۱ میلیارد نفری شدن واتس اپ و بروز رسانی نه چندان جالب آن

۱ میلیارد نفری شدن واتس اپ و بروز رسانی نه چندان جالب آن
  • 1395/2/9
  • زهرا معبودی
  • 0

از روزی که تیم واتس اپ تحت فرمان فیس بوک به حیات خود ادامه می دهد، شاهد بروز رسانی های متعددی در آن بوده ایم. هر چند مدت زمان بین دو بروز رسانی در واتس اپ کمی به طول انجامید اما این بار این سیستم با دست پر مهمان دوباره ی کاربرانش است. حالا کاربران واتس اپ هم مثل فیس بوک به میلیارد می رسد و این یعنی نیاز کاربران باید جدی تر گرفته شود. مهم ترین چیزی که در بروز رسانی های این اپلیکیشن پیام رسان اهمیت دارد توسعه تجربه کاربری بوده که تیم واتس اپ به خوبی از پس آن بر می آیند.

whatsapp-1-800x450

 بدین صورت واتس اپ قرار است سه قابلیت ویژه به نام های اشتراک گذاری فایل های زیپ و فشره، صندوق پیامگیر برای تماس گیرندگان و سیستم تماس مجدد را فراهم آورد. اگر از اشتراک گذاری فایل زیپ استفاده شود می توان با خیال راحت چندین فرمت مختلف از فایل ها را با هم جمع آوری کرد و با هم ارسال کرد. زمانی که واتس اپ از قابلیت ارسال هر نوع فایلی برخوردار نیست عاقلانه ترین راه همین پشتیبانی از فایل فشرده زیپ است. از طرفی واتس اپ برای ارسال فایل یک محدودیت در نظر دارد به همین دلیل کاهش حجم ها توسط فایل فشرده بسیار منطقی تر جلوه می کند

البته وقتی شما می توانید برای دوستان خود، یک پیام صوتی ارسال کنید و او بعد از آنلاین شدن آن را بخواند نیاز به وجود میل باکس به هیچ عنوان منطقی نیست اما هدف واتس اپ از این کار مشخص نیست.

 خاصیت تماس مجدد نیز برای زمانی است که فرد پاسخگو نیست. در چنین شرایطی نیاز نیست به بخش تماس ها بروید و مجددا شماره را پیدا کرده و تماس بگیرید.

این تغییرات برای دو پلتفرم اندروید و آی او اس، خواهد بود. اما به نظر می رسد برای این بروز رسانی باید کمی بیش از همیشه منتظر باشیم

 با وجود اینکه تلگرام در حال تبدیل شدن به بزرگترین رقیب واتس اپ است، به نظر می رسد که عملکرد واتس اپ در مقابل ابتدایی ترین اقدامات تلگرام هنوز نا چیز است. در عین حال باید منتظر باشیم تا ببینیم در نهایت کدامیک از این دو سرویس بر دیگری پیروز خواهد شد.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *