فروش ۲۲۰ میلیونی سری بازی GTA از زمان عرضه تاکنون

فروش ۲۲۰ میلیونی سری بازی GTA از زمان عرضه تاکنون
  • 1394/6/2
  • مبين
  • 0

ممکن اس که این سوال را از خود پرسیده باشید که بهترین فروشنده بازی های ویدئویی کدام کمپانی است و کدام بازی را می توان به عنوان پر فروش ترین عنوان شناخت. سری بازی های Grand Theft Auto یا سرقت بزرگ اتومبیل که در موضوع جهان آزاد منتشر شده است چندین سال است که با انتشار نسخه های جدید آن آمار چشم گیری را از فروش در لیست بازی های مختلف به جای می گذارد که آخرین عنوان آن یعنی GTA V به پر فروش ترین بازی ویدئویی تاریخ تبدیل شد.

گزارش اخیری که توسط Take-Two Interactive منتشر شده است نشان داد که این شرکت از زمان عرضه اولین عنوان تا کنون بیش از ۲۲۰ میلیون نسخه فروش داشته است. به عبارت دیگر فروش کلی سری بازی های GTA رقم اعلام شده است. این رقم تقریبا با یک چهارم از یک میلیارد نفر برابری دارد که بازی Grand Theft Auto V به تنهایی توانست تقریبا یک چهارم از ۲۲۰ میلیون را با ثبت ۵۴ میلیون نسخه به ثبت برساند.

gta-5-mac-1405334975

حال این رقم ۲۲۰ میلیونی کجای تمامی بازی های ویدئویی جهان قرار گرفته است؟ همانطور که قبلا اشاره شد بازی Pokemon و ماریو در بالای این لیست قرار دارند. بازی Pokemon از زمان انتشار تا کنون آمار ۲۷۰ میلیونی را به نام خود ثبت کرده است که بر اساس واقعی ۱۰ میلیون نسخه در هر سال خواهد شد.

لازم به ذکر است که رقم ۵۴ میلیونی بازی Grand Theft Auto V تنها مربوط به یک سال است و دوره کلی آن ۵ سال نیز می باشد و با ارائه نسخه پی سی آن این رقم به صورت بسیار چشم گیری افزایش خواهد یافت.

این رقم برای ماریو چندان بالا نیست چراکه سری بازی های ماریو تاکنون امتیاز ۵۰۰ میلیونی را از آن خود کرده است و مخاطبان اصلی آن پیش بینی فروش ۳۰۰ میلیونی را نیز داشتند.

با این حال صعود چشم گیر بازی Grand Theft Auto یا سرقت بزرگ اتومبیل به بالا صحنه بازی های ویدیوئی بسیار بی سابقه بوده است و تنها زمان می تواند آمار بعدی بازی را مشخص کند.

منبع: [technobuffalo]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *