گوگل: اسمارت فون های اندرویدی با iPhone 7 همگام سازی نمی شوند

گوگل: اسمارت فون های اندرویدی با iPhone 7 همگام سازی نمی شوند
  • 1395/7/10
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از گجت های پوشیدنی پرطرفدار که همگام با تکنولوژی های موبایلی پیشرفت نموده و رقابت کمپانی های سازنده بر سر آن به شدت بالا گرفته، ساعت های هوشمند است. گجتی که مانند تلفن های همراه طرفداران و علاقه مندان بسیاری دارد.

در این میان دو شرکت اپل و گوگل رقابت بسیاری را بر سر ساعت های هوشمند خود دارند. یکی از مواردی که گوگل برای ترغیب دارندگان گوشی های آیفون به خرید ساعت های هوشمند اندرویدی در دستور کار خود انجام داده بود هماهنگ ساختنAndroid Wear (سیستم عامل مخصوص ساعت های هوشمند) با سیستم عامل iOS می باشد. به زبان ساده تر می توان گفت گوگل امکان اتصال و دریافت پیام‌ها از گوشی‌های آیفون به ساعت‌های اندرویدی را فراهم کرده است، اگرچه امکانات ساعت‌های اندرویدی با اتصال به آیفون، تنها به چند ویژگی مشخص خلاصه می‌شود و تمام قابلیت ها را پشتیبانی نمی کند  اما ظاهراً  همین امکانات محدود نیز در  iPhone 7 به درستی عمل نمی کنند.

بر اساس گزارشات بیشماری که از کاربران آیفون ۷  و آیفون ۷ پلاس به گوش می رسد این اسمارت فون قادر به جفت شدن با سیستم عامل اندروید نیست و در زمان اتصال به بلوتوث گوشی و انجام عملیات جفت سازی (Pairing) با مشکل مواجه می شود.

گوگل در این باره بیانیه ای منتشر نموده و در آن بیان کرده که در حال حاضر ساعت های هوشمند اندرویدی با مدل های  Moto 360 نسل دو، Tag Heuer ،ZenWatch ،Fossil ،MK و برخی مدل‌های دیگر به آیفون ۷ متصل نمی‌شوند.

تا کنون علت این ایراد که ظاهرا فقط با ساعت های مبتنی بر سیستم عامل اندروید به وجود می آید، مشخص نشده و به نظر می رسد این ایراد به سخت افزار آیفون ۷ مربوط باشد نه سیستم عامل آن، در این میان کمپانی گوگل اعلام نموده در حال تلاش برای ریشه یابی مشکل پیش آمده است و به زودی با انتشار یک آپدیت از سیستم عامل خود این مشکل را برای اسمارت واچ های اندروید حل خواهد نمود.

 

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود ما را در ارائه خدمات بهتر به خود یاری نمایید.

منبع MOBILESYRUP
دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *