ناسا تست های بیشتری در مورد فناوری فرود دقیق انجام خواهد داد

ناسا تست های بیشتری در مورد فناوری فرود دقیق انجام خواهد داد
  • 1393/12/29
  • مجتبی
  • 0

ناسا می خواهید کاری کند تا ما اجرام آسمانی‌ای که تا کنون ندیده ایم قابل مشاهده باشند، بنابر این شروه به انجام آزمایشات و تست هایی در زمینه سیستم فرود دقیق نموده که برای اولین بار در پرتاب ماهواره و ربات به مریخ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مهندسان در آزمایشگاه پیش رانش جت، از راکت هایی که Autonomous Descent و ADAPT نامیده شده استفاده نموده اند تا دو پرواز که به دسامبر سال میلادی گذشته برمی گردند را تست کنند. ADAPT در هر حال، به عنوان یک آزمایش با قبلیت انجام مجدد ساخته شده تا پرتاب های راکت و فرود آنها بر سطح افقی مورد بررسی قرار گیرد. در هر دو آزمایش یاد شده قبل از شروع جدا شدن دو بخش سیستم، کل آن تا ارتفاع ۱۰۶۶ فوتی بالا رفته است.

Untitled-2

بخش اول فناوری ناوبری نسبی زمین نامیده می شود و سنسوری دارد که به نام حمل کننده نامیده شده. این فناوری می تواند به مانورهای فضایی کمک کند تا حتی بدون استفاهد از جی پی اس، وبا ثبت  تصاویر بتوانند محل دقیق را برای جدا سازی شناسایی کنند. سیستم مورد بحث سپس می تواند تصاویر گرفته شده را با عکس هایی که بر روی خود آن وجود دارند مقایسه کند تا دقیق ترین محل را برای انجام اینکار بیابد. این عمل به صورت پیوسته با بخش دوم که سیستم فرود است کار می کند که آن هم بر اساس الگوریتم G-FOLD پایه ریزی شده. این الگوریتم با محاسبات داخلی خود می تواند تشخیص دهد که کدام مدار دقیقا برای انجام کار مناسب است و بله سیستم می تواند تمام این اعمال را به صورت خودکار و بدون دخالت انسان انجام دهد.

این سیستم فرود برای ناسا ضروریست اگر این سازمان بخواهد سیارات جدید را کشف کند. اینکه یک سفینه بتواند در شرایطی که قبلا پیش بینی نشده فرود بیاید و آنهم بدون خراب شدن، نیاز به یک تکنولوژی بسیار پیشرفته دارد که حالا ناسا با سیستم جدید خود قصد دارد از پس این چالش نیز برآید.

[منبع: Engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *