انجمن توسعه دهندگان USB حذف جک ۳٫۵ میلیمتری را ساده تر کرد

انجمن توسعه دهندگان USB حذف جک ۳٫۵ میلیمتری را ساده تر کرد
  • 1395/7/11
  • زهرا معبودی
  • 0

همین چند وقت پیش بود که با رونمایی آیفون ۷ و آیفون پلاس جدید کمپانی اپل انتقادها برای حذف جک صوتی ۳٫۵ میلیمتری از این کمپانی بالا گرفت و هرکس قصد داشت به نوعی این کمپانی را زیر سوال ببرد اما پس از اپل، موتورولا نیز دست به حذف این درگاه قدیمی زد و نشان داد که ظاهرا حق با اپل است و همانطور که مدیران اپل اتقاد دارند حذف این درگاه جاگیر از گوشی های هوشمند می تواند کمک بزرگی برای ساخت اسمارت فون های باریک تر باشد.to-remove-standard-3-5mm-port

در این میان انجمن توسعه دهندگان USB مشخصات و استاندارد هایی را معرفی نموده که با استفاده از آنها به همه توسعه دهندگان اسمارت فون اجازه حذف این درگاه را بدون دارا بودن پیامد هایی چون کم شدن عمر باتری و مشکل در انتقال صوت می دهد. (پیش از این استفاده از USB-C به جای درگاه ۳٫۵ میلیمتری برای انتقال صوت باعث کم شدن عمر باتری و همچنین انتقال نادرست مفاهیم صوتی می شد که ظاهرا در این استاندارد ها راه هایی برای رفع این مشکل بیان شده است.)

to-remove-standard-3-5mm-port

این نهاد همچنین اشاره نموده است که با حذف درگاه ۳٫۵ میلیمتری کمپانی های تولید کننده اسمارت فون قادرند ابزار هایی باریک تر و مقاوم تر در برابر آب بسازند.

همانطور که اشاره نمودیم تا کنون دو شرکت موتورولا و اپل با جسارت دست به حذف این درگاه قدیمی و جاگیر نموده اند و با اعلام این مشخصات و استاندارد ها قطعا به زودی شاهد موج بزرگی از این اقدام در تولیدات کمپانی های دیگر نیز خواهیم بود و به نظر می رسد این درگاه به زودی به دست فراموشی سپرده خواهد شد.

to-remove-standard-3-5mm-port

به نظر شما حذف یا عدم حذف این درگاه توسط کمپانی های سازنده اسمارت فون ها می تواند رقابتی جدید را در دنیای تکنولوژی های موبایلی ایجاد نماید؟ آیا کمپانی های دیگر مانند اپل و موتورولا جسارت حذف این درگاه را از محصولات خود خواهند داشت؟

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار داغ دنیای تکنولوژی آگاه نمایید.

منبع:

Engadget

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *