چگونه فایل ها و اسناد را در ویندوز مخفی کنیم؟

چگونه فایل ها و اسناد را در ویندوز مخفی کنیم؟
  • 1395/6/23
  • زهرا معبودی
  • 0

همه ما روزانه ساعت ها با ویندوز خود کار می کنیم و در این میان، گاهی پیش می آید که بخواهیم برخی فولدرها و یا فایل ها را از چشم دیگران مخفی کنیم. سیستم عامل ها به خودی خود به شما اجازه می دهند که فولدر ها را مخفی کنید. امروز گویا آی تی تصمیم دارد در یک آموزش ساده به شما یاد دهد که چگونه در ویندوز فایل ها و فولدر ها را مخفی کنید.

ابتدا به سراغ مکانی بروید که فولدر خود را در آن جا قرار داده اید. این فولدر می تواند هر جایی از سیستم شما باشد بنابراین محدودیتی در مکان قرار گیری آن نیست. مثلا می توانید فایل را در درایوی قرار دهید که ویندوز نصب کرده اید یا اینکه آن را روی دسکتاپ قرار دهید و یا اینکه در میان چندین فولدر تو در تو، آن را قرار بدهید. به هر حال به محل قرار گیری فولدر مورد نظر بروید.

روی فولدر مورد نظر راست کلیک کنید و از آن جا گزینه Properties را انتخاب کنید:

چگونه فایل ها و اسناد را در ویندوز مخفی کنیم؟

با این انتخاب، شما با پنجره ای مواجه خواهید شد که عبارت  General روی اولین تب آن نوشته شده است. در همین تب و انتهای پنجره می توانید بخش  Hidden را مشاهده کنید. با تیک زدن این گزینه و کلیک بر دکمه ok شما کاری می کنید که فایل مورد نظر از دید دیگران پنهان شود. کافیست یک بار فولدر مورد نظر را رفرش کنید تا فایل پنهان شود.

چگونه فایل ها و اسناد را در ویندوز مخفی کنیم؟

زمانی که بخواهید می توانید این فایل و اسناد را دوباره کاملا مرئی کنید. برای این کار روش زیر را در پیش گیرید:

روش نمایش فایل های پنهان شده در ویندوز ۷

برای این کار به همان بخشی می رویم که فایل را در آنجا ذخیره و پنهان کرده ایم. برای نمایش آن ابتدا کلید Alt را روی صفحه کلید را فشار داده تا منوها مشخص شود.

از میان منو ها view را انتخاب می کنیم. با فشردن منوی view پنجره ای مطابق زیر مشاهده خواهید نمود:

پنهان کردن فایل در ویندوز

روی گزینه folder options کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی شوید. با این کار پنجره ای محاوره ای باز می شود که باید در آن تب دوم یعنی view را انتخاب کنید:

در این بخش باید گزینه Show hidden files, folders, and drives را پیدا کنید و دکمه رادیویی آن را کلیک کنید. بعد از این روی ok کلیک کنید تا تمام فایل ها و اسنادی را که پنهان کرده اید مجددا مشاهده کنید.

چگونه فایل ها و اسناد را در ویندوز مخفی کنیم؟

روش نمایش فایل های پنهان شده در ویندوز ۱۰

در ویندوز ده کافیست که از بخش منوهایی که در بالا قرار دارند، وارد منوی view شوید و از آنجا، در نواری که مشاهده می کنید گزینه Hidden items را پیدا کرده و آن را تیک دار کنید. با این کار راحت تر و سریعتر از ویندوز ۷ می توانید فایل های پنهان را مشاهده کنید.

چگونه فایل ها و اسناد را در ویندوز مخفی کنیم؟

بدین طریق می توانید به راحتی فایل ها و فولدرهای خاص را در ویندوز پنهان کنیم و آن ها را هر وقت که بخواهیم نمایش دهیم. زمانی که فایل ها و فولدرها را نمایان کردیم، اما هنوز در بخش تنظیمات آن ها، عبارت hiden تیک دار است، آن ها را به صورت نیمه مرئی مشاهده می کنید که حالت کم رنگ و توری مانند دارند. همان موقع اگر تنظیمات  properties و hiden آن ها را به حالت اولیه بازگردانید، می توانید همچون دیگر فایل ها آن ها را مشاهده کنید.

نکته قابل ذکر این است که برای این کار هیچ محدودیتی در شمار فایل ها و نوع آن ها نیست. شما می توانید فایل های متنی، صوتی، ویدیویی، فولدرها و نوت ها و یادداشت ها و هر چیزی که با راست کلیک بر آن خاصیت properties در آن نمایان است، را در ویندوزهای ۱۰ و ۷ و غیره پنهان کنید.

آیا به عنوان یک خواننده ارزشمند برای https://www.gooyait.com این ترفند را ضروری می دانید؟ آیا تا کنون این موضوع برای شما به عنوان چالش بوده است؟ نظر خود را در مورد این شیوه  و روش با ما در میان بگذارید و با اشتراک گذاری آن سعی کنید به دیگران هم بیاموزید که با ویندوز و فولدرهای خود، هر گونه که دوست دارند کار کنند.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *