فیل اسپنسر: فاصله زیادی بین Scorpio و PS4 Pro است

فیل اسپنسر: فاصله زیادی بین Scorpio و PS4 Pro است
  • 1395/7/27
  • انصاری پور
  • 0

فیل اسپنسر مدیر اجرایی اکس باکس مایکروسافت باز هم از فاصله زیاد بین پروژه اسکورپیو و پلی استیشن ۴ پرو صحبت به میان آورد. با گویا آی تی در ادامه همراه باشید.

phil-spencer-project-scorpio-1

در حالی که هنوز زمان بسیاری از اکران پروژه اسکورپیو باقی است، اما گمانه زنی ها در مورد قدرت آن همچنان ادامه دارد. پروژه ای که شاید این روز ها بیشتر برای کمپانی مایکروسافت به اهرم تبلیغاتی تبدیل شده تا یک کنسولی که قرار است مانند تمام کنسول های دیگر ارائه شود تا سخت افزاری باشد برای ارائه خدمات!

بعضی ها بر این باورند که واقعاً کنسول اسکورپیو قدرت بسیار بیشتری را ارائه خواهد داد، به همین دلیل با این موج تبلیغاتی مایکروسافت همراه شده اند. برخی دیگر کمپانی محبوب سونی را غول خاموشی می دانند که بدون حواشی فقط کارش را به بهترین شکل انجام می دهد و نیازی به ترسیدن از رقیب جدید ندارد. این دسته از قیمت پایین PS4 Pro به عنوان عامل تعیین کننده در این رقابت نام می برند.

در این بین، در آخرین مصاحبه مجله Famitsu از فیل اسپنسر تفاوت این دو را جویا شده است. فیل اسپنسر تعریف کنسول را مسئله ساده ای نمی داند. وی از واژه “تعادل” به عنوان رمز ویژه پروژه اسکورپیو نام می برد. تعادلی که میان تمام قطعات سخت افزاری برقرار است.

وی بیان داشت: همان طور که سازندگان برتر بازی می دانند توان یک کنسول را نمی توان تنها با قدرت پردازش آن بیان نمود. این موضوع فقط به چند عدد ساده محدود نمی شود. مهمترین ویژگی تعادل است و بازی هایی که بر روی Scorpio ارائه خواهند شد، تفاوت مشهودی را نشان خواهند داد.

به هر حال فارغ از قدرت یک کنسول ارائه خدمات بر پایه سخت افزار مهمترین دغدغه بازی کنندگان است، کاری که پلی استیشن سونی و استودیو های مطرح زیر مجموعه آن به خوبی قادر بوده اند از پس آن بر آیند. پروژه اسکورپیو قصد دارد حداقل بر روی کاغذ این غول قدیمی کنسول های بازی را با بزرگترین چالش رو به رو نماید. حال باید منتظر بود و دید کمپانی مایکروسافت بیش از حد در مورد این پروژه اغراق می نماید یا واقعاً یک انقلاب در زمینه طراحی کنسول در راه خواهد بود.

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *