تعداد برنامه نویسان اپلیکیشن موبایل به ۱۲ میلیون رسید

تعداد برنامه نویسان اپلیکیشن موبایل به ۱۲ میلیون رسید
  • 1395/7/19
  • زهرا معبودی
  • 0

هر چند سال های زیادی است که مردم با گوشی های موبایل همراه هستند اما درست از زمانی که گوشی ها مثل خود انسان ها هوشمند شده اند، قابلیت های بسیار خوبی پیدا کرده اند به طوری که می توان گفت با روی کار آمدن این گوشی ها شمار کاربران به یکباره به چند برابر رسیده است. شمار زیاد کاربران گوشی های موبایل از یک طرف، و قابلیت هایی که سیستم های هوشمند دارند از طرفی دیگر، موجب شده که مشاغل زیادی پیرامون این گوشی ها به وجود آیند.

یکی از این مشاغل توسعه اپلیکیشن های موبایل است که در واقع به بیانی خودمانی، این افراد، کار ساختن نرم افزارها را بر عهده دارند. طبق یک بررسی نه چندان دقیق و کامل، حدود ۱۲ میلیون نفر در دنیا به این کار مشغول هستند و اتفاقا درآمد خوبی هم دارند.

تعداد برنامه نویسان اپلیکیشن موبایل

بر اساس تحقیقات سازمان تحقیقاتی Evans کالیفرنیا، در کل دنیا، حدود ۲۱ میلیون نفر کار توسعه نرم افزار را بر عهده دارند که حدود نیمی از آن ها به کار توسعه اپلیکیشن موبایل مشغولیت دارند.

با توجه به اینکه گوشی های هوشمند اندرویدی تقریبا ۶۰ تا ۷۰ درصد بازار روز را تسخیر کرده اند، در عین حال شمار توسعه دهندگان اندروید به ۵٫۹ میلیون نفر می رسد و این در حالی است که توسعه دهندگان IOS  تنها ۲٫۸ میلیون نفر هستند. از آن جا که اندروید یک سیستم متن باز است موجب شده که علاقمندان بیشتری را به خود جذب کند.

تعداد برنامه نویسان اپلیکیشن موبایل

به دلیل اینکه دانش توسعه اپلیکیشن موبایل، هم اکنون در سراسر دنیا منتشر شده و این دانش تحت هر شرایطی، با قانونی منحصر به فرد نشر شده، احتمال می رود که تا ۴ سال آینده شمار این افراد به ۱۴ میلیون نفر برسد.

نظر شما در مورد این مشاغل چیست؟ آیا شما قصد ندارید به عنوان یک توسعه دهنده اپلیکیشن، شغلی تازه برای خود برگزینید؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی به توسعه این پیشه کمک بیشتری کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *