لافراری فینال با قیمت ۷ میلیون دلار در مزایده بالاخره به فروش رفت

لافراری فینال با قیمت ۷ میلیون دلار در مزایده بالاخره به فروش رفت
  • 1395/9/17
  • زهرا معبودی
  • 0

فراری آخرین مدل از انزو را به پوپ جان پاول دوم بخشید که او درخواست  کرد که خودرو را برای خیریه به مزایده بگذارند. خودرو به قیمت بیش از ۶ میلیون دلار در سال ۲۰۰۵ به فروش رفت که پول آن نیز برای کمک رسانی به سونامی زدگان آسیایی خرج شد. فراری اعلام کرد که برادر بزرگتر انزو یعنی لافراری به ۴۹۹ عدد محدود خواهد بود  و سپس ۲۰۹ نسخه کروک آن نیز برای تولید معرفی شدند. پس از زلزله ای که ماه اگوست سال جاری اومبریا و مارچه را در ایتالیای مرکزی به لرزه در آورد فراری اعلام کرد که ۵۰۰امین دستگاه از لافراری نسخه کوپه فراری تولید و خواهد شد و همانند انزو به مزایده رفته و هزینه دریافتی در قبال آن نیز برای زلزله زدگان خرج خواهد شد.

laferrari-finale-brings-7-million-at-auction

پس از تصمیم سرگیو مارچیونه در تولید نسخه ۵۰۰ام از این خودرو، RM Sotheby توانست آن را به قیمت باورنکردنی ۷ میلیون دلار به فروش برساند. نسخه آخر از خودرو رنگ بدنه قرمز با خطوط سفید رنگ که از کاپوت تا انتهای خودرو کشیده شده اند دارد و همچنین در جلو آن پرچم کوچکی از ایتالیا به چشم می خورد.

این قیمت بی شک  نام این خودرو را به عنوان گران ترین لافراری فروخته شده تا به امروز ثبت خواهد کرد. رکورد قبلی متعلق به انزو بوده که به قیمت ۵٫۲ میلیون دلار به فروش رفته بود. همچنین این خودرو لقب گران ترین خودرو ساخت قرن ۲۱ ام که در مزایده به فروش رفته است را نیز به یدک می کشد.

نظرات و دیدگاه های خود را با ما و دیگر کاربران گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین با انتشار این مطلب در شبکه های اجتماعی آن را با دیگر دوستانتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *