۵ بازی فکری-پازلی جالب برای سیستم های اندرویدی

۵ بازی فکری-پازلی جالب برای سیستم های اندرویدی
  • 1394/2/27
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

۲۰۴۸

یک بازی فکری کاملا جدید که شبیه هیچ بازی فکری دیگری نیست. این بازی پس از عرضه اش به قدری مورد توجه قرار گرفت که از آن زمان تا کنون نسخه های مختلفی از آن از جمله ۲۰۴۸ سه بعدی نیز عرضه شده اند. به گفته سازندگان بازی ۲۰۴۸، این بازی از آن بازی هایی است که از یک طرف به شدت ذهن شما را به خود مشغول میکند و از طرف دیگر بسیار اعتیادآور است. یاد گرفتن این بازی نیز بسیار ساده است: شما باید با حرکت عرضی انگشت تان روی صفحه نمایشگر چهارخانه ها را حرکت دهید. وقتی دو چهارخانه که هر دو عدد یکسانی را نشان میدهند به هم برسند با هم ترکیب شده و تبدیل به یک چهارخانه خواهند شد و هر گاه بتوانید عدد ۲۰۴۸ را جور کنید برنده خواهید شد. به همین سادگی ولی وقتی عملا وارد بازی شوید میبیند که به همین سادگی ها هم نیست! خبر خوب این که این بازی با بیشتر نسخه های اندروید (اندروید ۲٫۳٫۳ به بالا) سازگار است و به گفته توسعه دهندگانش اخیرا به گونه ای بهینه شده که به خوبی در گوشی ها اجرا شود.

۱

Plumber

شاید در ابتدا نام این بازی (لوله کش) زیاد معرف سبک آن نباشد ولی وقتی بازی را تجربه کنید خواهید دید آن را میتوان جزء چالش برانگیز ترین بازی های فکری به حساب آورد. تمام کاری که شما باید در این بازی انجام دهید آن است که با اتصال درست تکه های لوله به هم که البته کار ساده ای هم نیست آب را از یک طرف به طرف دیگر انتقال دهید. فکری بودن بازی در همین است که چطور باید لوله ها را به هم متصل کرد که آب در مسیر درست هدایت شود. بازی دارای دو حالت است یکی حالت تفننی که بر خلاف نامش اصلا تفننی نیست! شما در این حالت باید سعی کنید قبل از اینکه منبع آب کاملا پر شود لوله ها را به هم متصل کنید. در واقع در این حالت از لحاظ زمانی محدودیت دارید. حالت دیگر بازی حالت چالش برانگیز است که دقیقا مانند حالت اول است منتها بدون محدودیت زمانی. بازی دارای ۲۰۰ مرحله است که به تدریج سخت تر میشوند. ضمنا محیط این بازی نیز کاملا فارسی سازی شده، قابل توجه کسانی که آشنایی زیادی با زبان انگلیسی ندارند.

۲

Candy Crush Saga

یکی از معروف ترین بازی های پازلی در سبک جفت سازی، در این سبک بازی های فکری شما باید ۳ یا تعداد بیشتری از آیتم های هم شکل را کنار هم قرار دهید و با این کار باعث پاک شدن آنها شوید. Candy Crush Saga در گوگل پلی بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود شده و از مجموع ۱۱ میلیون امتیازی که به آن داده شده به طور متوسط ۴٫۵ ستاره را از آن خود کرده است. همین آمار تا حد زیادی نشان دهنده معروفیت بالای این بازی در بین بازی های هم سبک خود است. بازی از گرافیک کارتونی بسیار زیبایی برخوردار است و تقریبا روی تمام نسخه های اندروید (اندروید ۲٫۳ به بالا) قابلیت اجرا دارد. شما در این بازی میتوانید از وسایل کمکی در مراحل بسیار سخت بازی نیز استفاده کنید. همچنین هر دو هفته یکبار مراحل جدیدی به بازی اضافه میشوند پس یادتان باشد حتما بازی تان را به روز کنید.

۳

Flow Free

یک بازی فکری جالب که قدیم ها شبیه به آن را با نام “نقطه بازی” روی کاغذ میشناختیم. البته این بازی اندکی پیشرفته تر نقطه بازی سنتی است! در این بازی یک سری نقطه روی صفحه بازی داریم که در صفحه پراکنده شده اند و شما باید این نقطه ها را به هم وصل کنید بدون آنکه خطوطی که نقطه ها را به هم وصل میکنند یکدیگر را قطع کنند. این بازی دو قانون دارد: یکی همان که در بالا گفتیم (خطوط نباید یکدیگر را قطع کنند) و دیگری آنکه فقط نقاط همرنگ را باید به هم وصل کنید. مثلا دو نقطه آبی را به هم وصل کنید نه یک نقطه آبی را به یک نقطه سبز. فکری بودن بازی نیز در همین نکته نهفته است. وقتی مثلا دو نقطه آبی و دو نقطه سبز را به هم به آسانی وصل کردید آنگاه میبینید که وصل کردن دو نقطه زرد و دو نقطه قرمز به هم به این سادگی ها هم نیست و هر کاری میکنید خطوط قطع میشوند!

۴

Unroll Me – unblock the slots

یک بازی فکری جالب که از لحاظ سبک میتوان آن را ترکیبی از بازی Plumber و بازی های پازلی معمولی دانست. این بازی تاکنون بیش از ۴۰ میلیون دانلود را به خود اختصاص داده و در سال گذشته برنده جایزه Appy Awards به عنوان بهترین بازی فکری شد. در این بازی یک سری مکعب داریم که بخشی از آنها به صورت یک مسیر خالی شده است. شما باید بلوک هایی که در صفحه میبینید را طوری حرکت دهید که بخش های توخالی آنها به هم متصل شده و تشکیل یک مسیر بزرگتر را بدهند. از لحاظ درست کردن مسیر بازی را میتوان شبیه به بازی Plumber دانست ولی در بازی Plumber لوله ها در جای خود ثابت هستند و فقط قابلیت چرخش دارند در حالی که در این بازی باید مکعب ها را از جای خود حرکت دهید تا مسیر درست شود، چیزی شبیه به بازی های پازلی تصویر سازی که در آنها باید با حرکت دادن بخش های مختلف تصویر نهایتا یک تصویر بسازید. البته زمان زیادی هم برای ساختن مسیر ندارید چون توپی بعد از شمارش معکوس از ابتدای مسیر شروع به حرکت میکند که اگر مسیر آن را به درستی نساخته باشید چاره ای جز باختن ندارید!

۵

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *