چگونه گوشی مفقود یا دزدیده شده خود را ردیابی کنیم ؟

چگونه گوشی مفقود یا دزدیده شده خود را ردیابی کنیم ؟
  • 1395/7/14
  • زهرا معبودی
  • 0

متاسفانه ممکن است در برخی از موارد به دلیل مشغله زیادی که داریم، تلفن همراه خود را در مکانی بگذاریم و فراموش کنیم که آن را کجا گذاشتیم یا اینکه سارقی گوشی ما را بدزدد. اینها از جمله اتفاقاتی هستند که منجر به مفقود شدن گوشی میشود. حال در این مقاله قصد داریم تا به آموزش ردیابی گوشی‌های گم شده بپردازیم.

در اینجا قصد داریم نرم افزاری را معرفی کنیم تا در صورتیکه گوشی شما به سرقت رفت به راحتی آن را پیدا کنید.

نرم افزار Mguard را میبایست بر روی حافظه گوشی نصب نمایید. پس از نصب آن و دادن کد مربوطه، تا زمانی که شخص این کد را وارد این برنامه نکند امکان حذف آن وجود ندارد. این برنامه به شما کمک خواهد کرد تا شماره تلفن شخصی که از تلفن شما در حال استفاده میباشد را بیآبید. ضمنا توجه داشته باشید که در هنگام نصب به تنظیمات آن رفته و در قسمت Check for SIM change گزینه Every bootup را انتخاب نمایید تا با هربار روشن شدن گوشی Mguard سیم کارت را چک کند. شما میتوانید این نرم افزار را از لینک زیر دانلود نمایید.

در اندروید نیز نرم افزارهایی زیادی در این دسته فعالیت میکنند که از بارزترین آن ها میتوان به Seek Droid اشاره کرد که میتواند گوشی شما را پس از سرقت ردیابی کنید. همچنین به کمک این نرم افزار میتوانید GPS دستگاه خود را فعال کرده تا محل دقیق گوشی خود را بیآبید. لازم بذکر است که پیش نیاز نصب این نرم افزار اندروید ۲٫۲ میباشد.برای دستگاه های اندرویدی همچنین میتوانید از نرم افزارهای رایگانی همچون Anti Theft Alarm یا Lookout کمک بگیرید.

دانلود نسخه اندروید نرم افزار Anti Theft Alarm

دانلود نسخهiOS نرم افزار Anti Theft Alarm 

از اپراتور تلفن همراه خود کمک بگیرید

اپراتورهای تلفن همراه برای مشتریان سیستمی را طراحی کرده اند که با استفاده از آن میتوانند به ردیابی گوشی و تبلت هوشمند خود بپردازند. به عنوان مثال اگر سیم کارتی از شرکت همراه اول دارید میتوانید با شماره گیری #۲۱۴۰*۱۱۱* از شماره تلفن دائمی همراه اول و ارسال شماره سریال گوشی درخواست ردیابی گوشی خود را ارسال کنید.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این آموزش مجله اینترنتی گویا آی تی با دیگر کاربران در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این ترفند در شبکه های اجتماعی به دیگران نیز در بهره مندی از آن کمک نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *