با مشکل به وجود آمده به وسیله آخرین آپدیت ویندوز ۱۰ چه کنیم؟

با مشکل به وجود آمده به وسیله آخرین آپدیت ویندوز ۱۰ چه کنیم؟
  • 1395/9/22
  • زهرا معبودی
  • 0

کمپانی مایکروسافت چندی پیش یک آپدیت جدید برای ویندوز ۱۰ خود منتشر نموده است. آپدیت مذکور که با بیلد نامبر ۱۴۳۹۳.۴۷۹  در دسترس است بسیاری از معایب و مشکلات نسخه های پیش از خود را بر طرف نموده است و این در حالی است که این آپدیت مشکل جدید دیگری را برای برخی از کاربرانی که آن را دریافت نموده اند ایجاد کرده است.

مشکل جدید بوجود آمده نوعی قطع اتصال اینترنت است که در وب سایت رسمی مایکروسافت نیز به تایید رسیده است. همچنین بر اساس گزارش اعلام شده توسط سایت The Register و چند سایت دیگر، این مشکل به ارتباط ویندوز با DHCP مربوط می باشد.

windows_10_update

راه حل مشکل آپدیت جدید چیست و چگونه آن را برطرف نماییم؟

در این بخش قصد داریم به ارائه دو روش کاربردی برای رفع این مشکل بپردازیم. برای شروع ابتدا بایستی خط فرمان ویندوز (CMD) را اجرا نمایید. برای این منظور کافی است از منوی استارت آن را باز نموده و یا با فشردن کلید های ترکیبی  Win + R و سپس تایپ عبارت  “cmd.exe” آن را فراخوانی و اجرا نمایید. پس از باز شدن CMD تنها کافی است دستورات زیر را  وارد نموده و اینتر را بفشارید.


netsh winsock reset catalog

netsh int ipv4 reset reset.log


در صورتی که اجرای دستورات بالا موفقیت آمیز نبود و شما نتوانستید از آن نتیجه دلخواه را دریافت کنید کافی است در CMD  با تایپ دستور زیر یک آدرس IP  جدید تعریف نمایید. فرمت دستور مورد نظر به شکل زیر است.


ipconfig /renew


به احتمال زیاد و به طور عادی لازم است این دستور را دوبار کلیک نمایید. (پس از یک بار اجرای آن با فشردن کلید جخت نما به سمت بالا دستور را مجددا فراخوانی نموده و با فشردن اینتر آن را اجرا نمایید.) در صورتی که هیچ یک از راه حل های بالا نتوانستند مشکل شما را برطرف نمایند بهتر است با مراجعه به راهنمای رسمی مایکروسافت تلاش به رفع آن نمایید. البته این نکته شایان ذکر است که کمپانی مایکروسافت در حال حاضر در حال بررسی موضوع و رفه این مشکل می باشد و قطعا به زودی آپدیت جدیدی برای رفع این مشکل عرضه خواهد شد.

این ترفند می تواند در بسیاری از مواقع بسیار کاربردی و مفید عمل نماید بنابراین در صورتی که آموزش این ترفند برای شما مفید بوده است نظرات خود را با گویا آی تی در میان بگذارید. همچنین می توانید با اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی خود این مطلب کاربردی را به دیگر دوستان خود آموزش دهید.

منبع: MSPOWERUSER

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *