خطر حذف بازی های سیستم در نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰

خطر حذف بازی های سیستم در نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰
  • 1395/7/26
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

افرادی که از نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰ ( ویندوز ۱۰ اینسایدر) استفاده می کنند، مراقب باشند: ممکن است بیلد ۱۴۹۴۶ بازی های مورد علاقه شما را حذف کند. در نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰ که روی سیستم خود دانلود کرده اید، یک بیلد جدید وجود دارد. این نسخه جدید هم برای دسکتاپ و هم موبایل طراحی شده است. البته چند تفاوت کوچک میان این دو وجود دارد.

گویا آی تی – کاربران لپ تاپ از دیدن کنترل های صفحه لمسی جدید و ارتقا یافته در منوی تنظیمات هیجان زده خواهند شد. تنظیمات اولیه به شما امکان می دهند حرکات جدید و متنوع سه انگشتی و چهارانگشتی مانند کشیدن صفحه و ضربه زدن به آن را تجربه کنید. در منوی تنظیمات، چند گزینه جدید مانند سوئیج کردن میان اپلیکیشن ها یا دسکتاپ های مجازی هم وجود دارد. منوی پیشرفته تری هم هست که امکان کنترل بهتر بر حرکات صفحه لمسی را فراهم کرده و کنترل فایلهای چند رسانه ای، اسنپینگ در ویندوز، و ایجاد یا حذف دسکتاپهای مجازی را ممکن می سازد.

اگر بخواهیم از پیشرفت های موجود در پیکربندی ویندوز ۱۰ صحبت کنیم، باید بگوییم این بیلد جدید شامل یک فیس لیفت (face-lift) برای صفحه تنظیمات وای فای می باشد. اصلی ترین قابلیت جدیدی که به این نسخه ویندوز اضافه شده، آن است که وقتی وای فای را خاموش کنید، بعد از یک زمان تنظیم شده معین، به طور خودکار مجددا روشن می شود. ما دقیقا نمی دانیم که این قابلیت به چه علت ایجاد شده؛ اما طبق گفته های مایکروسافت، افرادی که نسخه آزمایشی را نصب کرده اند، خواهان این ویژگی بوده اند. این قابلیت را در بیلد موبایل هم می بینیم. در نسخه موبایلی وجود این ویژگی بیشتر حس می شود. ظاهر شدن این قابلیت در نسخه ی روی دسکتاپ، علامت دیگری است که نشان می دهد مایکروسافت این دو نسخه را بسیار شبیه و نزدیک به هم ساخته است.

علاوه بر ویژگی های جدید نسخه دسکتاپ، در تعدادی از قابلیت های نسخه موبایلی هم اصلاحات و به روز رسانی های جدیدی ایجاد شده است. اگر قابلیت “اصلاح خودکار” در تلاش برای اصلاح یک کلمه اشتباه کند، می توانید آن کلمه ای که ابتدا تایپ کرده بودید را مجددا انتخاب و جایگزین کنید. در نسخه جدید، سیستم کلماتی که قبلا نمی شناخته و شما در حال استفاده از آنها هستید را می آموزد. هم چنین می توانید کلماتی که به اشتباه اضافه شده را حذف کنید. وقتی کاربران از زنجیره ها (Continuum) استفاده کنند، می توانند مهلت های زمانی جداگانه ای برای صفحه نمایش های مختلف تنظیم نمایند و به این ترتیب، در مصرف انرژی باتری صرفه جویی می شود.
مجموعه بزرگی از اصلاحات و تغییرات هم در نسخه موبایلی و هم دسکتاپی وجود دارد. در نسخه دسکتاپ که روی کامپیوترهای شخصی نصب می شود، تعدادی از مشکلات Edge ، از جمله اسکرول های شدید و نقص در راه اندازی سیستم برطرف شده اند. در نسخه های قبلی چند مشکل در اجزای UI وجود داشت، از جمله اینکه وضعیت اتصال به شبکه و روشنایی صفحه نمایش به درستی گزارش نمی شد. در نسخه موبایلی، چند به روز رسانی در عملکرد زنجیره ایجاد شده است؛ برای بخش واتس آپ و عکس ها هم چند آپدیت صرفا پر زرق و برق در UI قرار داده اند.

مشکلاتی در آخرین بیلدها وجود دارند که به تازگی شناخته شده اند. وقتی کاربران نسخه دسکتاپ، آنتی ویروس و محصولات حاوی بدافزار را فعال می کنند، می بینند که آخرین بیلد نصب نمی شود.، اما در واقع به بیلد قبلی بازگشته اند. همچنین ممکن است برخی نامهای بزرگتر از Windows Store، مانند ReCore، Rise of the Tomb Raider، Gears of War 4، Forza Horizon 3 و Killer Instinct، نیز فعال نشوند. علاوه بر آن، کاربران نسخه موبایل همراه با بسته های چند زبانه، ممکن است نتوانند به این بیلد منتقل شوند. مایکروسافت توصیه می کند فعلا برای اجتناب از خرابی ها غیرضروری ، دستگاه را به خط کندتر سوئیچ کنند.
مایکروسافت، از این بیلد به عنوان فرصتی برای واسنجی مجدد برخی از دستگاههای اینسایدر که از مسیر خارج شده بودند، استفاده می کند. به دلیل برخی ناسازگاری های موجود در بیلدهای قبلی که باعث بازگشت برخی کاربران شده بود، در نسخه آزمایشی جدید یک دکمه “من را تعمیر کن” در تنظیمات وجود دارد که به بازگرداندن آنها به مسیر کمک می کند. هر ماشینی که در حلقه های توسعه دهنده قرار داشته یا میزبان بیلدهای اینسایدر بوده، در حلقه کند قرار می گیرد تا به سرعت بخشیدن به آنها کمک شود.
مایکروسافت با به روز رسانی سالیانه این نسخه ها که با نگاه به نسخه های قبلی انجام می شود، نشان داده که هیچ علامتی مبنی بر کاهش سرعت پیشرفت ها و تکرار ها در پلت فرم ویندوز ۱۰ وجود ندارد. اگر می خواهید یک سرگرمی جالب را تجربه کنید، می توانید به بخش تنظیمات رفته و در قسمت “به روز رسانی و امنیت” (Updates and Security) به منوی ویندوز اینسایدر بروید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *