نبرد پردازنده‌ها: Kirin 950 با اخلاف کم از Exynos 7420 در بنچمارک GeekBench روئیت شد

نبرد پردازنده‌ها: Kirin 950 با اخلاف کم از Exynos 7420 در بنچمارک GeekBench روئیت شد
  • 1394/8/12
  • مجتبی
  • 0

اگر شما هم از گیگ هایی هستید همیشه به دنبال اخبار فناوری هستید مطمئنا تلفن های هوشمند شرکت هوآوی را می شناسید که یکی از آن ها چندی پیش در بالاترین رده بنچمارک GFX Bench قرار گرفت. تست انجام شده برای بررسی کارایی انجام شده اما بر روی کاغذ ظاهرا قدرت Huawei NXT-AL10 بسیار بالاست. تلفن هوشمند اسند میت ۸ از شرکت مورد اشاره بنظر می رسد که همین گوشی باشد که به چیپ Kirin 950 تجهیز شده.

Untitled

امروز در وب سایت GeekBench یک مورد چجدید هم لو رفت که مدل دیگری از یک گوشی ساخت شرکت هوآوی را نمایش می دهد که شناسه مدل آن NXT-AL10 است و داستان جدیدی را با خود به همراه دارد. در حال حاضر امتیاز کارایی این دستگاه بسیار بالا ثبت نشده و در حالت تک هسته ای ۱۷۱۰ امتیاز برای این گوشی ثبت گشته و در حالت چند هسته ای نیز امتیاز ۶۲۴۵ را کسب نموده است. حالا این اعداد ممکن است که چند درصد با مقدار واقعی اختلاف نیز داشهت باشند بخصوص اینکه در حالت پیش تولید همیشه اشتباهاتی در فرکانس کاری هسته های پردازنده ها صورت می گیرد بنابر این ممکن است امتیاز اصلی بیشتر یا شاید هم کمتر باشد.

با توجه به آنچه گفته شد بنظر می رسد که پردازنده شرکت هوآوی حالا برای شاخ و شانه کشیدن با رقبای جدی خود حرفایی برای گفتن دارد بخصوص اینکه چیپ معروف شرکت سامسونگ بنام Exynos 7420 امتیاز ۱۴۸۶ را در حالت تک هسته ای و ۴۹۷۰ را در حالت چند هسته ای برای خود ثبت نموده. این یک موفقیت بسیار چشمگیر برای چیپست هوآوی به شمار می آید بخصوص اینکه HiSilicon حالا توانسته چیپ های بیشتری را برای ساختن داشته باشد. البته همانطور که گفته شد باز هم در تولید انبوه ممکن است شاهد افزایش امتیاز این پردازنده باشیم ولی این مورد را هم در نظر داشته باشید که همیشه اعداد و ارقام موجود برای کاغذ گویای کارایی واقعی سخت افزارها نیستند.

چیپست A9 از شرکت اپل نیز توانسته امتیاز ۲۴۸۷ را در حالت تک هسته ای و ۴۳۳۰ را در حالت چند هسته ای به دست بیاورد و چیپ جدید سفارشی سامسونگ به نام M1 هم امتیاز ۲۲۹۴ را در حالتت ک هسته ای و ۶۹۰۸ را در حالت چند هسته ای کسب کرده. همچنین اسنپدراگون ۸۲۰ در این رقابت و بر اساس اطلاعات GFX Bench امتیاز ۱۷۳۱ را در حالت تک هسته ای و ۴۹۷۰ را در حالت چند هسته ای بدست آورده است. در نهایت هم پردازنده Helio X30 از مدیا تک را داریم که پیش از این در موردش در شایعات مختلفی خبرهای متفاوتی شنیده ایم.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *