حالا سیری می‌تواند صدای شما را در iOS 9 تشخیص دهد

حالا سیری می‌تواند صدای شما را در iOS 9 تشخیص دهد
  • 1394/6/23
  • مجتبی
  • 0

جدا از مراسمی که اپل برگزار نمود و در آن از محصولات جدیدی مانند آیپد پرو، آیفون ۶اس و آیفون ۶اس پلاس رونمایی به عمل آورد، این شرکت همچنین بروزرسانی جدیدی را برای سیستم عامل اختصاصی موبایلی خود به همگان معرفی کرد. بنظر می رسد این سیستم عامل همان iOS 9 باشد که قرار است به ویژگی های بسیاری تجهیز گردد.

در کنار ویژگی های زیادی که در هسته سیستم عامل صورت پذیرفته، مانند ویژگی های چند وظیفگی، در این بروزرسانی جدید تغییری بسیار خوب هم در دستیار صوتی محبوب اپل یعنی Siri اعمال شده. بنظر می آید که در نسخه جدید سیستم عامل یاد شده این دستیار بهتر می تواند به فرامین صوتی گوش فرا داده و نیز صدای صاحب خویش را بخوبی تشخیص دهد.

اپل پیش از این ویژگی Hey Siri را در iOS 8 معرفی کرده بود که چیزی شبیه به Hey Cortana در دستیار صوتی مایکروسافت است و با این ویژگی می توان دستیار را به حالت آماده بکار درآورد و در این حالت حتی نیاز به ثپ کردن بر روی صفحه نمایش هم نخواهید داشت. در iOS 9 نیز این ویژگی به همراه قابلیتی که فقط صدای صاحب دستگاه تشخیص داده شود جای داده شده و دیگر هر کسی نمی تواند فرامین صوتی را به دستگاه شما ارسال نماید.

در ادامه مطلب با گویا آی‌تی همراه باشید.

tim-cook-siri

برای فعالسازی این ویژگی کافیست به بخش Settings در دستگاه خود رفته و بر روی General ثپ کنید. سپس بر روی Siri تپ کرده و گزینه Allow Hey Siri را فعال نمایید. به محض فعال کردن گزینه یاد شده، کاربر به صفحه ای هدایت خواهد شد که بتواند صدای خود را به دستگاه بشناساند و سیستم بخوبی بتواند صدای وی را تشخیص دهد. در این مرحله از شما خواسته می شود که عبارت Hey Siri را سه مرتبه بگویید. پس از این مرحله باید عبارات دستوری دیگری مانند Hey, Siri, what’s the weather today? را نیز بگویید تا این ویژگی به بهترین حالت ممکن تنظیم شود.

پس از کامل شدن مراحل اولیه تنظیم ویژگی جدید مورد اشاره، دستگاه شما دیگر فقط با صدای خودتان کار خواهد کرد و فرامین صوتی فقط باید با صدای شما برای دستگاه ارسال شوند. سپس در این حالت صدای سایر افراد برای سیری قابل تشخیص نیست و به آنها هیچگونه عکس العملی را نشان نخواهد داد.

این بروزرسانی به صورت جهانی و همزمان با ارائه نسخه نهایی iOS 9 که قرار است در روز ۱۶ سپتامبر منتشر شود در دسترس خواهد بود.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *