سیستم عامل ColorOS 3.0 شرکت Oppo به صورت آزمایشی عرضه شد

سیستم عامل ColorOS 3.0 شرکت Oppo به صورت آزمایشی عرضه شد
  • 1394/10/29
  • مجتبی
  • 0

این روزها شرکت های مختلفی اقدام به تولید تلفن های هوشمند اندرویدی نموده اند. شرکت های چینی از جمله کمپانی هایی هستند که تعداد زیادی از آن ها گوشی تلفن همراه تولید می کنند. آنچه تا به امروز دیده ایم آن است که سیستم عامل اندروید به دلیل رایگان بودن و متن باز بودن توسط هر شرکتی شخصی سازی می شود و به همین دلیل است که برخی از امکانات و نیز نمای ظاهری گوشی های ساخت شرکت های مختلف با یکدیگر متفاوت است.

بر اساس گزارشی که از چین رسیده، شرکت Oppo که سیستم عامل انحصاری خود به نام ColorOS را بر روی موبایل های تولیدی اش قرار می دهد، حالا نسخه ۳ آن را آماده نموده که بر اساس اندروید ۵/۱/۱ ساخته شده است.

در حال حاضر فعلا فقط کاربران انجمن گفتگوی Oppo که گوشی مدل R7 Plus را دارند قادر هستند تا نسخه آزمایشی منتشر شده ColorOS 3.0 را دریافت کنند. این بدان معناست که کاربران دیگر باید منتظر بمانند تا نسخه نهایی ColorOS آماده شود و پس از رففع مشکلات و باگ ها می توانند دستگاه های خود را بروزرسانی نمایند.

gsmarena_001

در مورد تغییراتی که در نسخه جدید سیستم عامل انحصاری Oppo اعمال شده می توان به باز طراحی کلی رابط کاربری و آیکون ها اشاره کرد. بخش نوار وضعیت نیز کاملا جدید شده و دکمه های خانه، اپلیکیشن های اخیر و بازگشت نیز تغییر یافته اند. همچنین قابلیت مخفی کردن این دکمه ها به سیستم عامل یاد شده اضافه گشته است. اپلیکیشن تلفن و مخاطبان نیز با نسخه ای متفاوت و جدید جایگزین شده و چندین بهبود دیگر نیز در کل سیستم عامل اعمال شده است.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *