نگاهی به سرگذشت سری بازی های مافیا

نگاهی به سرگذشت سری بازی های مافیا
  • 1394/5/12
  • مبين
  • 6

این روزها بازی های رایانه ای به صورت خاصی در رسانه ها جلب توجه می کنند. با بالا رفتن گرافیک بازی های رایانه ای و همچنین ساتفاده از موتورهای هوشمند گرافیکی گیمرها نگاه تازه ای به آن ها داشته اند.  ۲K Games  یکی از معروف ترین استودیوهای بازی سازی است که تاکنون عناوین زیادی را توسعه داده است و در بازار بازی های رایانه ای توجه خاصی به آن می شود.

یکی از عنوان مهم این استودو سری بازی های Mafia است که نسخه اول آن با عنوان Mafia: The City of Lost Heaven در تاریه ۲۸ آگوست ۲۰۰۲ برای پلی‌استیشن ۲، ایکس‌باکس، ویندوز  منتشر شد. این  بازی ویدئویی به سبک تیراندازی سوم شخص ساخته شده است و به عنوان بهترین بازی سال ۲۰۰۱ شناخته شد.

Mafia: The City of Lost Heaven

۸۳۰۴۲۱-picture_71

 

داستان این بازی خارق العاده از این قرار است که شخصیت اول بازی یعنی  توماس آنجلو یک راننده تاکسی است که در طی یک ماجرا به افراد دون سالییری کمک می کند تا از دست پلیس فرار کنند و آن ها هم برای جبران لطف او پول هنگفتی به او دادند و منتظر جبران آن بودند. پس از مدتی در طی حمله ای که به توماس می شود به صورت کاملا اتفاقی به محله  دون سالییری می رسد و آن ها به او کمک می کنند و بعد از آن هم وارد گروه مافیایی دون سالییری نیز می شود که پس از فعالیت های فراوانی مه برای آن ها انجام می دهد به یکی از معروف ترین افراد این باند مافیایی تبدیل می شود که در نهایت به خاطر مشکلاتی پیش می آید مجبور به کناره گیری از این باند می شود.

شخصیت های بازی

توماس آنجلو (تامی): در واقع شخصیت اول بازی تامی است وی در آغاز رانندۀ تاکسی است اما پس از برخوردی اتفاقی به خانوادۀ مجرم سالیاری می‌پیوندد و تبدیل به یک گانگستر می‌شود.

Tommy-Angelo

 

دون سالیری: او رئیس باند مافیایی است که شما در آن عضو می شوید و در ابتدا رابطهٔ خوبی با شما برقرار می‌کند و رفته رفته به‌هم نزدیک می‌شوید تا این‌که توماس آنجلو تصمیم به لو دادن سالیری می‌افتد. سالیری در آخر بازی فرار می‌کند و بعد از بیست سال توماس آنجلو را توسط ویتو اسکالتا و جو بارباربارا که هردوشخصیت‌های سری دوم هستند به قتل می‌رساند.

THOMAS-07

 

فرانک: دست راست سالیری، حسابدار، مدیر کافه، وکیل و حقوق‌دان… بدون او سالیری نیمی از قدرتش را از دست خواهد داد چرا که فرانک وظیفهٔ ارتباطات را در گروه بر عهده دارد، در اواسط بازی فرانک به‌دلیل گروگان گیری همسر و فرزندش مجبور به خیانت به گروه می‌شود و تام مسئول کشتن او می‌شود که این‌کار را نمی‌کند و سام او را می‌کشد.

پالی: پالی دوست توماس آنجلو است رابطهٔ خوبی با او دارد و در شروع کار کمک زیادی به توماس در اوج گیریش در گروه می‌کند در نهایت توسط سام یا یکی دیگر از اعضای خانواده به قتل می‌رسد.

سام: سامی یکی دیگر از اعضای گروه سه نفره حرفه‌ای سالیری هست و دست راست وی پس از فرانک به شمار می آید سام دوبار توسط تامی در بازی نجات داده می‌شود اما در آخر به‌ دلیل خیانت تام او را می‌کشد.

لوئیجی: پیش خدمت بار سالیری است که درختر او با شخصیت اول بازی که باشد تام ازدواج می‌کند.

سارا: سارا آنجلو دختر لوئیجی است که در یکی از ماموریت‌ها تامی او را تا منزل اسکورت می‌کند و از او در مقابل شورشگران دفاع می کند.

رالف: او تعمیرکار بار سالیری است و هر ماشینی را که بخواهید برای شما حاضر می کند.

وینچنزو: اسلحه‌دار بار سسالیری است و قبل از آغاز ماموریت ها شما را تجهیز می‌کند.

لوکاس برتون: به شما آموزش می‌دهد که چگونه بهترین ماشین‌های شهر را بدزدید.

برادران موریلو: برادران موریلو دو نفر هستند، سرجیو مویلو و موریلوی بزرگ، دشمنان اصلی دون سالیری به شمار می آیند که در طول بازی باید آن‌ها را نابود کنید.

car-of-mafia-1

 

استودیو بازی سازی  ۲K Games پس از ده سال نسخه دوم بازی را در سال ۲۰۱۰ منتشر کرد که در ادامه نگاهی کوتاه به آن خواهیم انداخت.

Mafia II

mafia2_wallpaper_3

بازی Mafia II در واقع ادامه بازی Mafia: The City of Lost Heaven است که با یک گرافیک فوق العاده و همچنین داستانی بسیار جذاب ارائه شده است. داستان بازی از این قرار است که ویتو شخصیت اصلی این بازی است وبرای تامین خرج زندگی خانواده فقیر نشین خود که از دسته مهاجرین به شمار می آیند به همراه دوست خود دست بهس رقت از یک طلافروشی می زند که در حین فرار او توسط پلیس دستگیر می شود و به جای زندان او را به جنگ می فرستند که پس از بازگشت به شهر خود و با خبر شدن از بدهی که پدرش به جای گذاشته است متوجه می شود که باید به سرعت مبلغ ۲۰۰۰ دلار را به آن ها پرداخت کند و ناچارا دست به کارهای خلاف می زند.

Mafia-II-PC

 

ویتو پس از رونق گرفتن کارهای خلاف اش وارد خانواده های مافیایی می شود و پس از پولدار شدن در منظقه بالاشهر خانه ای زیبا برای خود می خرد که توسط دشمان از بین می رود و بعد از آن توسط پلیس دستگیر می شود و روانه زندان می شود.

او به همراه دوست قدیمی خود یعنی هنری دست به فروش مواد مخدر می زنند و با سود بسیار بالا ویتو به اوج خود باز می گردد در نهایت پس از خیانت هایی که در بازی صورت می گیرد ویتو در حیاط خانه خود به قتل می رسد.

Mafia III

Mafia-III-Reveal-Announcement (1)

چندی پیش خبر از انتشار نسخه سوم بازی Mafia منتشر شد که در نهایت هفته گذشته استودیو بازی سازی  ۲K Games آن را تایید کرد.  اکنون با توجه به پستی که در شبکه های اجتماعی از قبیل توییتر منتشر شده است هفته جاری در تاریخ ۵ آگوست برابر با ۱۴ مرداد ماه تریلر آن منتشر شود.

 

البته هنوز جزئیات این بازی منتشر نشده است و باید تا روز چهارشنبه منتظر بمانیم تا معرفی رسمی آن صورت گیرد. اما انتظاراتی که وجود دارد ارائه گرافیک بسیار بالا و داستانی جذاب تر از دو نسخه قبلی است. نظر شما درباره این مقاله چیست؟

 

 

 

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 6 دیدگاه
  1. مافیا بهترین بازی بود که تا حالا انجام دادم. امیدوارم نسخه سومش هم عالی باشه.

    1. بله همینطوره حث با شماست مافیا از بهترین بازی های رایانه ای به شمار میاد.
      روز چهارشنبه جزئیات نسخه سوم منتشر میشه و در گویا آی تی به بررسی آن خواهیم پرداخت

    1. دوست عزیز این پست اختصاصی گویا آی تی بود و هیچ منبع خارجی نداره و تا حد امکان مقاله رو دقیق بررسی کردیم

      ممنونم بابت نظر زیبای شما

  2. من ۱۵ سال مافیا ۱ رو بازی کردم تاحالا هیچ بازی ندیدم که به پای این بازی برسه دقیق و راحت از حمه مراحل خبر دارم یکی برای مثال مرحله ای که سم و پلی داخل ویلا تیر می خورند لازم نیست که وارد خا نه شوید از حمان پنجرهای که به اتاق ان مرد کچل است شلیک کرده و سپس مرحله تمام می شود بازی مافیا ۲ ازرو یک ساختن مثل مرحله ای که در مافیا دوم هست اول ساختمان منفجر می کنی و سپس ادم هارا می کشی ولی در یک اول می کشی بعد ساختمان منفجر کرده مافیا ۲ هیچگاه به پا مافیا ۱ نرسیده و مافیا ۳ هم نمی رسد مافیا دیگر داره از مافیا فاسله می گیره قسمت ۳ در یکیاز سایت ها مطالعه کردم و دیدم که داره از ان داستان زیبا فاسله می گیره نظر شما چیه به نظر من که احتمال ساخت مافیای دیگری که به پای مافیا۱ برسه کمه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *