Stelvio 2018 آلفا رومئو سریع ترین SUV جهان

Stelvio 2018 آلفا رومئو سریع ترین SUV جهان
  • 1395/9/4
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت آلفا رومئو می گوید هیچ خودروی مدل اس یو وی (SUV) سریعتر از استلویو ۲۰۱۸ (Stelvio 2018) نیست.

گویا آی تی – خودرو استلویو ۲۰۱۸ شرکت آلفا رومئو، که به گفته این شرکت سریعترین مدل اس یو وی است، اخیرا در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۱۶ به نمایش در آمد.
نه تنها اولین هستیم، بلکه سریعترین هم هستیم. انتظارها به پایان رسید و بالاخره از اولین خودروی اس یو وی آلفا رومئو در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۱۶ رونمایی شد. آلفا رومئو کاری بیشتر از ساخت اولین خودروی اس یو وی اش انجام داده است؛ در واقع این خودروساز سریع ترین مدل از این نوع خودرو را به جهان معرفی کرده است. به گفته شرکت آلفا رومئو هیچ خودروی اس یو وی سریعتر از استلویو ۲۰۱۸ نیست. اما به نظر می رسد این شرکت باید ادعای خود را پس بگیرد.

۲۰۱۸-alfa-romeo-stelvio-interior

چه چیزی باعث شده استلویو ۲۰۱۸ تا این اندازه سریع باشد؟
به گزارش نشریه “جاده و مسیر” (Road and Track)، خودروی استلویو ۲۰۱۸ شرکت آلفا رومئو در سه تیپ به بازار عرضه می شود. تیپ پایه آن استلویو تی (Stelvio Ti) و تیپ برتر آن استلویو کوادریفولیو (Stelvio Quadrifoglio) نام دارد. در این گزارش ذکر شده که دو تیپ اول آن مجهز به موتور چهار سیلندر توربوشارژ ۲٫۰ لیتری هستند که با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته همراه است و می تواند قدرتی به اندازه ۲۸۰ اسب بخار تولید کند. تیپ سوم (تیپ برتر) با یک موتور ۲٫۹ لیتری دو توربو V6 تجهیز شده که در مدل سدان کوادریفولیو گولیا (Quadrifoglio Guilia Sedan) نیز به کار رفته است. این موتور می تواند با تولید قدرتی به اندازه ۵۰۵ اسب بخار، تیپ برتر استلویو را در مدت ۳٫۹ ثانیه از صفر به شصت برساند. حداکثر سرعت آن ۱۷۷ مایل بر ساعت (حدود ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت) است.
سریعترین اس یو وی جهان
می توان گفت که در حال حاضر هیچ اس یو وی دیگری از لحاظ قدرت نمی تواند با استلویو رقابت کند. رید بیگلند، رئیس آلفا رومئو و مازراتی، در روز چهارشنبه پس از معرفی استلویو ۲۰۱۹ و در مصاحبه با “آمریکای امروز” (USA Today) گفت “ما مطمئن هستیم که آنچه اینجا می بینید، سریعترین اس یو وی جهان است”.
خودروی بیست (Beast) چه زمانی به بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد؟
به گزارش وایرد (Wired)، استلویو ۲۰۱۸ آلفا رومئو در اواسط سال ۲۰۱۷ به این بازار عرضه می شود. البته تاریخ دقیق آن ذکر نشد. هیچ اطلاعات دقیقی در مورد قیمت آن در دست نیست، اما با توجه به جایگاهی که این خودرو در جهان خودروها به دست آورده، گران قیمت بودنِ آن دور از انتظار نیست.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *