چین متهم به انجام حملات سایبری در آسیا شد

چین متهم به انجام حملات سایبری در آسیا شد
  • 1394/1/24
  • مهرداد فراهانی
  • 0

 تاکنون کشور چین در زمینه اینترنت به عنوان یک کشور سانسور کننده در آسیا، شناخته می شد به نظر می رسد باید یک تجدید نظر در اینباره داشته باشیم چون درحال حاضر آنها به عنوان هکرهای بسیار تهاجمی هم شهرت یافته اند. به تازگی یک گزارش از شرکت امنیتی FireEye (از طریق وبسایت TechCrunch) نشان داده است که چینی ها سهم زیادی از هک و جاسوسی از شرکت های بزرگ در سراسر آسیا داشته اند.

کشور های مورد حمله شامل: سنگاپور، هند، مالزی، ویتنام، تایلند، نپال، فیلیپین و اندونزی و چند کشور دیگر می شوند. گفته می شود این حملات از سال ۲۰۰۵ شروع شده اند. طبق صحبت های برایس بولند مدیر فن آوری شرکت FireEye با وبسایت TechCrunch: هیچ مدرکی نشان نمی دهد که این حملات جزء عملیات دولت چین بوده باشد، اما همه علائم اشاره به چین می کنند. توسعه مالکیت فکری در آسیا به یک میدان نبرد جدید تبدیل شده است.

china-internet

برخی از شواهد که FireEye موفق به جمع آوری آن ها شده و درگیری چین در این حملات سایبری را نشان می دهد شامل کتابچه های راهنمای نوشته شده به زبان چینی در پایگاه کدبندی شده ای که توسط توسعه دهندگان چینی، توصعه یافته و در یک دامنه مرتبط که به طرز مشکوکی توسط “شرکت چای” در بخش روستایی چین ثبت شده است، قرار دارد. تمام این مدارک به دخالت چین در این حملات اشاره می کند. شرکت هایی در چین نیز هدف این هک ها قرار گرفته اند.

در بیانیه ای که توسط FireEye منتشر شده، عنوان شده که “اهداف آنها برای جمع آوری اطلاعات که به احتمال زیاد در خدمت دولت چین قرار دارد و برای جمع آوری اطلاعات در مورد مسائل کلیدی جنوب شرقی آسیا که منطقه ای سیاسی، اقتصادی، و نظامی و مناطق مورد مناقشه و بحث بر انگیز هستند می باشد و همچنین مربوط به بررسی مشروعیت بخشی به حزب کمونیست چین هستند.”

گفته می شود که این اولین بار نیست که چین به جاسوسی متهم شده است. پیشتر شرکت های چینی فعال در ایالات متحده مانند هواوی به تولید تلفن های جاسوسی برای دولت چین متهم شده اند.

[منبع: ubergizmo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *