۹ روش برای باز کردن Command Prompt در ویندوز ۱۰

۹ روش برای باز کردن Command Prompt در ویندوز ۱۰
  • 1395/9/1
  • زهرا معبودی
  • 0

گاهی لازم می شود که برای استفاده بیشتر از قابلیت های ویندوز، دستورات لازم را از طریق dos اجرا کنیم تا بتوانیم به عمق سیستم دسترسی داشته باشیم. اینکه بتوانیم صفحه سیاه شبیه سازی شده داس را در ویندوز های جدید، راه اندازی کنیم عموما همه از یک دستور ساده cmd استفاده می کنند اما در بسیاری از حالات و یا وقتی که برای سیستم مشکلی پیش آمده این امکان وجود ندارد و یا اینکه cmd به درستی اجرا نمی شود. امروز در گویا آی تی به بررسی روش های باز کردن کامند پرامپت داس خواهیم پرداخت.

نکته مهم: این روش ها در ویندوز ۱۰ تست شده و به درستی پاسخ داده شده است اما بسیاری از این روش ها در ویندوزهای قدیمی تر یعنی ویندوز هفت و ویندوز ۸ و ویندوز ۸٫۱ کاربردی بوده است.

روش اول: منوی پاور  Win+X

اگر در ویندوز ۱۰، روی دکمه های  Win + X کلیک کنید، به راحتی می توانید پنجره حاوی Command Prompt یا (Command Prompt (Admin را مشاهده کنید و در نهایت روی ان کلیک کنید.

run Command Prompt

روش دوم: Task Manager

از Task Manager، وارد منوی فایل شوید و از آن جا به سراغ Run New Task بروید. در همین قسمت کافی است که دستور cmd یا cmd.exe را بزنید. با این کار وارد پنجره سیاه رنگ مشهور خواهید شد البته اگر لازم است برای شرایط خاص این صفحه را در قالب Administrator باز کنید باید تیک زیر آن را بزنید و بعد اجرا کنید.

Administrator run cmd

روش سوم: مود ادمین

در این روش، تا قسمت Run New Task اجرا کنید و در ادامه هنگام اینترکردن دکمه کنترل را هم بگیرید. در این حالت در مدل ادمین باز خواهد شد.

Administrator run cmd 3

روش چهارم : کادر جستجو و کامند پرامپت

شاید ساده ترین راه این باشد که وارد قسمت جستجو شوید و از این بخش، عبارت cmd را بنویسید، و بعد که آیکون آن را مشاهده کردید، اینتر را بزنید.

کادر جستجو و کامند پرامپت

روش پنجم: All Apps

اگر با بخش اپلیکیشن ها بارها کار کرده اید باید cmd را دیده باشید. command prompt بخشی ویژه است که شما می توانید در قسمت اپلیکیشن ها آن را مشاهده کنید و در قالب یک اپلیکیشن آن را در مود عادی یا ادمین اجرا کنید.

باز کردن کامند پرامپت از All Apps

روش ششم: فایل اکسپلورر

ابتدا به  فایل اکسپلورر بروید. در این حالت وارد آدرس C:WindowsSystem32 شوید و از آن جا cmd.exe را پیدا کنید و روی ان کلیک کنید.

cmd.exe

روش هفتم: Win + R

برای این روش، کافیست دکمه های Win + R را بزنید تا وارد پنجره run شوید. در همین حالت عبارت cmd را بنویسید و بعد از آن ok را فشار دهید.

 Win + R

روش هشتم: نوار آدرس اکسپلورر

در این حالت کافی است وارد اکسپلورر شوید و از قسمت نوار آدرس عبارت cmd را بنویسید و اجرا کنید.

 نوار آدرس اکسپلورر

روش نهم: File Menu

برای تست روش نهم کافی است وارد File Explorer شوید و از این بخش وارد تب فایل شوید و بعد Open command prompt را مد نظر قرار دهید. از این مسیر هم می توانید از حالت ادمین یا معمولی، کامند پرامپت را باز کنید.

 Open command prompt

با این روش ها به راحتی می توانید وارد بخش cmd شوید و دستورات لازم را اجرا کنید.

شما از چه روش هایی به این بخش دسترسی پیدا می کنید و از میان موارد بالا، کدامیک در ویندوز شما قابل اجرا است؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید و بعد با انتشار این مطلب روی شبکه های اجتماعی، در کاربرد آسان تر رایانه به کاربران کمک کنید.

منبع: گویا آی تی 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *