چگونه از بروز رسانی خودکار ویندوز ۱۰ جلوگیری کنیم

چگونه از بروز رسانی خودکار ویندوز ۱۰ جلوگیری کنیم
  • 1395/7/17
  • زهرا معبودی
  • 0

سیستم های نرم افزاری برای اینکه بهترین سرویس دهی را داشته باشند، نیاز به بروز رسانی دارند. برخی اوقات این بروز رسانی ها به صورت دستی صورت می گیرد اما در مورد ویندوز این اتفاق کمی متفاوت است. شاید گاهی اوقات تمایلی نداشته باشید که ویندوز خود را بروز رسانی کنید و نسخه ای که در اختیار دارید از تمام جهات برای شما مناسب و کافی باشد بنابراین می توانید به راحتی با کمی تغییر در تنظیمات، کاری کنید که ویندوز بروز رسانی نشود. پیش از این با ارائه یک آموزش با عنوان چگونه جلوی بروز رسانی ویندوز ۸ به ویندوز ۸٫۱ را بگیریم توانستیم دغدغه بسیاری از کاربران را رفع کنیم اما با روی کار آمدن ویندوز ۱۰، کاربران دوباره با این مشکل روبرو هستند.

Learning disable automatic updates for Windows 10

جلوگیری از آپدیت اتوماتیک ویندوز ۱۰ و تنظیمات آن شبیه به ویندوز ۸ و ۸٫۱ نیست به همین دلیل بر آن شدیم تا پس از یک تجربه تلخ از بروز رسانی اتوماتیک ویندوز ۱۰ و مصرف حجم زیاد ترافیک اینترنت مان، این آموزش را برای شما تدارک ببینیم.

در ابتدا شما باید وارد منوی کنترل پنل (Control Panel) شوید

Control Panel

بعد از ورود به کنترل پنل  از پنجره باز شده وارد سربرگ System and Security شوید

جلوگیری از آپدیت ویندوز 10

و در آنجا نیز Administrative Tools را برگزینید. جلوگیری از آپدیت ویندوز 10

در این بخش موارد زیادی را مربوط به تنظیمات سیستمی مشاهده میکنید که در این قسمت میبایست گزینه Services را انتخاب نمایید. در پنجره باز شده باید گزینه Windows Update را بیابید و بر روی آن دابل کلیک نمایید.

جلوگیری از آپدیت ویندوز 10

جلوگیری از آپدیت ویندوز 10

در این قسمت نیز باید مقابل عبارت Startup Type را Disabled قرار داده و در قسمت Service Status گزینه Stop را انتخاب نموده و چند ثانیه صبر کنید تا این غیرفعال سازی صورت گیرد. در این مرحله امکان دارد شما به ریست کردن سیستم خود نیاز داشته باشید.

Service Status

جلوگیری از آپدیت ویندوز 10

حال چنانچه در آینده مجددا تمایل داشتید تا آپدیت ویندوز خود را انجام دهید باید تمامی مراحل بالا را مجدد انجام دهید و در پنجره ویندوز آپدیت Windows Update گزینه Retry را بزنید.

با استفاده از این آموزش می توانید جلوی بروز رسانی مداوم ویندوز ۱۰ را بگیرید. با این حال، می توانید تا مقدار چشم گیری در مصرف ترافیک اینترنت خود صرفه جویی کنید. نظر خود را در مورد این آموزش و سوالات احتمالی تان را با گویا آی تی در میان بگذارید و با انتشار این مطلب به افزایش آگاهی عمومی کمک کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *