۱۰۰۷ ربات رقصنده رکورد زدند

۱۰۰۷ ربات رقصنده رکورد زدند
  • 1395/5/20
  • زهرا معبودی
  • 0

امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی شاهد تولید و آزمایش ربات های متفاوتی در کشور های مختلف هستیم ربات هایی که هر یک قابلیت های مخصوص به خود دارند و از تکنولوژی، ظاهر و امکانات خاصی بهره می برند.

مثل ربات های کاوشگر، ربات های خزنده و غیر که هرروزه در اخبار درباره آنها می شنویم.کار به جایی رسیده که حالا ربات ها هم در تلاشند تا برای خود رکورد های مختلفی را درگینس به ثبت رسانند.

مثلا در ماه اوریل ۵۴۰ ربات توانستند رکورد رقص همزمان ربات ها را برای خود به ثبت برسانند این رکورد متعلق به یک شرکت چینی به نام UBTECH بوده است و در جشنواره بهاره کالا در چین به ثبت رسیده است.

در روز گذشته شاهد بودیم گروهی از ربات های رقصنده که بیش از ۱۰۰۰ عدد بودند موفق شدند رکورد جدیدی را در کتاب گینس برای خود ثبت نمایند.  این ربات ها توانستند به مدت ۶۰ ثانیه به طور کاملا هم زمان حرکات رقص بوگی را منظم و زیبا انجام دهند.

۱۰۰۷ ربات به صورت همزمان به چپ و راست حرکت می کردند و بالا و پایین می پریدند. گرچه برخی از ربات های گروه نتوانستند این رقص را کامل انجام دهند و بنا به دلایلی تکنیکی در ساخت به زمین افتاده و یا صلب صلاحیت شدند اما در نهایت ۱۰۰۷ ربات توانستند این رقص را هماهنگ و زیبا اجرا نموده و رکورد خود را در کتاب گینس ثبت نمایند.

Dancing robots in China

قد این ربات‌ها ۴۳٫۸ سانتی‌متر بود و QRC-2 نام داشتند. همه‌ی آنها تنها با یک گوشی موبایل کنترل می‌شدند. یک تکنولوژی رمزنگاری مخصوص مانع از اختلال گوشی‌های موبایل و دستگاه‌های بلوتوث اطراف در کنترل این ربات‌ها می‌شد.

در صورتی که به مبحث ربات ها علاقه دارید و این موضوع شما را هیجان زده می کند می توانید با اشتراک کذاری این مطلب این حس را به دوستانتان منتقل کنید. راستی شما چه کمبود هایی از نظر عملکردی در مورد ربات های کنونی می بینید؟ آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *