چگونه اسمارت فون اندرویدی خود را بر روی نقشه گوگل ردیابی کنیم؟

چگونه اسمارت فون اندرویدی خود را بر روی نقشه گوگل ردیابی کنیم؟
  • 1395/9/11
  • زهرا معبودی
  • 0

تاکنون برای بسیاری از ما پیش آمده است که اسمارت فون اندرویدی خود را گم نموده ایم و یا آن را در جایی که نمی دانیم کجاست جا گذاشته ایم! در چنین شرایطی به جای سر زدن به تمام جاهایی که تاکنون رفته اید و تمام مکان هایی که احتمال می دهید اسمارت فون خود را آن جا گذاشته اید می توانید روش ساده تری را نیز امتحان نمایید. با انجام این روش ساده شما به سادگی قادر خواهید بود تا موقعیت فعلی اسمارت فون خود را بر روی نقشه و در روی مانیتور کامپیوترتان مشاهده نمایید.

how-to-use-google-search-to-find-lost-android-phone
البته این نکته شایان توجه است که یک سری پیش نیاز برای انجام این کار وجود دارد که توصیه می کنیم پیش از بروز چنین مشکلی حتما آن را فراهم نمایید.

  1. برنامه گوگل را روی اسمارت فون اندرویدی خود نصب نمایید.
  2. حساب کاربری جیمیل خود را وارد کنید.
  3. قابلیت های Now cards notifications و Web & App activity را بر روی اسمارت فون خود فعال نمایید.
  4. تنظیمات location خود را بر روی گزینه “High accuracy” قرار دهید.
  5. اسمارت فون شما بایستی به اینترنت متصل باشد.

حال که همه این پیش نیاز ها را فراهم نمودید می خواهیم نحوه انجام کار را برایتان به صورت گام به گام شرح دهیم.

how-to-use-google-search-to-find-lost-android-phone

ابتدا از طریق کامپیوتر خود به همان اکانت کاربری تعیین شده در اسمارت فون خود وارد شوید. بنابراین اگر تاکنون در اسمارت فون خود از یک اکانت کاربری شخصی در Gmail  استفاده نکرده اید بهتر است اکنون دست به کار شده و یک اکانت برای خود ایجاد نمایید.

به سایت گوگل وارد شوید و عبارت “find my phone” (گوشی من را پیدا کن) را تایپ نموده و سرچ نمایید. با انجام این کار یک نقشه بر روی صفحه مانیتور شما ظاهر می شود که اگر کمی صبر از خود نشان دهید می تواند موقعیت دقیق فعلی اسمارت فونتان را بر روی آن در حالت نقطه گذاری شده مشاهده نمایید.

در صورتی که گوشی شما در خانه گم شده باشد چه؟! بازهم گوگل می تواند به شما کمک نماید. (البته اگر اسمارت فون شما در حالت سایلنت قرار ندارد قطعا ساده ترین کار تماس گرفتن با آن است اما اگر سایلنت است این ترفند برای شما بسیار کارساز خواهد بود.) گوگل این امکان را به شما می دهد که پس از مشاهده موقعیت فعلی اسمارت فون خود بر روی نقشه زنگ آن را به صدا در آورید تا در صورتی که اسمارت فون اندرویدی شما سایلنت است با بلند شدن صدای زنگ، موقعیت فعلی آن را در خانه بیابید.

برای این که زنگ گوشی را فعال نمایید تنها کافی است بر روی آیکون و یا لینک زنگ در نقشه کلیک نمایید با انجام این کار اسمارت فون شما به مدت ۵ دقیقه با بلند ترین صدای ممکن خواهد نواخت! البته در صورتی که اسمارت فون خود را یافتید دیگر نیازی نیست زنگ آن را تحمل نمایید و می توانید آن را از طریق کامپیوتر غیر فعال نمایید.

در مورد تبلت ها چطور؟ آیا این روش در تبلت ها هم کارایی لازم را دارد؟ برای تست این عملیات بر روی تبلت ما نسوس ۷ را انتخاب نمودیم و عملکرد آن را از نزدیک دنبال نمودیم. که نتیجه مطلوب و مناسب را از آن دریافت کردیم.

how-to-use-google-search-to-find-lost-android-phone

این تنها یکی از روش هایی بود که برای دسترسی به اسمارت فون اندرویدی و توسط نقشه گوگل قابل انجام بود و روش های بسیار دیگری نیز وجود دارند. به عنوان مثال برنامه ای به نام Android Device Manager قادر است امکانات مشابهی را به شما عرضه نماید. شما با بهره گیری از این برنامه قادر خواهید بود اسمارت فون خود را بر روی نقشه یافته و زنگ آن را به صدا در آورید همچنین در شرایطی که اسمارت فون شما به سرقت رفته است می تواید از راه دور آن را قفل نموده، رمز عبور تازه ای برای آن اعمال نمایید و یا اطلاعات محرمانه و شخصی خود را به سادگی از روی آن پاک کنید.

هرچند در این مقاله بیشتر قصد داشتیم به ردیابی اسمارت فون های اندرویدی بپردازیم اما در انتها بد نیست اشاره ای کوچک به قابلیت های مشابه در آیفون و آیپد داشته باشیم. اپل برنامه ردیابی منحصر به فردی را برای اسمارت فون های خود تعبیه نموده است که با نام Find My iPhone (آیفون من را پیدا کن) شناخته می شود شما با بهره گیری از این برنامه و یا حساب کاربری iCloud خود قادر هستید به سادگی اسمارت فون خود را بر وری نقشه یافته، آن را به صدا در آورید و یا آن را رمز گذاری کرده و اطلاعات خود را حذف نمایید.

how-to-use-google-search-to-find-lost-android-phone

حال که با این قابلیت ها در اندروید و iOS آشنا شدید بهتر است پیش از وقوع چنین اتفاقی به فکر باشید و این ویژگی را بر روی اسمارت فون خود فعال نمایید تا با بروز مشکلات این چنینی بجای سردرگمی با انجام چند عمل ساده به اسمارت فون خود دسترسی یابید.

امیدواریم آموزش این ترفند ها برایتان مفید و کارآمد باشد و به شما در استفاده حرفه ای تر از اسمارت فونتان کمک نماید. نظرات، دیدگاه ها و تجارب شخصی خود را درباره این مطلب با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود دیگران را نیز از این قابلیت های ویژه اسمارت فون های اندوریدی آگاه نمایید.

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *