قیمت آیفون ۷ در ایران فروکش کرد

قیمت آیفون ۷ در ایران فروکش کرد
  • 1395/7/12
  • زهرا معبودی
  • 0

فروش رسمی آیفون ۷ و مدل پلاس آن در بازارهای جهانی از تاریخ ۲۶ شهریور ماه آغاز گردید و با وجود این موضوع که کشورمان فاقد نمایندگی رسمی این کمپانی است انتظار می رفت عرضه این اسمارت فون های جدید با تاخیر نسبت به سایر بازارها مواجه شود اما به دلیل وجود نمایندگی آیفون در کشورهای منطقه خاورمیانه امسال بسیار زودتر از سال های گذشته با عرضه این محصولات جدید در بازار ایران مواجه شدیم.

هرچند آیفون های امسال تنها یک روز دیرتر به ایران رسیدند اما قیمتی چندین برابر آیفون های جهانی داشتند و با قیمتی در حدود ۷ تا ۸ میلیون تومان در برخی از خرده فروشی های تهران عرضه می شدند. اما با گذشتن تنها ۱۵ روز از فروش اولین آیفون ۷ در ایران، قیمت این گوشی کم کم دارد به قیمت جهانی نزدیک می شود. البته هنوز هم در ارزان ترین مدل های آیفون ۷ اختلافی در حدود یک میلیون تومان را شاهد هستیم (بقیه مدل ها اختلافی بیشتر از یک میلیون دارند.) اما به نظر می رسد بازار این اسمارت فون امسال خیلی زود تر از سال های گذشته هیجان کاذب خود را فرو بنشاند و به قیمت های اصلی و جهانی این محصول نزدیک شود.

iphone7-800x405-w600

البته نکته جالب درباره عرضه این محصول این است که علیرغم قیمت بالای آن شاهد فروش بی نظیر این محصول نیز هستیم و فروشندگان بازار تهران اعلان نموده اند که استقبال خریداران از این محصول با وجود قیمت بالای آن زیاد بوده است.

بر اساس اعلام فروشندگان  بازار تهران، اکنون ارزان ترین نمونه از آیفون ۷ که مرتبط به مدل ۳۲ گیگابایتی است، قیمتی معادل ۲.۹۰۰.۰۰۰ الی ۳.۲۰۰.۰۰۰ تومان دارد. نمونه ۱۲۸ گیگابایتی ۳.۳۰۰.۰۰۰ الی ۳.۶۰۰.۰۰۰ قیمت خورده در حالی که نسخه ۲۵۶ گیگابایتی از آیفون ۷ با مبلغی معادل ۳.۵۰۰.۰۰۰ الی ۳.۸۵۰.۰۰۰ به فروش می رسد.

اما نسخه پلاس از آیفون ۷ طرفداران بسیار بیشتری دارد چرا که دوربین دوگانه، اجازه تصویر برداری حرفه ای تر را به کاربر می دهد. بر اساس گفته چند تن از فروشندگان بزرگ موبایل در تهران، آیفون ۷ پلاس با ظرفیت ۳۲ گیگابایتی با قیمت ۳.۸۵۰.۰۰۰ الی ۴.۲۰۰.۰۰۰ تومان به فروش می رسد. نمونه ۱۲۸ گیگابایتی ۴.۳۰۰.۰۰۰ الی ۴.۴۰۰.۰۰۰ فروخته می شود و نسخه ۲۵۶ گیگابایتی از آیفون ۷ پلاس که گران ترین نمونه آیفون است، با قیمت ۴.۵۰۰.۰۰۰ الی ۴.۸۰۰.۰۰۰ تومان به فروش می رسد. (نکته: رقم های اعلام شده یک قیمت میانگین از تمامی رنگ های این محصول می باشد.)

می توان گفت استقبال زیاد مشتریان با وجود قیمت بالا و همچنین اتفاقات و حوادث جدید پیرامون این محصولات کمی عجیب به نظر می رسد. اما اگر شما هم از علاقه مندان به خرید آیفون ۷ و یا مدل پلاس آن هستید بهتر است کمی دست نگه دارید تا پس از کم تر شدن هیاهوها این محصول را با رقمی نزدیک به قیمت جهانی خریداری نمایید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این مطلب با دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از اخبار داغ دنیای تکنولوژی آگاه نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *