تبلت اندرویدی KILSWITCH تدارک حمله هوایی را در ۴ دقیقه ممکن می سازد

تبلت اندرویدی KILSWITCH تدارک حمله هوایی را در ۴ دقیقه ممکن می سازد
  • 1394/1/22
  • علیرضا اصغری
  • 0

برای سالهای متمادی واحد “ترمینال مشترک کنترل کننده حمله” ارتش آمریکا که با نام اختصاری JTAC شناخته می شود، مجبور بودند برای درخواستِ فراخواندن نیروی پشتیبانی هوایی خود، از سیستم رادیویی و نقشه استفاده نمایند، و پس از آن ناگزیر به تحمل زمان یک ساعت و حتی بیشتراز آن بودند تا نیروی کمکی از راه برسد. در طول این زمان انتظار و به منظور جلوگیری از آتشباران نیروهای خودی، JTAC مجبور بود با دقت، کار هماهنگی، کنترل و موقعیت یابی نیروی های هوایی داخل مرز را نیز انجام دهد. هر چند،‌ انجام این گونه امور به مراتب راحت تر از کاری است که شما درست در وسط یک جنگ مجبور به آن انجام آن هستید.

اما حال به لطفِ یک تبلت اندرویدی بسیار سخت و مقاوم، ساخته شده توسط سازمان DARPA، سربازان خط مقدم اکنون میتوانند نیروی های پشتیبانی هوایی را در زمانی کمتر از زمان مورد نیاز برای سفارش یک پیتزا، برای کمک فراخوانند. ( DARPA  یا “سازمان پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی” یک سازمان تحقیقاتی و فناوری زیر نظر وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است و مسئولیت توسعه و ساخت فناوری‌های نوین را برای استفاده ارتش آمریکا به عهده دارد.)

KILSWITCH

سیستم “پشتیبانی هوایی مداوم” DRAPA که با علامت اختصاری PCAS شناخته می شود،‌ یک سیستم دو بخشی می باشد. بخش زمینی PCAS که بر روی یک تبلت اندرویدی سفارشی و ویژه اجرا می شود، با نام اختصاری KILSWITCH شناخته می شود که در واقع بیان کننده یک نرم افزار ارزان قیمت مبتنی بر نیروی حرکتی و سازگار با تاکتیک مبارزات قابل هدایت با دستِ فرد می باشد. این در حالی است که KILSWITCH برای سالهای متمادی در اپلیکیشن هایی که کاربرد راهبری و اعمال تاکتیک را دارند، ‌در حال استفاده می باشد. ولی این برای اولین بار است ارتش تصمیم به ادغام کردن این سیستم با سیستم پشتیبانی نیروی هوایی نموده است. ولی بر عکس این قسمت یعنی بخش هوایی PCAS، مستقیما با سیستم تاکتیکی جنگنده ها، وصل و یکپارچه سازی شده است.

Image

ترکیب این دو بخش PCAS ،‌ دقیقا همان عملکردی را داراست که سیستم قدیمی رادیو و نقشه داشت ولی تفاوت این است که کل این عملیات در تنها ۴ دقیقه انجام می پذیرد. نکته جالب اینکه این زمان،‌ حتی دو دقیقه کمتر از زمانی است که خود سازمان DRAPA برای خود، هدف گذاری نموده بود. این سیستم به گونه ای طراحی شده است بتواند داده های آگاه کننده موقعیت در وضعیت هشدار و بحران را به صورت آنی،‌ بین نیروی زمینی و هوایی رد و بدل نماید.

عملکرد سیستم PCAS مبتنی بر تصاویر ماهواره ای زنده و منابع داده های نظارتی و کنترلی هوشمند می باشد تا از هماهنگی بین دو بخش زمین و هوایی اطمینان کامل حاصل گردد و هر بخش از موقعیت بخش دیگر اطلاع پیدا کند تا زمانی که پجره پرتاب بمب در زمان صحیح باز گردد.

این سیستم همچنین به کادر نیروی پروازی این امکان را می دهد تا از مانیتورهای هوشمندِ کمتر و کوچکتر استفاده نمایند و دیگر فقط مختصات اعلام شده را با انواع بمب ها پوشش ندهند، ‌یک ویژگی بسیار ضروری و حیاتی در عملیات مدیریت شهری.

سازمان DRAPA  به تازگی این سیستم جدید را طی یک مانور عملیاتی در مکزیکوسیتی که در آن تفنگداران نیروی دریایی، ‌سوار نظام و نیروی هوایی شرکت داشتند،‌ پیاده سازی نمود. اجرای این سیستم طبق اظهارات انجام شده،‌ بسیار موفقیت آمیز بود. معاون فرمانده سپاه تفنگداران نیروی دریایی طی اظهار نظری اعلام نمود: ” ما از اجرای موفیت آمیز سیستم PCAS طی مانور اخیر بسیار خرسند هستیم”. او همچنین بیان کرد که به تیم تحت کنترل خود تاکید کرده است که از این پس تمام جنگده ها،‌ در قبال یک شبکه عمل خواهند کرد.

منبع: [engadget]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *