آیا معاوضه و معامله آیفون برای ایرانی ها عملی می شود؟

آیا معاوضه و معامله آیفون برای ایرانی ها عملی می شود؟
  • 1395/6/16
  • زهرا معبودی
  • 0

آیا قصد دارید آیفون ۷ بخرید؟ باید همین الان آیفون قدیمی تان را تعویض کنید. آیا ارزش آیفون های جدید بالا می رود یا اینکه حتی بعد از خراب شدن هم ارزش مالی دارند؟ بله و ایده بسیار خوبیست اگر قبل از عرضه آیفون ۷ گوشی خودتان را تبدیل به پول نقد کنید؛ دلیلش هم این است که قیمت برای آیفون ۶ و آیفون ۶ اس و دیگر دستگاه های قدیمی تر روز به روز  همانطور که به زمان عرضه آیفون جدید نزدیک می شویم کمتر می شود و بعد از عرضه آن حتی کمتر هم می شود.

برای کسی تعجب بر انگیز نیست که آیفون های مدرن بعد از گذر زمان قیمت شان را بسیار خوب حفظ می کنند و این همان موقع است که شما باید دستگاه تان را تبدیل به پول کنید.

معاوضه و معامله آیفون

بهترین زمان برای بازیافت iPhone  چه وقت است؟

منطق اش این است که هرچه زودتر بهتر  است، مردم بیشتری می خواهد گوشی شان را زمانی که مدل جدیدی به بازار آمده است معامله کنند؛ زمانی که قیمت ها در اوج خود قرار دارند بهترین زمانی است که می توانید آیفون خود را به راحتی به پول تبدیل کنید.

با این حال با اینکه بازیافت شبیه این می ماند که قرار است گوشی ذوب شود ولی قضیه این نیست زیرا در واقعیت بیشتر شان در کشور های در حال توسعه که شبکه های موبایل در آنجا تازگی دارند یا برای استفاده سنگین تجاری دوباره به فروش می رسند این بدین معنی است که آیفونی که در دست شماست، پس از معامله باز هم مورد استفاده دیگران قرار می گیرد. این اتفاق موجب می شود که خیلی ها که بسیار محافظ کار هستند آیفون خود را در منزل بایگانی کنند.

معاوضه و معامله آیفون

یکی از بازیافت کنندگان گوشی گفته است که ۹۸ درصد از گوشی های دریافتی اش را این گونه به فروش می رساند. در موارد کمیاب که گوشی خیلی قدیمی یا خراب باشد، قطعاتش از آن جدا شده و هر آنچه باقی مانده به روش های پسندیده تری بازیافت می شود.

فوائد بازیافت

گویا آی تی معتقد است که یکی از علت هایی که مردم را به سمت بازیافت گوشی های هوشمند اپل سوق داده فرآیند بسیار آسان معاوضه و یا معامله گوشی ها است. بدین طریق شما ابتدا می سنجید که گوشی تان چقدر می ارزد، بعد کافی است که اطلاعات خود را روی آن پاک کنید و از طریق پست برای نهاد بازیافت کننده ارسال کنید. این تمام کاری است که شما باید انجام دهید اما به محض رسیدن گوشی شما به دست نهاد مورد نظر، آن ها گوشی را چک می کنند و تحت تست های مختلف قرار می دهند و قیمت گذاری کرده و برای شما ایمیلی ارسال می کنند و تاریخ واریز مبلغ را اعلام می کنند. به همین راحتی شما می توانید گوشی خود را بفروشید.

معاوضه و معامله آیفون

در مورد گوشی های اسیب دیده چه تصمیماتی گرفته می شود؟

همه ما یکی از این کار ها در یک بار طول زندگی مان انجام داده ایم:

گوشی را به درون توالت انداخیتم، دیدیم که از جیبمان به روی زمین می افتد و در حالی که پایمان رویش می رود صدای شکستن را شنیدیم  و از روی حماقت خودمان گوشی را بلا استفاده کردیم.

اما طبق حرف هایی که در بالا زدیم این نباید به این معنی باشد که نمی توانید گوشی تان را بازیافت کنید، خیلی از شرکت ها گوشی را باز کرده و بدنه یا صفحه اش را تعویض می کنند.

گوشی های آسیب دیده را نبایست در گوشه کمد انداخت. طبق گزارشات یک بازیافت کننده ۶۱ درصد از آیفون های ارسالی مشکلات مشابهی دارند؛ مشکل اصلی شکسته شدن صفحه اصلی یا پشتی است و برخی دیگر هم مشکل قطع الکتریسته کامل دارند.

گوشی های آسیب دیده این چنینی بخش کوچکی از ارزش شان را حفظ می کنند، در حالی که قیمت برخی آیفون های خراب شده کمی بیش از ۱۰۰ پوند است.

معاوضه و معامله آیفون

کجا می توانم گوشی ام را بازیافت کنم؟

 در حالی که برخی شبکه ها و فروشگاه ها هم این کار را انجام می دهند بازیافت کنندگان آنلاین بسیاری وجود دارند. وارد وبسایت شوید، دستگاه تان را انتخاب کنید، ( برخی ممکن است IMEI گوشی تان را بخواهند) و مراحل را پیش بروید. برخی پول را به صورت چک تقدیم تان می کنند و برخی دیگر پول را به حساب بانکی تان واریز می کنند.

معاوضه و معامله آیفون

اپل هم این کار را می کند

برنامه بازیافت و استفاده دوباره اپل در ایالت متحده و انگلستان بر قرار است و احتمالا در سال های آتی با ایجاد نمایندگی های جدید اپل در برخی کشورها، این فعالیت کماکان ادامه پیدا کند.

شما می توانید آیفون ۴ یا بالاتر، آیپد ۲ یا بالاتر، و سیستم مک خود را که از سال ۲۰۰۶ به بعد وارد بازار شده اند را با کارت هدیه عوض کنید؛ همچنین آن ها PC ها و دیگر اسمارتفون ها را هم از طریق شریک مبادله ای قبول می کنند. اپل دستگاه های قدیمی تری همچون آیپاد را هم بازیافت می کند اما هیچ پولی در ازای آن برگشت نمی دهد. بر خلاف روش  بازیافت کنندگان دیگر، اپل خودش وضعیت سلامت دستگاه را هنگامی که ثبت اش می کنید بررسی می کند. پس بهتر است از یک گوشی درب و داغون انتظار پول زیادی نداشته باشید.

البته ایرانی های زیادی هم هستند که روش تعویض گوشی را مدت هاست پیش گرفته اند و با ارسال گوشی های خود برای برخی فروشگاه ها، از آن ها می خواهند که سیستم هوشمندشان را به فروش برساند. اما بسیاری از ایرانی ها نیز به دنبال روش رسمی و متصل به اپل هستند تا بتوانند آیفون هایشان را با این نهاد معاوضه یا معامله کنند. توصیه  https://www.gooyait.com بر این استوار است که هر چه نهات رسمی تری برای تعویض موبایل های فرسوده سریعتر انجام شود، قطعا به سود صاحبان گوشی ها و مجامعی است که قصد دارند این گوشی ها را بازیافت یا مورد استفاده قرار دهند. به نظر می رسد که فعالیت رسمی اپل در ایران، اگر انجام شود، راه تعویض و مبادلات را سهل تر و رسمی تر کند. به هر حال باید منتظر تصمیم اپل باشیم تا این قرق چند ساله را بشکند و ایران را به رسمیت بشناسد. البته اخبار جدید مبنی بر تعویض گلگسی نوت های معیوب در ایران  موجب می شود تا اپل هم کمی به فکر فرو برود و خدمات خود را در ایران توسعه دهد چرا که اگر نظر ایرانی ها را جلب کند، مطمئنا بازار بزرگی را از آن خود خواهد کرد. حالا همه شرکت های قدر تکنولوژی می دانند که نباید ایران را در توسعه خود، دست کم بگیرند.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ آیا شما هم نیاز به تعویض گوشی اپلی خود را همیشه احساس می کنید یا اینکه منتظر مدل های جدید تر هستید تا از مدل های قدیمی تر برای خرید استفاده کنید؟ نظر خود را در مورد طرح معاوضه و مبادله گوشی های اپل با ما بگویید و با به اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی به دیگران هم بگویید که امکان رسمیت این کار در ایران در آینده وجود خواهد داشت.

منبع: T3

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *