پیکسلها را کند و کاو کنید:راهنمای سریع چاپ صحیح عکس های حجیم – قسمت دوم

پیکسلها را کند و کاو کنید:راهنمای سریع چاپ صحیح عکس های حجیم – قسمت دوم
  • 1394/2/1
  • علیرضا اصغری
  • 0

در قسمت اول این نوشته به بیان نکاتی در ارتباط با تعیین اندازه مناسب چاپ عکس، ‌فرمت های ذخیره سازی و عکسبرداری با تلفن های هوشمند پرداختیم . در ادامه و با قسمت دوم این مطلب با ما در گوی آیتی همراه باشید:

 

از به کار بردن قابلیت “Image Resize” برای بزرگ کردن عکس ها اجتناب نمایید

برنامه های ویرایش عکس و تصویر مانند فتوشاپ، به راحتی به کاربران قابلیتِ تغییرِ اندازه عکس را ارائه می نمایند، ‌حال یا با استفاده از گزینه تغییر حجم تصویر و یا هر ابزار مشابه دیگر. در حالی که از همه این قابلیت های گفته شده می توانید برای کوچک تر کردن عکس استفاده نمایید ولی فراموش نکنید که هرگز از این روش برای بزرگ تر کردن تصویر استفاده نکیند. انجام این کار تنها منجر به ظهور نقاط پیکسلی بر روی عکس و در نهایت افت کیفیت تصویر می گردد.

imageresize-2-640x640

اگر چه برخی نرم افزار ها نیز وجود دارند که به طور خاص به منظور بزرگ کردن تصویر طراحی شده اند. SmillaEnlarger یک نرم افزار کاربردی رایگان و منبع باز است که باعث خوشحالی بسیاری از کاربران شده است و بدون کمترین هزینه ای امکان تجربه کردن آن فراهم شده است. پیشنهاد ما به شما این است که این برنامه را دانلود کرده و یکبار امتحانش کنید، به واقع چه چیزی برای از دست دادنش وجود دارد؟

برای بزرگ کردن تصویر از اسکنر استفاده کنید

اگر شما یک اسکنر تخت داشته باشید و یا یک پرینتر چندکاره که قابلیت اسکن کردن نیز داشته باشد، شما امکان بزگ کردن تصاویر از طریق اسکن نمودنشان را نیز خواهید داشت. این روش برای بزرگ کردن عکس های قدیمی و یا عکس های دیجیتال که رزولوشن پایینی دارند،‌ بسیار مناسب و ایده آل خواهد بود. قبل از شروع اسکن، ‌به یاد داشته باشید که تنظیمات دستگاه را بر روی ۶۰۰ dpi قرار داده و  آن را با فرمت TIFF که فشردگی کمتری نسبت به JPEG دارد،‌ ذخیره نمایید. با این کار، تصویر اسکن شده شما رزولوشن بالاتری نسبت به تصویر اصلی دارا خواهد بود. ما همچنین به شما توصیه می کنیم که تصاویر دیجیتالی بزرگ شده را بر روی کاغذ مرغوب و با بالاترین رزولوشن،‌ چاپ نمایید.

سرویس های تجاری،‌کار را برای شما راحت کرده است

شاید برای بزرگ کردن و چاپ یک عکس این کار،‌ راحت طلبانه به نظر رسد ولی این مساله قابل انکار نمی باشد که گاهی خدمات و سرویس های تجاری، ‌یک راه مناسب و عملی برای انجام این کار می باشد، ‌مخصوصا زمانی که شما تجهیزات و ابزار لازم را در خانه در اختیار ندارید. علاوه بر نکات گفته شده،‌ این کار یک روش مفید برای چاپ یک عکس در اندازه ای بزرگ تر از توان پرینتر خانگیتان می باشد، مثل چاپ یک پوستر بزرگ یا یک عکس در اندازه یک بوم نقاشی. اگر خواستید از سرویس شرکت های محلی مانند Costco، Walgreens و یا دفاتر FedEx استفاده کنید و یا ترجیحتان استفاده از سرویس های آن لاین مانند Shutterfly، Snapfish بود، (متاسفانه امکان دسترسی به این سرویس ها در ایران فراهم نمی باشد) در هر صورت همیشه اطمینان حاصل نمایید که فایلی که ارائه می کنید، ‌از بالاترن کیفیت و رزولوشن برخوردار باشد.

منبع: [digitaltrends]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *