چگونه افزونه های مرورگر گوگل کروم را در اپرا نصب کنیم و بالعکس

چگونه افزونه های مرورگر گوگل کروم را در اپرا نصب کنیم و بالعکس
  • 1393/12/26
  • مجتبی
  • 0

به دلیل اینکه هر دو مرورگر Opera و Google Chrome از WebKit در هسته اصلی خود استفاده می کنند، بنابر این می توان به سادگی افزونه ها و الحاقات نرم افزاری کروم را در اپرا نیز مورد استفاده قرار داد و البته بالعکس. در این مطلب می خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه از افزونه های خود در هر دو مرورگر بهره ببرید تا تجربه کاری شما در آنها یکسان گردد.

چنین چیزی چگونه امکانپذیر است؟

اگر به سال ۲۰۱۳ برگردیم، گوگل از یک روش بسیار خوب برای توسعه کروم رونمایی کرد و از WebKit  به عنوان موتور رندر صفحات وب در این مرورگر بهره برد. پس از آن Opera نیز از همین روش برای رندر صفحات استفاده نمود.

چند سال بعد از این قضیه، هر دو مرورگر یاد شده بالاخره از روشی یکسان برای پردازش و شخصی سازی بهره جستند. پس با این حساب از نظر فنی باید بتوان الحاقات نرم افزار و افزونه های هر کدام از دو مرورگر کروم و اپرا را برای دیگری نیز استفاده نمود. تنها کافیست که یکسری پیکربندی های آسان را انجام دهید تا قادر به انجام اینکار شوید.

بگذارید مستقیما به سراغ آموزش برویم و در ابتدا از مرورگر کروم استفاده می کنیم زیرا افراد بیشتری از آن استفاده می کنند و همانطور که احتمالا می دانید افزونه های موجود برای این مرورگر نسبت به افزونه های موجود برای اپرا بیشتر است.

در ادامه مطلب همراه با گویا آی تی باشید.

نصب الحاقات و افزونه های گوگل کروم در اپرا

برای طرفداران مرورگر Opera این ویژگی بسیار خوشایند است که بتوانند از تمام افزونه های کروم استفاده کنند. کافیست چند گام ساده را طی کنید. ابتدا به بخش Add-Ons در مرورگر یاد شده رفته و سپس Chrome Extension را نصب کنید.

ximg_5502189aae4ee.png.pagespeed.ic.BHSHDIjJGr

پس از اینکه افزونه یاد شده را نصب کردید، مرحله بعد این است که به فروشگاه افزونه های کروم مراجعه کرده و موارد دلخواه خود را انتخاب نمایید. بگذارید بگوییم برای مثال میخواهید افزونه Netflix را در مرورگر Opera داشته باشید. این مورد را مثال زدیم چون افزونه اشاره شده برای مرورگر اپرا وجود ندارد. اما حالا دیگر این مشکل برطرف شده و کافیست به صفحه افزونه مورد نظر رفته تا بتوانید آن را براحتی هر چه تمام تر در اپرا هم نصب کنید.

sss

با این کار ساده شما توانستید از قدرت افزونه های کروم برای مرورگر اپرا بهره ببرید.

نصب افزونه های اپرا در گوگل کروم

نصب الحاقات نرم افزاری و افزونه های مرورگر Opera در مرورگر Google Chrome شاید چندان مورد توجه قرار نگیرد، اما اینکار نیز مانند دفعه قبل بسیار آسان است. اگر شما فایل های افزونه ها را ذخیره کرده اید کافیست آنها را بکشید و رها سازید، به همین راحتی! همانطور که احتمالا متوجه شده اید برای نصب افزونه های دلخواه اپرا رد گوگل کروم باید ابتدا به بخش Add-ons در اپرا رفته و سپس پلاگین مورد نظرتان را انتخاب کنید. بگذارید در اینجا به دنبال موردی باشیم که در اپرا وجود دارد ولی برای کروم ساخته نشده. البته همانطور که در ابتدای این مقاله آموزشی اشاره کردیم، بیشتر افزونه ها برای گوگل کروم موجود هستند. ما تلاش زیادی کردیم تا به افزونه AlienTube رسیدیم که فقط برای اپرا ساخته شده. حالا شما می توانید براحتی از این افزونه در مرورگر گوگل کروم نیز استفاده کنید. کافیست آن را ذخیره کرده و به صورت درگ دراپ به کروم بکشید!

ximg_550227f58a50f.png.pagespeed.ic.zhm-7RKL1j

بر روی عبارت Add to Opera کلیک کرده و همانطور که در تصویر بالا هم می بینید پس از آن بر روی Save link as… کلیک کنید. حالا قادر خواهید بود تا افزونه را ذخیره کنید که پسوند آنها غالبا باید .NEX یا .CRX باشد. یک نام برای آن انتخاب کرده و آن را در محلی در رایانه خود ذخیره سازید.

پس از تغییر نام فایل، به مرورگر کروم رفته و سپس به بخش Extensions مراجعه نمایید. برای این منظور مسیر Menu -> More Tools -> Extensions را طی کنید. همچنین می توانید برا دسترسی سریعتر به این بخش عبارت chrome://extensions/ را در بخش آدرس مرورگر کرروم وارد کنید. همانطور که گفتیم حالا کافیست افزونه ای که ذخیره کرده اید را به این صفحه درگ کنید! تبریک می گوییم شما توانستید افزونه اپرا را در کروم مورد استفاده قرار دهید!

ximg_550229d61fe11.png.pagespeed.ic.OI3MH-oGfR

اگر با اخطار بالا مواجه شدید و کروم از شما درخواست اجازه نمود، بر روی دکمه Add کلیک کنید.

[منبع: HowToGeek]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *