آموزش استفاده از درایو ریکاوری برای یادآوری رمز ورود ویندوز ۱۰

آموزش استفاده از درایو ریکاوری برای یادآوری رمز ورود ویندوز ۱۰
  • 1395/8/24
  • زهرا معبودی
  • 0

بسیاری از کاربران برای ما پیام می‌فرستند که رمز ورود به ویندوز ۱۰ را فراموش کرده‌اند و در نتیجه نمی‌توانند وارد سیستم‌شان شوند. در اکثر موارد هم نه دستی به کامپیوتر زده‌اند و نه تغییر در آن ایجاد کرده‌اند، اما با این حال باز هم اعلام می‌شود که رمزعبور آن‌ها غلط است.

ریکاوری رمز ویندوز 10

مایکروسافت به طور رسمی در به‌روز رسانی لاگ خود اشاره‌ای به این مسئله نکرده، بنابراین فکر می‌کنم این اتفاق در شرایط خاصی که نرم‌افزار یا سخت‌افزار درست کار نکند، یا حتی در صورت وجود مشکل در نصب یک آپدیت به وجود می‌آید. با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید تا راه‌های حل این مشکل را به شما معرفی کنیم.

ابتدا یک بار برای وارد کردن رمزعبور یا PIN کیبورد مجازی را امتحان کنید، چون جایی خواندم که ممکن است دستگاه‌های ورودی شما به درستی کار نکنند. برای استفاده از آن، آیکن Ease of Access را (که شبیه یک جور ساعت است) از گوشه‌ی سمت راست صفحه انتخاب کنید.

ریکاوری رمز ویندوز 10

 

اگر این روش جواب نداد، می‌توانیم به توصیه‌ی یکی از خوانندگان‌مان، مشکل را با استفاده از System Restore یعنی با برگرداندن سیستم به زمانی که همه چیز خوب بود برطرف کنیم.

از آن‌جایی که نمی‌توانید وارد ویندوز شوید، برای دسترسی به System Restore به یک دیسک ریکاوری نیاز دارید. این کار بر روی همه‌ی ویندوزهای ۱۰ قابل انجام است، و ساده‌ترین روش برای پیدا کردن این قابلیت جستجوی عبارت create a recovery drive در نوار جستجوی نوار وظیفه است.

توجه کنید که برای انجام این کار باید یک فلش USB با ظرفیت ۸ تا ۱۶ گیگی داشته باشید که اطلاعات مهمی هم داخل آن وجود نداشته باشد. اگر در ساخت درایو ریکاوری مشکل دارید بهتر است در منابع آنلاین به دنبال آموزش ایجاد آن بگردید.

اگر درایو ریکاوری ندارید، می‌توانید فایل نصب ویندوز ۱۰ را از این لینک دانلود کنید. زمانی که دیسک نصب ویندوز ۱۰ را ساختید، از طریق آن سیستم را راه اندازی کرده و سپس در صفحه‌ی اول (پس از انتخاب زبان) گزینه‌ی Next را انتخاب کنید. در صفحه‌ی بعدی از شما پرسیده می‌شود که می‌خواهید ویندوز نصب کنید یا کامپیوتر خود را تعمیر نمایید. گزینه‌ی Repair your computer را انتخاب کنید.

ریکاوری رمز ویندوز 10

در صفحه‌ی بعدی گزینه‌ی Troubleshoot را انتخاب کنید تا به دو ابزار کاربردی System Restore و Go back to previous build دست یابید. حالا بر روی System Restore کلیک کرده و سیستم عامل خود را انتخاب کنید. اکنون به System Restore دسترسی خواهید داشت.

ریکاوری رمز ویندوز 10

برای انتخاب یک نقطه‌ی بازیابی قدیمی همین اعلان را دنبال کنید.

اگر راه حل دیگری برای این مشکل سراغ دارید، آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

منبع: pcworld

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *