قوانین جدیدی برای تردد خودرو های خودران در ایالات متحده به تصویب می رسد

قوانین جدیدی برای تردد خودرو های خودران در ایالات متحده به تصویب می رسد
  • 1395/8/9
  • زهرا معبودی
  • 0

خودروهای بدون راننده در مسیرهای منتهی به نیویورک با توجه به خط قرمزها و قوانین کهنه به بن بست خورده اند که این موضوع باعث شده است تا شرکت های فن آورانه برای آزمایش این نوع از خودروهایشان در خیابان های این شهر با مشکل روبه رو شوند .

روز جمعه در جلسه ی شورای شهر نیویورک، کارشناسان به بخشی از قانون ۱۹۷۱ پرداختند که درآن تنها شرط عبور و مرور یک خودرو در خیابان قرار داشتن یک راننده پشت فرمان آن عنوان شده است. دیوید استریکلند (David Strickland)، سخنگوی ائتلاف خودرو بدون راننده در این جلسه بیان نمود وقتی که این قانون تصویب شد، خودروهای بدون راننده اصلا وجود نداشته اند .

این قانون در حال حاضر با وجود بیش از ۲ میلیون خودرو ۸ میلیون نفر جمعیت در حال اجراست.

self-driving-cars-nyc-face-massive-roadblocks

دن گاردنیک (Dan Garodnick)  یکی از اعضای شورای بیان کرد آیا می توان یک استثنا به قانون با توجه به شرایط خاص اضافه کرد؟

“NYC فرصت رهبری خودروهای خودران را از دست خواهد داد اگر قوانین ما حتی به ما اجازه ندهد که این نوع خودروها را در خیابان های شهر در یک مسیر امن و کنترل شده بررسی کنیم .
در طول جلسه، Uber  به پیتسبورگ به عنوان یک مدل شهری اشاره کرد که نیویورک باید آن را دنبال کند . پیتسبورگ با Uber  در خصوص خودروهای فورد خودران کار کرد.

یکی از اولین گام ها در آوردن خودروهای بدون راننده این بود که به اپل اجازه داده شود که اطلاعات مختلف مرتبط با وسایل نقلیه در نیویورک را جمع آوری کند. به عنوان مثال، چه اتفاقی می افتد اگر یک اتومبیل خودران با یک اسب مواجه شود که این موضوع در نزدیکی پارک مرکزی ومرکز پلیس  واقع شده در آن بیشتر دیده خواهد شد.

“پس پیتسبورگ نیاز به زیرساخت های متفاوتی دارد که همین زیرساخت ها مورد نیاز نیویورک نیز هستند .

مایکل ریپلوگل ( Michael Replogle)، معاون کمیسر اداره حمل و نقل شهر نیویورک گفت که نیویورک پیچیده ترین سیستم خیابانی را در شمال امریکا دارد . او هشدار داد که اگر در این شهر وسایل نقلیه خودران را به درستی کنترل نکند ، این مسئله می تواند به ازدحام و ترافیک بیشتر و همچنین بن بست منجر شود.

ریپلوگل همچنین نگرانی هایی را در مورد پتانسیل “وسایل نقلیه شبحه وار” (کنایه از خودروهای خودران) ابراز کرد که این خودروها رفتار سرگردانی را از خود نشان می دهند به خصوص در پارک کردن که اوضاع را بسیار پیچیده تر می کنند و این موضوع می تواند منجر به  ایجاد ترافیک بیشترشود از این رو وسایل نقلیه شبح وار نگرانی ها را نیز افزایش می دهند.

رانندگان تاکسی نیز از ضربه ای که این وسایل نقلیه خودران می توانند به شغل شان وارد نماید نگرانند. آنتونیو رینوسو (Antonio Reynoso) یکی دیگر از اعضای شورا  هشدار داد که نبرد برای به دست آوردن ماشین های مستقل در نیویورک ممکن است برای ماشین هایی با فن آوری های نوآورانه تر نباشد .

Self-driving cars

این تلاش ها برای این است که نشان دهد که این کشور از صنعت فن آوری حمایت می کند و مدام در حال تکامل قوانین خود برای رسیدن به یک چنین هدفی است . تا کنون، ایالات متحده فاقد یک چارچوب منسجم برای وسایل نقلیه خودران در مقیاس کشور است . فدرالیسم نقش موثری را در این تاخیر بازی می کند ، زیرا وجود ۵۰ ایالت که هرکدام قوانین مختص به خود را دارند کار را برای برنامه ریزی و تصویب قوانین درباره این خودرو ها دشوارتر می کند.

با این حال، هنوز هم برخی از مسائل بیشتر در خصوص برش لبه در وسایل نقلیه مستقل وجود دارد (برش لبه یک مسئله ای در سیستم های پردازش تصویر است). فدرال اعلام کرد که ماشین گوگل خودران است ، به طور موثر گوگل یک استثنا در معنایی فنی است ، اما هر چقدر که جلو می رویم استثناهای بیشتری را از این ماشین مشاهده می کنیم .

خوشبختانه، آمریکا بالاخره یک سری از مقررات را برای عبور خودروهای خودران ایجاد کرده که باعث امید به توسعه این خودروها می شود، بدون اینکه امنیت شهروندان را به خطر بیندازد. همیشه نگرانی هایی در تست فن آوری های نوپا در جاده های عمومی وجود دارد . میشیگان، قبل از اینکه به خودروهای خودران اجازه دهد که در جاده های عمومی تردد کنند ، نوعی MCity را ایجاد کرده است(یک شهر کوچک)، که یک مرکز اختصاصی شبیه یک شهر کوچک است که در آن خودروسازان و محققان می توانند ماشین های خود را با خطر بسیار کمتری تست کنند .

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *