آمازون به منظور اتوماسیون انبارهایش،‌ میزبان رقابت روبات ها می شود

آمازون به منظور اتوماسیون انبارهایش،‌ میزبان رقابت روبات ها می شود
  • 1394/1/6
  • علیرضا اصغری
  • 0

شرکت آمازون در انبارهای خود به شدت بر روی استفاده از روبات ها جهت کمک به کارگران و به منظور ارسال به موقع سفارشات مشتریانش حساب باز کرده است ولی همچنان این ماشین ها به قدر کافی در بسته بندی و ارسال محصولات سریع نیستند تا بتواند به طور کامل جایگزین نیروی انسانی گردند. اگر چه این غول اینترنتی تصمیم گرفته است که این یاران مکانیکی را هر چه بیشتر مفید و قابل استفاده نماید.

این شرکت در ماه مه جاری در حال تدارک مسابقه ای در حاشیه یک کنفرانس است تا بتواند بهترین سازنده روباتی را پیدا نماید که قادر باشد یک کالا را از قفسه مورد نظر برداشته و در داخل جعبه بسته بندی نماید. شاید این چالش، ساده و سرراست به نظر آید ولی در واقع این طور نیست. این رباتها باید بتوانند اشیا مختلف از جنس های مختلف را برداشته و کمترین میزان تخریب و شکستگی را حین جابجایی داشته باشند. از جمله این اجسام، ‌وسایل شکستنی و غذا نیزخواهد بود. اگرچه برنده این رقابت، فقط ۲۵۰۰۰ دلار آمریکا نصیبش می گردد ولی این پیروزی به طور بالقوه اعتبار زیادی برایش به همراه خواهد داشت. در صورت وجود یک برنده قطعی،‌ بدون شک آمازون مشتاق شروع یک تجارت با او خواهد بود و تکنیک های توسعه یافته طی این چالش و رقابت به طور قطع با کمی تغییر می تواند بر روی سایر ربات ها اعمال گردد. به هر صورت،‌ این رقابت یک فرصت خوب برای آمازون خواهد بود تا یک قدم دیگر جهت خودکار نمودن کامل سیستم ارسال سفارش خود بردارد.

البته این مساله، ‌لزوما به معنی یک اتفاقِ بد برای نیروی انسانی نخواهد بود. در حالی که نهایتا ممکن است آمازون کارمندانِ انبارش را با “روبات های بسته بند” جایگرین نماید، این حرکت می تواند موجب کاهشِ حجم کاری کارمندان در تعطیلات گردد و آنها نیروی خود را بر امور و وظایف هیجان انگیزتر (و یا حداقل کمتر خسته کننده) مترکز نمایند.

Amazon Warehouse

نمایی از یک انبار شرکت بزرگ آمازون

منبع: [Engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *