غول پیکرترین کشتی هوایی دنیا ساخته می شود

غول پیکرترین کشتی هوایی دنیا ساخته می شود
  • 1394/3/18
  • راضیه نائین
  • 0

کشتی های هوایی در دهه نود میلادی به اوج محبوبیت خود رسیدند و کشورهای زیادی اقدام به ساخت این کشتی ها برای ارتش خود کردند، اما در سال ۱۹۳۷ و با وقوع فاجعه ی هیندنبرگ که در آن کشتی هوایی عظیم ارتش آلمان در حالی که قصد فرود در لیکهورست نیوجرسی را داشت دچار حریق شد و ۳۵ نفر از سرنشینان و تعدادی از مردم روی زمین کشته شدند. از محبوبیت این کشتی ها کاسته شد و اعتماد مردم به این کشتی ها از بین رفت.

با این حال پس از گذشت ۷۸ سال از این واقعه شرکت انگلیسی HAV قصد دارد تا بزرگ ترین کشتی هوایی دنیا را بسازد. این شرکت انگلیسی نام این کشتی هوایی غول پیکر را Airlander 10 گذاشته است. این کشتی هوایی با ۹۱٫۴۴ متر طول و ۳۷۹۴۴٫۶ متر مکعب گنجایش، قادر است تا ارتفاع ۲۰ هزار پا را با سرعت ۹۰ مایل بر ثانیه حرکت کند. در طراحی این کشتی هوایی از نوعی فیبر محکم ساخته شده از پلیمر کریستالی مایع بهره گرفته شده است.

۱۲۸۴۱۲۰۰۷۸۰۳۴۷۰۲۳۷۲

این کشتی هوایی بزرگ قادر است ۱۰ تن بار را برای مسافت ۱۵۰۰ مایل حمل کند و تا ۵ روز به حالت شناور در هوا باقی بماند. از دیگر امکانات این کشتی هوایی می توان به رادار تشخیص وضعیت آب و هوا برای جلوگیری از حادثه اشاره کرد.

گفتنی است این کشتی هوایی غول پیکر در ابتدا برای ارتش ایالات متحده طراحی و ساخته شده بود اما به دلیل کسری بودجه، این کشور از این پروژه کناره گیری کرد تا افتخار ساخت بزرگترین کشتی هوایی دنیا به انگلستان برسد. این کشتی هوایی با کمک مالی ۵ میلیون دلاری انگلستان قرار است امسال اولین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد.

منبع: [gizmodo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *