بررسی تخصصی تلفن هوشمند Huawei Honor 6

بررسی تخصصی تلفن هوشمند Huawei Honor 6
  • 1394/1/5
  • مجتبی
  • 4

سخت افزار سطح بالا را اگر با کیفیت و طراحی سطح پایین ترکیب کنید، تلفن هوشمند Honor 6 از هوآوی را با قیمتی پایین خواهیم داشت. در بازارهایی که نیاز به محصولات اقتصادی است این محصول برخی از ویژگی های دستگاه های بالارده را با قیمتی مناسب در دسترس کاربران قرار می دهد.

Honor 6 با بدنه ای شیشه ای طراحی شده و به راحتی می توان آن را با سری اقتصادی اکسپریا مقایسه نمود. دو واقع برند Honor تنها نشانی است که هوآوی را در همه جا متمایز می کند چرا که این برند تا کنون در جایی استفاده نشده بود. بنظر می رسد انتخاب این نام با استراتژی های بازاریابی این شرکت چینی همخوانی داشته باشد. اگر کمی با دقت به تلفن هوشمند Honor 6 بنگریم، متوجه ساخت نه چندان با کیفیت آن خواهیم بود و در واقعا اگر می خواهید این گوشی را خریداری کنید باید حسابی مراقبش باشید.

اگر به مشخصات بنگریم بر روی کاغذ مانند همیشه هوآوی در یک تلفن هوشمند سطح بالا خوب عمل کرده. این دستگاه مجهز به چیپ اصلی ساخت HiSilicon به نام Kirin 920 است که شامل هشت هسته پردازشی می شود. حافظه رم پردازشی محصول مورد بحث ۳ گیگابایت است و از یک صفحه نمایش ۵ اینچی بهره می برد که اندازه اکثر جیب ها خواهد شد! کیفیت صفحه نمایش هم FullHD در نظر گرفته شده و بنابر این تصاویر در آن شفاف و خوب بنظر می رسند.

دوربینی که در پشت دستگاه قرار گرفته از سنسوری ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می کند و نیز یک فلاش ال ای دی دوگانه نیز در کنار آن نقش مهمی در ثبت تصاویر با شرایط نوری نامناسب ایفا می کند. دوربین جلو نیز ۵ مگاپکیسلی است ولی زاویه دید گسترده آن مخصوص گرفتن عکس های سلفی است. باتری در نظر گرفته شده برای honor 6 هم ظرفیتی معادل ۳۱۰۰ میلی آمپرساعت دارد که می تواند دستگاه را تا دوروز کامل از نظر انرژی تامین کند.

در ادامه با این نقد و بررسی با گویا آی تی همراه باشید.

gsmarena_006

امکانات و ویژگی های کلیدی:

  • صفحه نمایش ۵ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p که تراکم پیکسلی ۴۴۵ppi را به ارمغان می آورد
  • چیپ اصلی Kirin 920 ساخت شرکت HiSilicon که شامل هشت هسته پردازشی است و از معماری  big.LITTLE بهره برده که می تواند هر هشت هسته را به طور همزمان بکار گیرد. فرکانس کاری چهار هسته در این پردازنده بر روی ۱/۷ گیگاهرتز تنظیم شده و از نوع Cortex-A15 است و چهار هسته سبک نیز با فرکانس کاری ۱/۳ گیگاهرتز و ازنوع Cortext-A7 در نظر گرفته شده. چیپ گرافیکی گوشی یاد شده نیز Mali-T628 MP است.
  • حافظه رم پردازشی ۳ گیگابایتی
  • حافظه داخلی ذخیره سازی ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت که از طریق کارت حافظه جانبی Micro SD می توان آن را تا ۶۴ گیگایات دیگر افزایش داد
  • پشتیبانی از شبکه های پرسرعت LTE cat.6 که سرعت دانلود ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را پشتیبانی می کند
  • دوربین اصلی پشتی ۱۳ مگاپیکسلی با فلاش دوگانه ال ای دی با قابلیت ثبت فیلم با کیفیت ۱۰۸۰p
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی با قابلیت ثبت فیلم با کیفیت ۷۲۰p
  • باتری با ظرفیت ۳۱۰۰ میلی آمپرساعتی
  • پشتیبانی از موج رادیو FM
  • سیستم عامل پیشفرض اندروید ۴/۴/۲ میزن به رابط کاربری انحصاری هوآوی یعنی EmotionUI 2/3
  • وزن مناسب ۱۳۰ گرم که برای دستگاهی ۵ اینچی و با چنین ظرفیت باتری‌ای بسیار خوب ارزیابی می شود

معایب اصلی:

  • عدم استفاده از سیستم عامل جدید اندروید ۵ آبنبات چوبی
  • باتری قابل تعویض نیست
  • بدنه شیشه ای که به شدت مستعد جذب اثر انگشت است
  • عدم وجود هدفون در بسته این محصول

gsmarena_008

با توجه به موارد اصلی و نقاط قوت و ضعفی که اشاره کردیم همانطور که در بالا نیز گفته شد، هوآوی از مشخصات سخت افزاری خوبی در این گوشی استفاده کرده و قول داده که کارایی این گوشی هم بنا به این سخت افزار خوب باشد. قیمت دستگاه ۳۴۰ دلار است که با توجه به ویژگی های مثبت آن یک دستگاه اقتصادی در سطح دستگاه های رده بالاست.

عدم وجود هدقون

تلفن هوشمند Huawei Honor 6 در یک بسته بندی ساده ولی خوب و جالب عرضه شده که لوگوی Honor در بالای آن حک شده است. داخل جعبه را که باز می کنیم گوشی و شارژر دیواری را مشاهده خواهیم نمود. البته سر شارژر مانند اکثر دستگاه های امروزی با کابل آن جداست و در واقع کابل USB همان کابلی است که به شارژر متصل می شود تا دستگاه را بتوان از نظر انرژی برق تامین کرد. در کنار این موارد دفترچه راهنما هم وجود دارد ولی در کمال تعجب هوآوی هیچ هدفونی برای این محصول در نظر نگرفته و محتویات جعبه به همین موارد خلاصه می شود. برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی بر روی آنها کلیک کنید.

gsmarena_015 gsmarena_016

اندازه تلفن هوشمند مورد بحث ۱۳۹٫۶ در ۶۹٫۷ در ۷٫۵ میلیمتر است و تقریبا هم اندازه Ascend P7 است ولی کمی ضخامتش کمتر است. وزد دستگاه نیز ۱۳۰ گرم است که نسبت به P7 سنگین تر محسوب می شود. اما فراموش نکنید که در این گوشی یک باتری عظیم ۳۱۰۰ میلی آمپرساعتی پجود دارد.

طراحی

هر کاربری عادی امروزی که چند موبایل را در اختیار داشته پس از مشاهده Huawei Honor 6 فورا متوجه تشابه طراحی این محصول با سری کامپکت Sony Xperia Z خواهد شد. بدنه دستگاه شیشه ای ساخته شده و لبه ها نیز گرد هستند که توسط یک فریم یک تکه محاصره شده. بنظر می رسد که فریم دستگاه از آلومینیوم صیقل داده شده است. درگاه سیمکارت و اسلات کارت حافظه جانبی نیز با درپوش پوشیده شده اند. برای مشاهده تصاویر در اندازه اصلی روی آنها کلیک کنید.

gsmarena_019 gsmarena_020 gsmarena_022

این بدنه به نحوی طراحی شده که شاید در نگاه اول زیبا باشد اما به شدت مستعد جذب اثر انگشت است. قاب دستگاه هم در اصل از جنس پلاستیک ساخته شده. پنل های شیشه ای به کار رده در این محصول خوب بنظر می رسند اما از دست گرفتن این گوشی حس یک کالای سطح بالا به ما منتقل نشد. هوآوی اعلام کرده که مقاومت این بدنه در برابر خش متوسط رو به بالاست و پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید این دستگاه را دارید حسابی از آن محافظت کنید یا از قاب محافظ جانبی استفاده کنید.

gsmarena_018

کنترل ها

لبه بالایی دستگاه میزبان جک ۳/۵ میلیمتری هدفون است. یک میکروفون برای حذف نویز و همچنین درگاه مادون قرمز نیز در این لبه قرار دارند. پورت USB مانند همیشه در لبه پایینی قرار دارد و در کنار آن هم میکروفون اصلی گنجانده شده.

gsmarena_009 gsmarena_011

در لبه سمت راست تلفن هوشمند Honor 6 اکثر درگاه ها و دکمه ها قرار دارند. از بالا به پایین در این لبه شاهد دکمه های فیزیکی کنترل صدا، دکمه پاور، اسلات سیمکارت و اسلات کارت حافظه microSD هستیم. هر دو اسلات یاد شده توسط درپوشی پلاستیکی محافظت می شوند. پورت USB اما بدون درپوش است که البته نمی توان این مورد را یک ضعف برشمرد. در لبه سمت چپ نیز هیچ چیز وجود ندارد و این قسمت یک تکه است.

gsmarena_004 gsmarena_007

اما برویم به سراغ پشت دستگاه. در پشت گوشی سمت راست چپ بالا، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و فلاش دوگانه ال ای دی را مشاهده خواهید کرد. یک بلندگوی تکی نیز در راستای لنز دوربین وجود دارد که سمت چپ پایین پشت دستگاه جای داده شده. اگر گوشی را بچرخانیم در جلو دستگاه در قسمت بالا شاهد دروبین جلو ۵ مگاپیکسلی هستیم و نیز سنسورهای نزدیکی و نور در کنار این دوربین قرار داده شده اند.

gsmarena_003 gsmarena_013

صفحه نمایش

همانطور که گفتیم Huawei Honor 6 مجهز به یک صفحه نمایش ۵ اینچی است که کیفیت ۱۰۸۰p را ارائه میکند. صفحه نمایش این محصول از یک لایه اضافی برای افزایش حساست لمس بهره گرفته و تصاویر در آن خوب بنظر می رسند. زوایای دید هم در این محصول خوب هستند اما فقط در نور مناسب و کنتراست بالای صفحه این زوایا خوب بنظر می رسند.

رنگ ها در این صفحه نمایش کمی نسبت به حالت طبیعی مقفاوت باز تولید می شوند اما اگر شما از رنگ و دمای آنها خوشتان نیاید امکان تنظیم کردن آنها از طریق بخش تنظیمات وجود دارد پس چندان نگران این موضوع نباشید. پنل بکار رفته در تولید این صفحه نمایش از نوع IPS LCD است و با توجه به کیفیت و اندازه آن، تراکم پیکسلی ۴۴۵ppi بدست می آید که رقم بسیار خوبی است و باعث می شود تصاویر به اندازه زیادی شفاف و نرم بنظر برسند و نمی توان پیکسل ها را در چنین صفحه نمایشی تشخیص داد. در تصویر زیر می توانید تست صفحه نمایش سایت معتبر GSMArena را برای این محصول مشاهده کنید.

gsmarena_001

 باتری

باتری تلفن هوشمند یاد شده ۳۱۰۰ میلی آمپرساعت ظرفیت دارد که هوآوی اعلام نموده قادر به نگهداری شارژ تا دوروز کامل است. در تست های انجام شده بر ریو باتری Honor 6 مشخص شد که اگر از تماس های ۳g استفاده کنید و کارهایی نظیر مرور وب، پخش ویدئو و موسیقی و … را با آن انجام دهید قادر است تا ۶۷ ساعت دوام بیاورد که این رقم یعنی ۳ روز کار عادی و معمولی با دستگاه با یکبار شارژ کامل آن امکاپذیر است.

اگر بخواهید به طور مداوم با دستگاه به پخش ویدئو و یا مرور وب بپردازید هم شگفت زده خواهید شد. در تمامی تست های استانداری که بر روی باتری Honor 6 صورت گرفته اند این گوشی توانسته ۱۳ ساعت کار مداوم را دوام بیاورد که نشان از سخت کوشی هواوی در بخش باتری بوده.  در زیر می توانید خلاصه ای از نتیجه بررسی عمر باتری دستگاه یاد شده را که توسط GSMArena انجام شده ببینید.

gsmarena_001ارتباطات

Huawei Honor 6 از قابلیت های ارتباطی متنوعی بهره می برد. شما می توانید با روش های مختلفی که در بیشتر گوشی ها پشتیبانی می شود با دیگر دستگاه ها ارتباط برقرار کنید. این محصول از  شبکه های پرسرعت LTE cat.6 پشیبانی می کند. همچنین پشتیبانی از شبکه های دو بانده ۳g برای گوشی یاد دهش در نظر گرفته شده. نهایت سرعت دانلودی که honor 6 پشتیبانی می کند ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه است.

در بخش ارتباطات محلی نیز این گوشی از شبکه اهی دوبانده وای فای ۸۰۲٫۱۱ a/b/g/n و DLNA پشتیبانی می کند. بلوتوث نسخه ۴، جی پی اس با A-GPS و GLONASS از جمله راه های ارتباطی دیگری هستند که گوشی مورد بحث پشتیبنای می نماید. پورزت USB در نظر گرفته شده برای Honor 6 را می توان به منظور استفاده از حافظه ها و دستگاه های جانبی که از OTG پشتیبانی می کنند هم استفاده نمود.

سیستم عامل و رابط کاربری

با اینکه انتظار بیشتری از هوآوی می رفت اما این شرکت از اندروید ۴/۴/۲ در Honor 6 استفاده کرده و البته آن را به رابط کاربری اختصاصی خود یعنی EmotionUI هم مزین کرده که ظاهر اندروید را به کلی تغییر می دهد. طراحی رابط کاربری تخت تر شده و می توان راحت تر با آن کار نمود.

نکته قابل توجه در این رابط کاربری عدم وجود بخش App Drawer است. مانند رابط کاربری آیفون تمامی برنامه ها و ویجت ها در صفحه اصلی وجود دارند و بخش جداگانه ای برای نمایش برنامه های نصب شده وجود ندارد. در صفحه قبل این محصول شاهد ویجت ساعت و تاریخ هستیم. همچنین می توان به صورت مستقیم از صفحه قفل به دوربین رفت. برای این منظور باید بر روی آیکون دوربین که در گوشه سمت راست و پایین صفحه قفل قرار دارد لمس کرده و آن را به سمت بالا یا چپ بکشید. همچنین امکان دستریس به یکسری میابنر در صفحه قفل محیا شده.

در بخش تم ها نیز می توانید قالب های موجود را استفاده و یا آنها را سفارشی سازی نمود همچنین موارد جدید را دانلود کرد. در زیر می توانید تصاویر مختلفی از بخش های گوناگون رابط کاربری این محصول مشاهده کنید.

بنچمارک ها و کارکرد

Honor 6 در بخش سخت افزاری هم خوب عمل می کند. همانطور که گفتیم پردازنده اصلی این دستگاه HiSilicon Kirin 920 هشت هسته ای است. پشتیبانی از معماری big.LITTLE شرکت ARM هم باعث شده بتوان از هر هشت هسته به صورت همزمان برای اعمال پردازشی سنگین بهره ببریم. چهار هسته از نوع Cortex-A15 و چهارتای دیگر هم از نوع Cortex-A7 هستند. فرکانس کاری ۴ هسته اول ۱/۷ گیگاهرتز و ۴ هسته دوم ۱/۳ گیگاهرتز تنظیم شده.

استفاده از چیپ پردازنده گرافیکی Mali-T628 برای انجام محاسبات نمایش در صفحه نمایشی که کیفیت ۱۰۸۰p دارد کافیست و می توان آن را همسطح اگزینوس در گوشی گلکسی اس ۵ و نوت ۳ دانست. حافظه رم پردازشی در نظر گرفته شده برای Honor 6 هم سه گیگابایت است که این مورد هم به افزایش قدرت سخت افزاری و عملکرد دستگاه کمک بسیاری می کند. در مورد کارایی بنچمارک های معتبر همیشه بهترین دید ممکن را از قدرت یک دستگاه می دهند. پس سخن کوتاه کرده و توجه شما را به بنچمارک های استاندارد و معتبری که از این گوشی گرفته شده جلب می کنیم.

۲

۴۴۴

Untitled-2

امیدواریم این نقد و بررسی تفضیلی مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتواند راهنمای خوبی برای انتخاب شما باشد. در پایان از شما می خوایم نکته ها و نظرات و تجربیات خود را از گوشی هوشمند Honor 6 در بخش دیدگاه ها با گویا آی تی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. باسلام خدمت دوستان من حدود ۱ ساله این گوشی رو دارم .
    کاملا راضی کننده وخوبه
    در مورد بدنه درست نوشته شده ولی درباره نسخه اندروید ماجرا فرق داره چون هنوز بسیاری از موبایل های همرده و هم قیمت هستند که هنوز به اندروید ۵ اپدیت نشده اند ولی من الان درحال استفاده از اندروید ۶ هستم .
    درباره بنچمارک هم اینکه با(an tu tu( v6 تست کردم به نمره خوب و عالی۵۰۲۹۴ رسیدم که واقعا عالیه
    دوربین هم در شب با فلاش دوگانه ای که داره عکس های با کیفیتی میگیره
    دوربین سلفی هم زاویه دید بیشتری نسبت به بقیه گوشی ها داره
    از لحاظ کیفیت صفحه نمایش: عالی با تراکم پیکسلی ۴۴۵ اصلا نمیتونید پیکسل هارو مشاهده کنید ولی روشنایی اون به صفحه های Amoled نمیرسه
    ازلحاظ وزن: با توجه به سایز ۵ اینچی و باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری بزرگ آن وزنی بسیار کم در حدود ۱۳۰ گرم داره
    از لحاظ رم تا حالا کم نیاورده و حدود ۶۰۰ برنامه رو تحمل کرده
    سنسور مادون قرمز اون هم با برنامه smart control خودش به خوبی کار میکنه و انواع کولرگازی ، تلویزیون ، پخش کننده های dvd شناخته شده رو کنترل میکنه.
    از نظر من تنها بدی اون جنس بدنه است که اثر انگشت رو شدیدا جذب میکنه
    و با توجه به قیمتش هیچ رقیبی در این قیمت نداره

    1. سلام من گوشیم برنامه ی smart control روش نیست از کجا باید بگیرمش؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *