توسط این شرکت معرفی شد تامین می شود. روی این دستگاه سیستم عامل اندورید اجرا شده است و به عنوان پلتفرم جدید گوگل برای تلویزیون شناخته می شود.گفته شده است که انویدیا Shield جدید قادر به پشتیبانی از محتوای ۴K با کد گذاری H.265 می باشد.

سامسونگ انتظار دارد Galaxy S6 رکورد فروش را بشکند

s6.2

سامسونگ از اسمارت‌فون پرچمدار جدیدش انتظارات بالایی دارد. به گفته اندی توو، مدیر عامل بخش تلفن همراه این شرکت در تایوان، سامسونگ احساس می کند که گلکسی S6 می تواند رکورد فروش شرکت را که درحال حاظر متعلق به گلکسی S4 است بشکند. گلکسی S4 توانست رکورد فروش ۱۶ میلیون واحد را در سه ماه اول بعد از معرفی اش به جا بگذارد. درحالی که گلکسی S5 بعد از سه ماه اول توانست ۱۲ میلیون واحد فروش را از آن خود کند. این کاهش منجر شد که سامسونگ گوشی پرچمدار بعدی خود را دچار تغییرات اساسی کند.

سونی BSP60، اسپیکر بلوتوث هوشمند با قیمت ۲۹۹ یورو

gsmarena_00n1

سونی چند روز پیش از اسپیکر بلوتوث هوشمند BSP60 در نمایشگاه MWC پرده برداری کرد که به نظر می رسد طراحی آن کاملا مربوط به آینده و ارائه مجموعه هایی از این سری جدید می‌باشد. هنگامی که اسپیکر به طور کامل باز می شود، شبیه ساعت های رومیزی به نظر می رسد. این صرفا یک اسپیکر به همراه آمپلی فایر که فقط می تواند صدای خوب تولید کند نیست. شما می توانید ویژگی NFC را فعال کنید و بر روی صفحه نمایش آن به کمک ۴ دکمه لمسی خازنی به کنترل صدا و آنالیز کردن صدا از طریق توابع مختلف بپردازید.

نگاهی به تبلت اکسپریا Z4 سونی، اکسپریا M4 Aqua و E4g در MWC 2015

gsmarena_001 (28)

همانطور که اطلاع دارید کنگره جهانی موبایل در حال برگزاری است و شرکت سونی جیزهایی را در کنار هر شرکت ژاپنی آماده کرده بود ما از غول تکنولوژی نا امید نشدیم چراکه محصولات خوبی را در این نمایشگاه ارائه داد حتی اگر آخرین گوشی هوشمند خود یعنی اکسپریا Z4 را به تعویق انداخته بود. شرکت سونی نسل جدید تبلت های خود را با نام اکسپریا Z4 که اندازه صفحه نمایش آن ۱۰٫۱ اینچ است رونمایی کرد. این تبلت از دسته تبلت های فوق باریک و سبک همراه با پانل Retina-grade IPS محصوب می شود که عملکرد آن بسیار قوی است و این جزء ویژگی های پرچم دار بودن آن می باشد

MacBook Air جدید ۱۲ اینچی مجهز به صفحه نمایش Retina خواهد بود [شایعه]

gsmarena_001

مدتی است که شایعاتی در مورد ک بوک ایر جدید ۱۲ اینچی بگوش می رسد. با توجه به آخرین کنفرانس اپل، تقریبا وجود چنین دستگاهی با شایعات جدید شدت گرفت. اگر یادتان باشد پیش از این نیز تصاویری را از این دستگاه در گویا آی تی برایتان منتشر کرده بودیم. آخرین باری که در مورد مک بوک ایر ۱۲ اینچی شنیدیم، انتظار می رفت که شاهد صفحه نمایشی با رزولوشن بسیار بالا در آن باشیم و زمان عرضه این محصول نیز سه ماهه نخست سال میلادی جاری تخمین زده می شد، و به طور دقیق تر بین ماه های آپریل و ژوئن. در کمال تعجب اعلام شده بود با اینکه این دستگاه یک لپ تاپ بسیار سطح بالاست اما در دسترس بودنش محدود خواهد بود.

Avast اپلیکیشن های جدیدی معرفی کرده که می تواند سرعت دستگاه شما بالا ببرد

avast-logo-640x237

لفن های هوشمند ما زمانی که آنها را خریداری می کنیم، بسیار پرسرعت و خوب عمل میکنند و از کار با آنها احساس خوبی داریم. اما هنگامی که تعداد اپلیکیشن ها و بازی ها و نیز ویجت هایمان زیاد می شور، دیگر اوضاع مانند روزهای اول خرید دستگاه نیست و متوجه کند شدن گوشی خود می شویم. حالا اگر شما هم به دنبال تجربه ای مانند روزهای اول خریداری گوشی خود هستید و دوست ندارید از Factory REset یا همان ریست کارخانه ای استفاده نمایید، Avast برای شما چند اپلیکیشن آماده کرده.

در این ساعت به پایان روزنگار امروز در گویا آی تی رسیدیم و خلاصه مهمترین اخبار روز فناوری و تکنولوژی را خدمت شما بیان کردیم. در زیر می توانید لینک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

ساعت پوشیدنی اندرویدی هواوی ممکن است کمی گران باشد

ورزش‌نگار ؛‌رونمایی رسمی از سامانه ۶۰۹۰/ کمک آلکنو به معروف و بیشتر

مقایسه عملکرد دوربین Galaxy S6 edge ،Galaxy S5 ،iPhone 6 و HTC One M8 در نور کم

iPhone 6s به ۲ گیگابایت رم و Apple Sim مجهز می‌شود [شایعه]

بروز رسانی Google drive 2.2: مدیریت فایل ها با کشیدن و رها کردن فایل

توییتر در نسخه آزمایشی اپلیکیشن اندرویدی خود مرورگر داخلی اضافه کرد

Nvidia از پردازنده‌ی گرافیکی جدید خود با نام Titan X رونمایی کرد

نانو پهباد ها در رگ های خونی پرواز می کنند

اپلیکیشن BBM تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده است

مقایسه لرزش‌گیر اپتیکال در Galaxy S6 و iPhone 6 [تماشا کنید]

اپلیکیشن Slingshot حالا امکان دنبال کردن افرادی محبوب را فراهم کرده است

پیشتازی اپل بر سامسونگ در فروش گوشی هوشمند به ادعای موسسه Gartner

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *