الهام از مارها و جت های جنگی برای طراحی لامبورگینی آوانتادور

الهام از مارها و جت های جنگی برای طراحی لامبورگینی آوانتادور
  • 1395/11/13
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

شرکت لامبورگینی با استفاده از جت های جنگنده، سفینه های فضایی و مارها، آخرین ابرخودروی خود، یعنی آونتادور اس (Aventador S) را طراحی کرد.

گویا آی تی – میتجا باکرت، طراح ارشد شرکت لامبورگینی، با کنار هم قرار دادن تصاویری از جت های جنگنده، سفینه های فضایی و مارهای سمی، آخرین ابرخودروی لامبورگینی، یعنی آونتادور اس ۴۲۱٫۳۵۰ دلاری را به نمایش گذاشت.

آوانتادور اس که ۷۴۰ اسب بخار قدرت دارد، از گل سرسبد محصولات لامبورگینی، یعنی آونتادور اس وی (Aventador SV)، عریض تر، کم ارتفاع تر و قدرتمندتر است. موتور جدید ۶٫۵ لیتری V12 روی آن سوار شده، و برای اولین بار در تاریخ لامبورگینی، این خودرو مجهز به سیستم فرمان چهار چرخه می باشد. باکرت در مراسم رونمایی از این خودرو در والنسیای اسپانیا که روز یکشنبه برگزار شد گفت “همه خطوط تولید خودرو در شرکت ما، به بررسی دقیق عرض خودرو اختصاص یافته اند. این خودرو، تجسم واژه خلوص است”.
لامبورگینی آوانتادور

کارل براور، ناشر اجرایی در نشریه “کتاب آبی کِلی” می گوید “افزایش قدرت ، آئرودینامیک هموارتر و صاف تر، و سیستم تعلیق فعال هوشمندتر، برای من به اندازه کافی مسحور کننده نبود، اما این که لامبورگینی برای اولین بار از سیستم فرمان چهارچرخه استفاده کرده ، برای من واقعا جالب توجه بود”.

عملکرد بهبود یافته این خوردو، با سر و صدای بیشتر موتور آن همراه بود. این سرو صداها در طی آزمایش آن در پیست موتورسواری و اتوموبیل رانی شهر والنسیا به نام Circuit de la Comunitat Velanciana Ricardo Tormo کاملا مشهود بودند.  موریزیو راجیانی، سرپرست بخش تحقیق و توسعه شرکت لامبورگینی می گوید “ما صدای این خودرو را کاملا از نو طراحی کرده ایم. این صدا دقیقا همان صدایی است که از موتور V12 انتظار داشتیم”.

شرکت لامبورگینی انتظار دارد آونتادور اس، آمار فروش خودروهای این برند را افزایش دهد. محصولات این برند در ادامه رشد خود در عین حفظ انحصار خود، با چالش مواجه شده اند. ۳۴۵۷ دستگاه خودروی تولیدی شرکت لامبورگینی در سال گذشته در سراسر جهان به فروش رسید. این شرکت قصد دارد آمار فروش خود در سال جاری را به ۳۵۰۰ دستگاه برساند.

از آونتادور اصلی، که در سال ۲۰۱۱ جایگزین Murcielago شد، تا کنون ۵۵۰۰ دستگاه به فروش رسیده است. این آمار فروش، ۴۰ درصد بیشتر از فروش خودروی Murcielago در طی عمر ۱۰ ساله آن بود. در این میان، شرکت لامبورگینی خود را آماده می کند تا در سال ۲۰۱۸ اولین SUV خود را با نام Urus (اوروس) به بازار عرضه کند. این شرکت امیدوار است این مدل بزرگتر بتواند زنان بیشتری را به این برند مشهور جذب کند. لامبورگینی در حال ساخت یک کارخانه در شهر زادگاه خود، یعنی سنت آگاتا بلونز ایتالیا است، تا مدل اوروس را در آنجا تولید کند. تجهیزات به کار رفته در آن کارخانه، دو برابر کارخانه فعلی است. مدیر عامل لامبورگینی، استفانو دومنیکالی می گوید SUV، سلیقه مشتریان را تغییر خواهد داد. (یک game changer است).

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *