شروع به کار حرکت اتوبوس های لوکس شرکت Leap در سان فرانسیسکو

شروع به کار حرکت اتوبوس های لوکس شرکت Leap در سان فرانسیسکو
  • 1394/1/4
  • علیرضا اصغری
  • 0

هفته گذشته اتوبوس های شرکت خصوصی Leap که با سوختِ گازِ طبیعی کار می کنند، حرکت خود را در خیابان های سان فرانسیسکو و در مسیر اولین خط این شرکت، یعنی در دو جهت بزرگراه Lombard آغاز نمودند. این شرکت به جای اینکه این جعبه متحرک را تا خرخره از مسافر پر نماید؛ اتوبوسِ مجهز خود را مانند یک کافی شاپ سرزنده و شیک، دکورچینی کرده است و داخل آن را به انواع تجهیزات و فن آوری های روز مجهز کرده است تا بتواند از ابزار و گجت های مسافرانش، پشتیبانی لازم را به عمل آورد.

این شرکت گفته است که اتوبوس های خود را این طور هدف گذاری کرده است که سفرِ از خانه تا اداره، یک سفرِ بدون استرس و راحت برای مسافرانش باشد. اولین خط مسیری ِاین اتوبوس، از منطقه “مارینا” تا مرکزِ شهرِ سان فرانسیسکو امتداد می یابد به طوری که در طول خیابان “لومبارد” چهار ایستگاه و در فاصله بین خیابان “کلِی” تا “هوارد” چهار ایستگاه جانمایی شده است.

برنامه کاری و سرویس دهی این اتوبوس ها، از یک جدول زمانی دقیق و ثابت پیروی نمی کند ولی مسافران می توانند به کمکِ یک اپلیکیشن اندروید/iOS ، محلِ نزدیک ترین ایستگاه را پیدا کرده و یا مکانِ هر اتوبوس را در هر لحظه رهگیری نمایند. همچنین تعداد صندلی های خالی در هر لحظه برای شما از طریقِ همین اپلیکیشن قابل مشاهده می باشد. بر طبقِ گفته شرکت Leap، در اوج زمان شلوغی، برای هر ده تا پانزده دقیقه یک اتوبوس در دسترس خواهد بود.

هزینه یک سفرِ یک طرفه با این اتوبوس، مبلغ نه جندان زیادِ ۶ دلار آمریکا خواهد بود، هر چند برای خرید بلیط های زیاد و چند سفره نیز تخفیف هایی وجود خواهد داشت. برای اینکه همه چیز سریع و روان پیش رود،  مسافران مجبور نخواهند بود در جلوی اتوبوس منتظر خرید بلیط و تعویض پول خرد شوند؛ زیرا این امکان وجود دارد که بلیط سفر از قبل، توسط خودشان چاپ گردد، یا از طریق بارکد در تلفن هوشمندشان، بلیط اسکن شود و یا از طریق دستگاه های نصب شده در اتوبوس که به تکنولوژیِ ارتباطی بلوتوث مجهز شده اند، عملِ پرداخت پول صورت گیرد.

داخل این اتوبوس های بزرگ آبی رنگ، مسافران امکانِ انتخابِ سه قسمت برای نشستن را دارند، یک قسمت ساخته شده از پنل های چوبی در انتهای اتوبوس برای نشستن و انجامِ مراودات اجتماعی، یک قسمت که به شما یک فضای کاری برای استفاده از لپ تاپ جهت چک کردن ایمیل، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی و یا نهایی کردن گزارشِ پاورپوینت شما جهت ارئه مطلب، در مسیرِ رفتن به محل کار می دهد و نهایتا صندلی های قسمت جلو که به سمت خیابان بوده و جهت نشستن و راحتی مسافران طراحی شده اند.

در این اتوبوس همچنین درگاه های USB تعبیه شده است که برای شارژ کردن ابزار ها و گجت ها قابل استفاده است. اینترنت بی سیم WiFi نیز برای همگان در طول سفر مهیا خواهد بود. یک قسمت غرفه مانند برای تنقلات و اسنک نیز وجود دارد که مسافران بتوانند در طول سفر از آن استفاده نمایند.

علاوه بر راننده اتوبوس، یک نفر به عنوان نماینده شرکت  نیز حضور خواهد داشت تا در صورت لزوم، نیاز مسافران را برطرف نماید.

منبع: [GizMag]

Leap Bus 3

در داخل این اتوبوس، سه قسمت متفاوت برای نشستن مسافران پیش بینی شده است

Leap Bus 1

در انتهای اتوبوس، یک قسمت جهت نشستن و انجام مراودات اجتماعی وجود دارد

Leap Bus 5

ظبق گفته شرکت خدمات دهنده، در زمان اوج شلوغی سفر، در  هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه یک اتوبوس به ارائه سرویس می پردازد

Leap Bus 4

به کمک اپلیکیشن طراحی شده، می توانید از نزدیک ترین ایستگاه و نیز محل هر اتوبوس با خبر شوید

منبع: [GizMag]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *