رویارویی با قاتلی بالفطره در بازی Murder Room

رویارویی با قاتلی بالفطره در بازی Murder Room
  • 1394/2/15
  • محمد رضایی یزدی
  • 2

فیلم های ترسناک با تم بیماری های روانی و حضور شخصیت هایی با زوایای تاریک روانی مدتی است که در ژانر وحشت جای خود را باز کرده اند. در واقع بر خلاف قدیم ها کمتر کسی از هیولاها و زامبی ها که ظاهری وحشتناک دارند میترسد!

ترس ها بیشتر از آنکه منبع خارجی داشته باشند منبع درونی و روانی دارند. انسان های عصر ما از هیولا نمیترسند بلکه از انسان هایی که به ظاهر انسان و در باطن هیولا هستند میترسند. یک نمونه از این فیلم ها فیلم Saw‌ است که اگر یکی از قسمت های آن را دیده باشید میدانید که شخصیت اصلی آن انسان هایی که به نظر خودش گناهکار هستند را در موقعیتی گیر میاندازد که به گناه آنها مربوط میشود. وضعیتی که اگر بتوانند خود را از آن خلاص کنند هم از مرگی حتمی و هم از گناه خود خلاص خواهند شد. البته کمتر کسی است که بتواند این کار را انجام دهد چون انجام آن مستلزم تحمل درد و رنجی تحمل ناپذیر است. خب از صنعت فیلم سازی که بگذریم بازی هایی نیز از همین دست چه برای رایانه و چه برای گوشی های هوشمند ساخته شده اند که در زیر به بررسی مختصر یکی از آنها خواهیم پرداخت.

 ۳۳۶۲_۱

بازی Murder Room (اتاق قتل) همانطور که از اسمش بر می آید قرار است شما را با یک قاتل بالفطره روبرو کند. شما در این بازی نقش زن جوانی را بازی خواهید کرد که ظاهرا در خانه یا مخفیگاه این قاتل به دام افتاده است. از همان ابتدای بازی وحشت به شما تزریق میشود! شما در اتاقی تنگ و تاریک به هوش می آیید و اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب میکند صدای اره برقی است که از اتاق بعدی به گوش میرسد. شما میتوانید با حرکت عرضی انگشت روی صفحه نمایشگر از اتاقی به اتاق دیگر بروید. وقتی به اتاق بعدی میروید میبینید که قاتل با اره برقی در حال پاره کردن یک جسد است. البته پشت او به شماست ولی ماسک خوکی که به صورت زده از همان پشت هم مشخص است. در هر اتاقی که باشید مخصوصا اتاقی که قاتل در آن است نباید زیاد سر و صدا کنید چون اگر باعث جلب توجه او شوید، بی درنگ با اره برقی اش به شما حمله خواهد کرد و قربانی بعدی شما خواهید بود.

 ۲۹

سبک این بازی اساسا ماجرایی است و شما را با معماهایی روبرو خواهد کرد که حل برخی از آنها هوش و ذکاوت زیادی میطلبد. توصیه میکنیم این بازی را در روز انجام ندهید چون برخی از اتاق ها مخصوصا اتاق هایی که هیچ چراغی در آنها روشن نیست به قدری تاریک هستند که به سختی میتوانید همه چیز را ببینید. اگر میخواهید از این بازی لذت ببرید حتما آن را در شب بازی کنید و البته هدفون هم فراموش نشود تا جو بازی کاملا شما را بگیرد! به جرات میتوانیم بگوییم این بازی در هر بخشی که ضعف داشته باشد در موسیقی متن و افکت های صوتی چیزی کم ندارد. موسیقی پشت زمینه بازی به خوبی حس ترس و اضطراب را به شما منتقل میکند و افکت های صوتی همچون صدای اره برقی، صدای بازی شدن درها و … نیز به خوبی طراحی شده اند.

 Murder-Room-Android-Game

هر چند بازی از موسیقی و افکت های صوتی خوبی برخوردار است ولی نقاط ضعفی هم دارد که نادیده گرفتن آنها مشکل است. از جمله اینکه بازی داستانی خطی دارد به این معنا که برای پیشبرد داستان بازی حتما باید یک سری کارها را با رعایت ترتیب شان و یکی بعد از دیگری انجام دهید. این خود باعث میشود احساس آزادی عمل از شما گرفته شود. به عنوان مثال شما در صحنه های اول بازی با چاقویی برخورد خواهید کرد که اولین چیزی که به ذهن شما یا هر کس دیگری میرسد آن است که چاقو را بردارد اما نمیشود چون باید اول به اتاقی که قاتل در آن است بروید و او را ببینید و بعد به اتاقی که چاقو در آن است رفته و چاقو را بردارید. این برای کسانی که در بازی های ماجرایی حرفه ای شده اند قطعا آزار دهنده است. بعضی مواقع گزینه های انحرافی هم در اختیار شما قرار میگیرند که اگر آنها را لمس کنید بازی را خواهید باخت مثلا اگر در اتاق قاتل گزینه “نگاه کردن” را لمس کنید به قاتل نزدیک تر میشوید و کار او را از نزدیک میبینید ولی همین باعث جلب توجه او و نهایتا کشته شدن شما میشود. از دیگر نقاط ضعف بازی نبود هیچ گونه انیمیشنی در آن است. صحنه ها در این بازی کلا ایستا هستند و جو یک محیط ترسناک با تصاویر تاریک و افکت های صوتی ایجاد میشود. جای خالی انیمیشن را نوشته ها پر خواهند کرد و به شما میگویند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

 url

برای انجام این بازی باید تا حدود زبان انگلیسی تان هم خوب باشد. چون نوشته ها و توضیحات در آن نقش مهمی بازی میکنند و شما هر آیتمی را که لمس کنید توضیحات آن به زبان انگلیسی به شما داده خواهد شد. اگر میخواهید سرنخ هایی برای حل معماهای بازی بدست بیاورید قطعا باید این توضیحات را خوانده و از آنها سر در بیاورید. نقطه ضعف دیگر بازی آن است که اولا صحنه های آن تمام صفحه نیستند و ثانیا با چرخش گوشی صفحه بازی نمیچرخد. ضمنا گزینه های بازی مثل “آیتم ها”، “راهنمایی”، “گزینه ها” و “خروج” با اندازه ای نسبتا بزرگ در پایین صفحه قرار گرفته اند که طراحی جالبی نیست. اگر گزینه اول به صورت یک آیکن در گوشه صفحه قرار میگرفت و سایر گزینه ها در منوی کناری قرار میگرفتند و با حرکت عرضی انگشت از لبه های گوشی قابل دسترسی بودند خیلی بهتر بود.

۰۷

بر خلاف برخی بازی های ماجرایی جنایی که بعضی مواقع شما را با معماهای نامربوط مواجه میکنند در این بازی معماها کاملا با حس و حال بازی همخوانی دارند و همین به القای حس بازی به شما کمک زیادی میکند. معماها را میتوانید خودتان حل کرده یا اگر مبینید خیلی سخت هستند با استفاده از سکه هایتان برای حل آنها راهنمایی بگیرید. در ابتدای بازی به شما ۵۰ سکه داده میشود و معمولا برای گرفتن یک راهنمایی باید ۲۰ یا ۳۰ سکه خرج کنید. حل معماهای این بازی حتی اولین معماهای آن آسان نیست. در واقع همین ویژگی را شاید بتوان نقطه قوت آن البته برای کسانی دانست که در بازی های ماجرایی حرفه ای شده اند. شما مجبور نیستید یک سری معمای آبکی را حل کنید و در نهایت به معماهای سخت تر برسید! از همان ابتدا معماها سخت هستند.

 ۳۳۶۲_۲

مثلا در بعضی بازی ها شما کلیدی را پیدا میکنید و قفلی هم آن طرف تر هست. خوب این دیگر خیلی ساده است و هر کسی میداند باید چه کار کند. اساسا نمیتوان آن را معما دانست. ولی توجه شما را به اولین معمای این بازی و حل آن جلب میکنیم تا خودتان قضاوت کنید: کمدی در صحنه اول بازی هست که در آن قفل شده و یک کد ۴ رقمی لازم است تا در آن باز شود. از طرفی شما چاقویی را پیدا میکنید که روی آن نوشته شده Jack the ripper is the king of murderers. یعنی “جک سلاخ، شاه قاتلان است.” خوب برای باز کردن در کمد شما باید از همین نوشته سرنخ بگیرید. بدون اینکه ادامه متن را بخوانید بگویید چه سرنخی در آن است؟ جواب ممکن است خیلی ساده تر از آن چیزی باشد که فکرش را میکردید. در زبان انگلیسی jack و king به معنای سرباز و شاه بازی ورق هستند. بعد از عدد ۱۰ سرباز است یعنی سرباز مساوی با ۱۱ است و شاه هم میشود عدد ۱۳٫ خوب معما حل شد: کد چهار رقمی میشود: ۱۱۱۳

اگر برای اولین بار است که سراغ بازی های ماجرایی میروید توصیه میکنیم این بازی را انجام ندهید چون محیط بازی با داستان خطی خود میتواند برای شما مقداری گیج کننده باشد مخصوصا اگر زبان انگلیسی تان هم خوب نباشد. ولی اگر در این بازی ها حرفه ای شده اید و عاشق بازی های ترسناک و جنایی هستید که ترس و وحشت را به خوبی منتقل میکنند، حتما این بازی را امتحان کنید.

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
    1. خدمت شما :‌http://iranapps.ir/app/jp.co.atm.murderroom.android

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *