چگونه گوشی hTC 10 را ریستارت کنیم؟

چگونه گوشی hTC 10 را ریستارت کنیم؟
  • 1395/9/16
  • زهرا معبودی
  • 0

زمانی که هنگام کار کردن با گوشی تان متوجه می شوید که آن سرعت و شتاب همیشگی را ندارد، یا اینکه، هنگام کار کردن با یک سری برنامه ها، گوشی هنگ می کند و نمایشگر آن سیاه می شود، حتی گاهی اوقات، شاهد متوقف شدن برنامه ها هستید، بدین معنی است که گوشی تان از بیس مشکل دار شده است. البته راه حل این کار این نیست که آن را تعویض کنید یا هزینه های گزاف بابت تست خدمات موبایلی های این روزها صرف کنید. در چنین شرایطی، اگر می خواهید گوشی تان به حالت اولیه اش برگردد کافیست گوشی را ریست کنید.

در گوشی اچ تی سی ۱۰، شما می توانید به دو صورت گوشی خود را ریستارت کنید. این دو حالت به نام های ریستارت نرم و ریستارت سخت، مشهورند. با گویا آی تی همراه باشید تا این بخش را با هم دنبال کنیم:

روش اول: soft reset یا ریست نرم

ابتدا نمایشگر را روشن کنید  و با فشردن دکمه power، منو های آن را ظاهر کنید

وقتی که منو ها ظاهر شدند شما با سه گزینه روبرو خواهید شد که شامل power off و   airplane mode و restart هستند.

در این بخش، گزینه restart را انتخاب کنید و اجازه دهید گوشی تان ریستارت شود.

 soft reset یا ریست نرم

اگر با فشردن دکمه ریستارت، گوشی شما پاسخ دهی نداشت و منوی بالا را نمایش نداد، باید روش زیر را دنبال کنید:

ابتدا دکمه پاور و کاهش صدا را با هم دیگر بگیرید و حدود ۱۲ ثانیه صبر کنید. در چنین شرایطی گوشی شما باید ریستارت شود.

در صورتی که این بار هم جواب نگرفتید، یعنی که گوشی شما حسابی مشکل پیدا کرده است. در چنین شرایطی باید دست به دامان factory reset یا ریست سخت شوید. در این مدل از ریستارت گوشی شما، تمام داده های خود را از دست خواهد داد و به حالت اولیه و تنظیمات اولیه اش باز خواهد گشت. بنابراین ابتدا سعی کنید با وصل کردن گوشی خود به سیستم های دیگر، از آن یک پشتیبان تهیه کنید و بعد از آن به راحتی گوشی خود را factory reset کنید.

روش دوم: factory reset یا  ریست سخت

برای این کار ابتدا از میان اپلیکیشن ها یا کشوی بالایی نمایشگر، بخش Settings را پیدا کنید و وارد آن شوید.

ریست اچ تی سی 10

در این شرایط Backup & reset را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا وارد بخش تنظیمات آن شوید.

ریست اچ تی سی 10

اگر فکر می کنید، مشکل از داده هایی است که روی حافظه خارجی تان است ( میکرو اس دی )، می توانید آن ها را هم پاک کنید. در این شرایط Erase SD card را انتخاب کنید.

در ادامه روی Reset phone ضربه بزنید

ریست اچ تی سی 10

شاید لازم باشد پسورد و یا پین کدی در این مرحله وارد کنید که قطعا خودتان از آن اطلاع دارید. این پین را رمز را وارد کتید و بگذارید گوشی کارش را به درستی انجام دهد.

در این شرایط به راحتی گوشی ریست شده و مشکل دیگری نخواهد داشت.

گاهی اوقات علت این مشکل، بروز رسانی های مختلف اپلیکیشن ها است که می تواند وضعیت گوشی را به هم بریزد. خوب است که تاریخچه عملکرد گوشی خود را به خاطر بسپارید تا بدانید درست در چه مواقعی و دقیقا بعد از چه تغییری روی گوشی، سیستم شما با مشکل مواجه شده است. گاهی حذف یک نرم افزار و یا فایل می تواند مشکل گوشی تان را کاملا مرتفع کند. به هر حال اگر در چنین شرایطی واقع شدید که کاری جز ریست مشکل شما را حل نمی کند سعی کنید ابتدا ریست نرم و بعد ریست سخت را تست کنید.

نظر خود را در این باره با ما در میان بگذارید و در صورتی که تجربه ای ارزشمند در این وادی دارید آن را با دوستان خود در بخش نظرات در میان بگذارید. این مطلب را از طریق دکمه های اشتراک گذاری روی شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

منبع: androidauthority.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *