بازبینی بازی Obduction

بازبینی بازی Obduction
  • 1395/6/15
  • انصاری پور
  • 0

​توسعه دهندگان سبک ماجراجویی کلاسیک Myst و Riven این بار با بازی معمایی ماجرایی Obduction به کامپیوتر های خانگی بازگشتند با گویا آی تی با بازبینی تخصصی همراه باشید.

Copy of obduction_01

دنیایی با افسانه ها و روایات قومی قبیله ای و محیط وهم آلود ترسیمی کلی از ساختار کلی بازی است. محیط خیره کننده و چشم انداز های جذاب بازی در کنار فضای مخاطره آمیز آن تضاد زیبایی را در کنار هم ساخته اند. کاراکتر بازی توسط افرادی بیگانه از زمین ربوده شده و به یکی از دنیاهای بیگانه منتقل شده است. تمام تلاش وی برای نجات به حل معماهای پیچیده ای ختم می گردد که چرایی اتفاقات عجیب آن دنیا را کنکاش می کند.

Farmhouse-LG

بازی در نمای اول شخص و نشانگری که برای کلیک روی اشیاء طراحی شده، بازی کننده را بیشتر در حس و حال جست و جو برای حل معما فرو می برد. محیط بازی فاقد راهنمای خاصی برای حل معما می باشد و کاراکتر هایی که به صورت تصویر هولگرامی در بازی قصد ارتباط یک طرفه با شما را دارند بیشتر در شما تشویش و اضطراب ایجاد می کنند. اینکه شما تنها کسی نیستید که به این دنیا آورده شدید، حتی عده ای در اینجا متولد شده اند و تمام چیز های عجیب و غریب اطراف دلیل خوبی برای بودن دارد، تمام گفته هایی ست که در گوش شما خوانده می شود. این فضا به شما تلقین می کند که هیچ چیز در کنترل شما نیست و نخواهد بود، فقط باید از انتخابی که برایتان شده لذت ببرید!

Obduction

بازی از حرکت شما در محیط جلوگیری نمی کند و پازل ها نباید با این فریب سازنده بازی از چشم شما دور بمانند پازل ها به صورت وارد کردن کد یا حرکت دادن اجسام و اهرم ها می باشد و ارتباط بین سرنخ های متعدد به پیچیدگی بازی می افزاید. پیدا کردن قانون دنیای اطراف ممکن است گاهی خسته کننده شود و نیازمند صبر باشد چرا که ممکن است حتی نیمی از بازی را بپیمائید و چرایی ها آنقدر زیاد شوند که آرامش اعصابتان را به چالش بکشد! و بهتان این قول را می دهم که تا پایان بازی نه تنها شیوه حل پازل ها برایتان تکراری نمی گردد بلکه سخت تر نیز می شود پس گاهی به ذهن خود استراحت دهید اگر می خواهید بازی را به سلامت تا پایان طی کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *