در تست جدید آیفون ۷ تا چه عمقی فشار آب را تحمل نمود؟

در تست جدید آیفون ۷ تا چه عمقی فشار آب را تحمل نمود؟
  • 1395/6/30
  • زهرا معبودی
  • 0

همانطور که میدانید آیفون های امسال توانسته اند استاندارد IP67 را دریافت نمایند. این استاندارد به معنی آن است که آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس قادر خواهند بود به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱ متری آب دوام آورده و به کار خود ادامه دهند. به تازگی یکی از کانال های معروف یوتیوب اقدام به انجام  آزمایشی نموده و ویدئوی آن را نیز در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته است. در ادامه با گویا آی تی همراه باشید تا جزئیات این آزمایش را در اختیارتان قرار دهیم.

ویدئو منتشر شده جدید در یوتیوب آزمایشی را نشان می دهد که توسط کانال EverythingApplePro انجام گرفته است. در این آزمایش دو گوشی آیفون ۷ و گلکسی اس ۷ (گلکسی اس ۷ دارای استاندارد IP68 بوده و می تواند برای مدت زمان مشابهی، در عمق ۱٫۵ متری آب قرار گرفته و بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.)را در آب قرار داده و به مرور بر عمق آن می افزاید.

iphone7-800x405-w600

این کانال کار خود را با قرار دادن این گوشی ها در عمق یک ونیم متری آغاز می کند که برای اس ۷ نرمال بوده اما نیم متر بیشتر از استاندارد آیفون ۷ می باشد. هر دو گوشی از این تست با موفقیت بیرون آمده و هیچ خللی در عملکرد آنها به وجود نمی آید.

در مرحله دوم این دیوایس ها در عمق ۶ متری قرار داده می شوند و پس از بررسی مشخص می شود که باز هم هردو سالم و با کیفیت هستند و هیچ نقصی پیدا نکرده اند.

پس از آن در مرحله سوم این گوشی ها به عمق ۹ متری منتقل می گردند. پس از گذشت ۵ دقیقه از قرار گیری در عمق ۹ متری اولین اختلال ها ظاهر می شوند و مشاهده می شود که گلکسی اس ۷ دائما دچار ریبوت می شود همچنین دکمه خازنی آیفون ۷ با اختلال در عملکرد مواجه شده است. بعد از غوطه ور شدن در عمق ۱۰٫۵ متری، نمایشگر گلکسی اس ۷ به طور کل از کار می افتد اما آیفون ۷ برخلاف صدمات واضح، همچنان روشن شده و نمایشگر نسبت به لمس دست پاسخگو است.

iphone7-800x405-w600

هرچند به نظر می رسد در انجام این تست به شکل واضحی زیادی روی شده است اما از نتایج حاصله به خوبی می توان دریافت که اپل باز هم رویکردی محافظه کارانه را در پیش گرفته است و می توان گفت قابلیت های این گوشی هوشمند جدید بسیار بیشتر از چیزی است که به آن اشاره شده است.

حتما به خاطر دارید که پیش از این نیز کمپانی اپل در معرفی نخستین اپل واچ خود عنوان نموده بود که این ساعت هوشمند تنها تا عمق یک متری قادر به تحمل آب می باشد اما با انجام تست های مختلف تعیین شد این ساعت های هوشمند قادرند تا عمق ۴۰ متری نیز عملکردی مطلوب و بدون نقص  از خود نشان دهند.

نظرات و دیدگاه های خود را در این باره با گویا آی تی  و کاربران دیگر به اشتراک بگذارید همچنین با ارسال این مطلب روی شبکه های اجتماعی تان دیگران نیز از این مطلب آگاه نمایید.

“برای آگاهی از اخبار روز تکنولوژی و آموزشهای کاربردی با کانال تلگرام گویا آی تی همراه باشید”

منبع:

MacRumors

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *