قابلیت تنظیم عمق میدان در نسخه بتای iOS 10.1 در دسترس است

قابلیت تنظیم عمق میدان در نسخه بتای iOS 10.1  در دسترس است
  • 1395/7/11
  • زهرا معبودی
  • 0

نسل جدید آیفون های امسال تفاوت چندانی با آیفون دو سال گذشته کمپانی اپل ندارند. از این رو تیم کوک در جلسه رونمایی از این اسمارت فون های جدید بیشتر توجه خود را بر روی معرفی آیتم هایی چون رنگ مشکی براق و نرم افزارهای سلامتی موجود در آیفون ۷ و مدل پلاس آن  معطوف نمود.

هرچند قابلیت استفاده از ماژول دوتایی دوربین و  تنظیم عمق میدان مدت هاست در بسیاری از گوشی های رده بالای اندرویدی مشاهده می شود، اما کمپانی اپل این ویژگی را به تازگی به آیفون پلاس جدید خود افزوده است و هنوز نسخه آیفون ۷ از این قابلیت بی بهره است.

با این حال می توان گفت  یکی  از قابلیت هایی که اپل مانور زیادی روی آن داده است همین قابلیت عمق تصویر در دوربین های دوتایی آیفون پلاس است که در جلسه رونمایی از این محصول معرفی شد اما هنوز این قابلیت به طور عمومی در دسترس کاربران قرار نگرفته است و به گفته مسئولان کمپانی اپل این ویژگی قرار است در نسخه سیستم عامل iOS 10.1 تعبیه شود.

در حال حاضر نسخه بتای این بروزرسان در دسترس می باشد و شما می توانید با دریافت آن به بررسی این قابلیت و بهره مندی از آن بپردازید.

bokeh-ios-10-1-portrait

 

در این میان وب‌سایت Cnet با انتشار ویدئویی تلاش نموده تا استفاده از این قابلیت را که با نام اثر Bokeh هم نامیده می‌شود، آموزش داده و تفاوت تصویر برداری با قابلیت عمق میدان و حالت معمولی را به کاربران نشان دهد.

در این ویدئو مشاهده می شود که با نصب نسخه  بتای iOS 10.1 می توانید  در دوربین آیفون ۷ پلاس، گزینه‌ی جدیدی به اسم Portrait ببینید. این اسم با اینکه به عکس‌برداری از افراد اشاره دارد، اما روی هر سوژه‌ای کار می‌کند.

برای مشاهده این ویدئو می توانید با مراجعه به وب سایت cnet از این آموزش بهره مند شوید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار داغ دنیای تکنولوژی آگاه نمایید.

منبع : cnet

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *