موفقیت یک ایرانی در حل معمای نورون های تشخیص چهره

موفقیت یک ایرانی در حل معمای نورون های تشخیص چهره
  • 1394/2/23
  • فرشته سعیدی
  • 0

به گزارش گویا آی تی; تاکنون عده ی زیادی به حل معمای نحوه ی تشخیص چهره انسان ها علاقه داشته اند و فکر می کردند مسئول تشخیص چهره ی انسان ها از سایر اجسام، نورون های آشکارساز چهره است.

اخیرا مؤسسه تحقیقاتی مغز McGovern به سرپرستی دکتر «آرش افراز» به ابعاد مختلف این معما پاسخ داده است که این مؤسسه با کمک روش اپتوژنتیک، میمون های ماکاکی که برای تشخیص چهره ی مردان از زنان آموزش دیده بودند را مورد بررسی و مطالعه قرار دادند.

barain

طبق گفته ی محققان MIT و آرش افراز، اگر مسئول تشخیص چهره، نورون های آشکارکننده باشند با غیر فعال کردن آنها باید نتایج متفاوتی انتظار داشت برای اینکار از روشی استفاده کردند که نورون ها را با استفاده از نور کنترل می کند تا بتوانند به این معما پاسخ دهند. بر اساس آزمایشات و بررسی هایی که برای سرکوب کردن بخش هایی از مغز میمون به وسیله ی پروتئین حساس به نور صورت گرفت پس از سرکوب کردن نورون ها، در توانایی تشخیص جنسیت تصاویر اختلال ایجاد شد که نتایج این برسی های انجام شده برای بهتر درک کردن ارتباطات بین نورون ها و توسعه پروتزهای بصری در بیماران مبتلا به صرع و … بسیار می تواند مفید باشد.

[منبع:Mehrnews]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *