رقابت بی ام دبلیو، تسلا و گوگل بر سر بازار خودروی هوشمند چین بالا گرفت

رقابت بی ام دبلیو، تسلا و گوگل بر سر بازار خودروی هوشمند چین بالا گرفت
  • 1395/6/24
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی های بسیاری در زمینه تولید خودرو های هوشمند فعالیت می کنند که یکی از آنها کمپانی بی ام دبلیو است. این کمپانی امسال سه خودروی مفهومی و هوشمند را  که شامل مینی، رولزرویس و بی ام دبلیو بودند را به جهانیان معرفی نمود.

در این مطلب قصد داریم به بررسی حضور مدیرعامل بی ام دبلیو در کنفرانس رباتیک و هوش مصنوعی شنژن چین اشاره ای داشته باشیم. با مجله اینترنی گویا آی تی همراه باشید.

bmw-autonomous-car

کمپانی بی ام دبلیو امسال ۳ خودروی هوشمند را به جهانیان معرفی نموده است اخبار رسیده به گویا آی تی حاکی از آن است این کمپانی قصد دارد مدل کاملا هوشمند iNext را برای بازار چین، اروپا و آمریکا به طور همزمان عرضه نماید و امکان خرید خودرو در این بازارها وجود خواهد داشت.

در این کنفرانس آقای ماکسیمیلیان دوملینگ Maximilian Doemling مدیرعامل گروه بی ام دبلیو در مورد آینده خودروهای هوشمند این کمپانی در صحبت های خود بیان نمود که اگر شما انتظار دارید با فشردن یک دکمه خودرو به حرکت در آورید و در حالی که در بزرگراه در حال حرکت هستید با گوشی هوشمند خود به بازی بپردازید یا در مورد جلسه مهم خود برنامه ریزی کنید باید تا سال ۲۰۲۱ صبر کنید.

bmw-autonomous-car

البته اصلا تعجب آور نیست که این کمپانی تصمیم گرفته است عرضه محصول هوشمند iNext را از چین آغاز نماید زیرا سرمایه داران بسیاری در این کشور هستند که به این مدل خودرو ها روی خوش نشان داده اند.

کشوری که بیشترین آمار خرید خودرو را در جهان بنام خود کرده است. حتی خریداران خودرو در چین به خرید خودروی لوکس تر مانند مرسدس بنز و بی ام دبلیو روی آورده اند و بازار خودروهای لوکس در این کشور پررونق تر خواهد شد. همچنین به سبب افزایش آلودگی هوا در کلان شهر های چین، بسیاری از مشتریان به خرید خودروهای الکتریکی روی آورده اند.

حتی مدیرعامل تسلا موتورز نیز نوید ساخت کارخانه ای در چین را داده است تا هزینه های حمل و نقل و تامین قطعات کاهش یابد. در این کارخانه ها خودروی مدل ۳ و مدل S تولید خواهند شد که بیشترین طرفدار را بین مشتریان چینی دارند.

bmw-autonomous-car

بنابراین می توان پیش بینی کرد که در چند سال آینده رقابت بر سر بازار خودروهای هوشمند در چین بین کمپانی های بزرگی چون بی ام دبلیو، تسلا و گوگل بالا بگیرد. البته این نکته قابل توجه است که کمپانی بی ام دبلیو تجربه دشواری را در بازار چین خواهد داشت زیرا با مشتریانی حرفه ای مواجه است که تجربه استفاده از خودروهای لوکس و خودران را داردند.

نظرات و دیدگاه های خود را با گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع:

readwrite

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *